۱۰ نکته کلیدی که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج باید بدانید

۱۰ نکته کلیدی که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج باید بدانید


30 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 نکته مهم که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج باید بدانید

رابطه عاطفی شبیه بازی شطرنج است. اگر اهداف، انگیزه‌ها و انتظارات دو طرف یک رابطه عاطفی با هم هماهنگ نباشد آن رابطه عاطفی راهی جز شکست و پایان ندارد. برای شروع یک رابطه عاطفی به خصوص ازدواج باید نکانی را بدانید تا رابطه‌ی خوب و سرشار از شادی و خوشبختی آغاز کنید. اگر قصد دارید یک رابطه عاطفی جدی را شروع کنید بهتر است در مورد ۱۰ نکته پیش از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج بیشتر بدانید. در سرویس سلامت مجله کوروش با ما همراه شوید.

۱- به آدمی تبدیل شوید که همیشه آرزویش را داشته‌اید

 

برای شروع یک رابطه عاطفی تبدیل به آدم جدیدی شوید

 

از خودتان بپرسید آیا توانسته‌اید همان کسی باشید که همیشه آرزویش را داشته‌اید؟ کدام ویژگی اطرافیان‌تان برای شما جالب و قابل تحسین است؟ چه ضعف‌های دارید و نقاط ضعف‌تان آزارتان می‌دهد؟ یک لیست از خصوصیات شخصیتی دلخواه‌تان تهیه کنید و برای رسیدن به آن‌ها از همین امروز تلاش کنید. برای کامل شدن تمرین و تلاش کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که می‌گویند شما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید

 

 

۲- یک زندگی شگفت‌انگیز بسازید

 

اگر زندگی‌تان برای خودتان به اندازه کافی جذاب و هیجان‌انگیز نیست چطور انتظار دارید برای اطرافیان و به خصوص کسی که قرار است با شما وارد رابطه عاطفی شود و ازدواج کند، جذاب باشد؟

برای جذاب شدن زندگی‌تان کارهایی را انجام دهید که شاد و خوشحال‌تان می‌کند. سعی کنید هر روز برای‌تان یک شروع تازه باشد. اگر احساس می‌کنید زندگی‌تان به اندازه کافی جذاب و شاد است، درنگ نکنید، حالا همان زمان طلایی برای عاشق شدن است و مطمئن باشید عشق خودش جایش را در زندگی جذاب شما پیدا خواهد کرد.

 

 

۳- کارهایی را انجام دهید که خوشحال‌تان می‌کند

 

کارهایی انجام دهید که خوشحالتان می‌کند برای شروع رابطه عاطفی

 

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی جذاب و شاد پیدا کردن چیزهایی است که شما را سر ذوق می‌آورد. عاشق تفریح هستید، کارهای هنری هیجان‌زده‌تان می‌کند یا از ورزش کردن و یوگا لذت می‌برید؟ هر چه که هست فعالیت‌های خوشحال‌کننده از نظر خودتان را کشف و آن‌ها را تبدیل به الویت‌های زندگی‌تان کنید.

حتما بخوانید  10 دلیل که نشان می‌دهد شما در هر سنی به رشد شخصیت نیاز دارید

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش ۱۰ حرکت ساده یوگا برای درمان افسردگی و استرس

 

 

۴- گذشته را رها کنید

 

رها کردن گذشته برای شروع رابطه عاطفی جدید

 

گذشته، گذشته است و بهتر است آن را در همان گذشته رها و فراموش کنید. در زندگی هر فرد لحظاتی وجود دارند که ترجیح می‌دهد آن‌ها را فراموش کند. اما به نظر می‌دهد این توانایی فراموش کردن گذشته هم یک هنر است که بعضی‌ها از آن بی‌بهره‌اند. برخی افراد عادت دارند اتفاقات گذشته را در یک چمدان با خود به این سو و آن سو حمل کنند و همین مسئله آن‌ها را از پیشرفت در ادامه زندگی باز‌می‌دارد. اگر کسی قبلا در زندگی‌تان بوده و رهایتان کرده، اگر کسی ناامیدتان کرده و یا به هر دلیل دیگری از زندگی‌تان بیرون رفته، فراموشش کنید. به آینده نگاه کنید و از حرکت زندگی عقب نمانید.

 

 

۵- نظم داشته باشید

 

برای شروع یک رابطه عاطفی نظم داشته باشید

 

حتما خودتان هم تجربه کرده‌اید که در زمان‌هایی که منظم هستید اعتماد به نفس بیشتری دارید. در مجموع انسان‌های منظم از نظر اطرافیان‌شان جذاب‌تر هستند. هر چیزی را سر جای خودش بگذارید. منزل‌ و ماشین‌تان را تمیز و پاکیزه نگه دارید. بهتر است به لیست دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم سر‌و‌سامان بدهید. هیچ‌کس دوست ندارد با یک فرد شلخته وارد رابطه شود. زمانی که شلخته و به هم ریخته هستید خودتان هم از از رابطه آرامش ندارید چه برسد به این‌که بخواهید مایه آسایش یک نفر دیگر باشید.

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترفند روزانه ساده برای داشتن خانه مرتب و منظم

 

 

۶- از خودتان مراقبت کنید

 

هر کاری که از دست‌تان برمی‌آید برای انرژی داشتن انجام دهید. زندگی‌تان را از چیزهایی پر کنید که شما را شاد و مشتاق به زندگی می‌کند. از دویدن گرفته تا کاهش وزن یا پیاده رفتن تا محل کار شما را خوشحال کند. همیشه فقط آن کاری را انجام دهید که به شما احساس شادی و سلامتی می‌دهد.

 

 

۷- قضاوت نکنید؛ دیگران را همان‌طور که هستند بپذیرید

 

قضاوت نکردن دیگران برای شروع یک رابطه عاطفی

 

هیچ انسانی کامل نیست. اگر به این جمله ایمان داشته باشید می‌پذیرید که در طول زندگی ممکن است با افرادی برخورد کنید که نتوانند آن‌طور که انتظار دارید شما را راضی کنند. باید یاد بگیرید انسان‌ها را با تمام ضعف‌هایی که دارند بپذیرید و دوست داشته باشید. فراموش نکنید یک رابطه عاطفی خوب رابطه‌ای است که هر دو طرف در کنار هم احساس راحتی کنند. قضاوت کردن دیگران یک اشتباه بزرگ است. اگر می‌خواهید همسر و شریک عاطفی‌تان را از رابطه فراری دهید مدام او را قضاوت کنید. به این ترتیب دیگر او را در زندگی نخواهید داشت.

حتما بخوانید  9 نشانه که می‌گوید در یک رابطه زناشویی شاد و سالم هستید

 

 

۸- به زندگی عشق بورزید

 

عشق ورزیدن به زندگی برای شروع رابطه جدید و عاطفی

 

به قول «دوایت آیزنهاور» ژنرال و سیاستمدار بلند‌مرتبه آمریکایی «بدبینی همیشه شکست می‌خورد» و این دقیقا همان چیزی است که در زندگی هم همیشه به آن برمی‌خورید. این روزها خبرهای بد کم نیستند؛ از اخبار جنگ، بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی در کشورهای مختلف گرفته تا شایعات مختلف به اندازه کافی جو را غم‌زده می‌کنند به همین دلیل دیگر کسی توان این را ندارد که پای اعتراض و منفی‌بافی دیگران بنشیند. به جنبه‌های زیبا و امیدوارانه زندگی فکر کنید و عاشق‌شان شوید. زمانی که خودتان نسبت به زندگی احساس عشق و امید داشته باشید می‌توانید این احساس را به دیگران و از همه مهم‌تر شریک رابطه عاطفی‌ و ازدواج خود منتقل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ راز مهم و آسان زنان شاد؛ تمرین راه‌های ساده برای شاد بودن و لذت بردن از زندگی

 

 

۹- از افرادی که اعتماد به نفس ندارند دوری کنید

 

رابطه عاطفی و ازدواج با کسی که اعتماد به نفس ندارد خیلی زود شما را فرسوده می‌کند. این افراد برای ابراز وجود دست به هر کاری می‌زنند و تمام انرژی شما را می‌گیرند.

 

 

۱۰- از افراد خودخواه و ایرادگیر دور بمانید

 

از افراد خودخواه و ایرادگیر دور بمانید برای شروع رابطه عاطفی جدید

 

رابطه عاطفی و ازدواج با افراد خودخواه و ایرادگیر هم از آن‌دسته روابطی است که انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. افراد ایراد‌گیر خواه ناخواه شما را آزرده خاطر خواهند کرد و نمی‌توانید یک رابطه عاطفی سالم با آن‌ها برقرار کنید. افراد خود‌خواه هم آن‌قدر به خودشان فکر می‌کنند که شما را نمی‌بینند و نمی‌توانند یار و همدم خوبی برای شما باشند. افراد خودخواه نه اشتباهات خودشان را به گردن می‌گیرند و نه می‌توانند به اشتباهات شما به دیده اغماض نگاه کنند.

 

کالابرگ الکترونیک