معرفی ۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

معرفی ۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب


27 دی 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب و انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب به طور صحیح و اصولی نقش زیادی در به آرامش رسیدن شما در زمان استراحت دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید انتخاب نادرست رنگ‌های اتاق و رنگ بندی اتاق خواب، از نظر روانشناسی، روح و روان‌تان را به هم می‌ریزند و خواب‌تان را مختل می‌کنند. در  مجله کوروش همراه ما باشید تا به شما رنگ اتاق خواب بزرگسال و رنگ مناسب برای اتاق خواب والدین را معرفی کنیم. 

بهترین و بدترین رنگ‌ مناسب اتاق خواب والدین در دکوراسیون داخلی و معماری اتاق خواب کدامند؟ راهنمای انتخاب رنگ‌های اتاق خواب بزرگسال و رنگ اتاق کودک بر اساس روانشناسی رنگ‌ها بهتر می‌تواند در انتخاب رنگ در اتاق خواب به شما کمک کند.

 

 

 

بهترین رنگ‌ اتاق خواب برای بزرگسالان

 

رنگ اتاق خواب بزرگسال چیه؟ با ۵ رنگ اتاق خواب مناسب برای بزرگسالان از نظر روانشناسی رنگ‌ها و انواع رنگ اتاق خواب جدید آشنا شوید.

 

 

۱- آبی؛ آرام بخوابید

 

رنگ آبی در انواع و اقسام تناژها بهترین رنگ برای اتاق خواب یا رنگ کمد دیواری اتاق خواب و حتی رنگ درب اتاق شماست.

 

رنگ آبی برای انتخاب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 براساس علم روانشناسی رنگ‌های اتاق، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ، ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

 

 

۲- رنگ زرد برای اتاق خواب؛ گرم و نرم

 

زرد یک رنگ گرم و آرام بخش و از جمله بهترین انتخاب‌ها برای ایده رنگ اتاق خواب است.

 

رنگ زرد برای اتاق خواب بزرگسالان

 

 به نظر می‌رسد کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و به طور میانگین ۷ ساعت و چهل دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌ اتاق خواب زرد آبی، زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی ایده‌‌آل است. علاوه بر این رنگ استخوانی هم برای اتاق خواب انتخاب خوبی است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ ایده شاد و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

 

۳- رنگ سبز در اتاق خواب؛ آرام‌بخش و طبیعی

 

طیف‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند.

 

رنگ سبز رنگ آرام‌بخش و طبیعی برای اتاق خواب

 

سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها، میانگین ساعت خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

حتما بخوانید  روانشناسی و مکمل‌ های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مدرن

 

 

۴- رنگ نقره‌ای؛ شیک و لوکس

 

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای تم رنگ در اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می‌گردید به گزینه «نقره‌ای» فکر کنید.

 

رنگ نقره‌ای شیک و لوکس برای اتاق خواب

 

 رنگ نقره‌ای باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می‌کشد تا خواب‌شان عمیق شود و زیاد در رختخواب وول می‌خورند. میانگین ساعات خواب کسانی که در اتاق خواب نقره‌ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ اشتباه رایج در چیدمان و رنگ اتاق خواب که آرامش را از آن می‌گیرد

 

 

۵- رنگ نارنجی؛ هضم راحت غذا و یک خواب راحت

 

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بزرگسال، رنگ اتاق دخترانه و حتی پسرانه و رنگ اتاق خواب نوجوان محسوب می‌شوند.

 

رنگ نارنجی برای انتخاب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

 

علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. میانگین ساعات خواب در یک اتاق نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه است.

 

 

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه‌ها

 

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه‌های زیر هشت سال مجموعه‌ای از رنگ‌های گرم و سرد هستند. طیف‌های مختلف رنگ زرد، نارنجی و صورتی بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بچه‌های زیر ۸ سال براساس علم روانشناسی رنگ‌ها هستند.

 

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه‌ها

 

رنگ صورتی برای اتاق خواب دخترانه و رنگ‌های طیف آبی و رنگ اتاق خواب سبزآبی برای اتاق خواب پسرانه همیشه در بورس است. یادتان باشد رنگ قرمز بچه‌ها را بیقرار می‌کند پس سراغ این رنگ محرک نروید. برای بچه‌های بالای ۸ سال از خودشان بپرسید چه رنگی را دوست دارند و برای انتخاب بهترین رنگ نظر و دلایل‌تان را به آن‌ها بگویید.

 

 

۱- رنگ آبی برای اتاق خواب بچه‌ها

 

رنگ آبی آرامش‌بخش است. تمرکز کودک را بیشتر کرده و برای درس خواندن و مطالعه رنگ آبی مناسب است. رنگ آبی برای بچه‌هایی که تپش قلب بالایی دارند مناسب بوده و آنها را آرام می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ‌ها برای اتاق کودک از نظر روانشناسی

 

 

۲- رنگ زرد اتاق خواب بچه

 

رنگ زرد احساس بشاش بودن، شادابی و انرژی را در کودک برمی‌انگیزد.

 

رنگ زرد برای رنگ آرامش بخش اتاق خواب

 

کودکانی که در اتاق‌های زرد بازی یا مطالعه می‌کنند تمرکز بیشتر و حافظه کارایی‌تری دارند. اما استفاده از این رنگ در اتاق کودکانی که مشکل خواب دارند، شب‌ها به سختی می‌خوابند یا صبح‌ها خیلی زود از خواب بیدار می شوند چندان توصیه نمی‌شود.

 

 

۳- رنگ سبز؛ بهترین انتخاب رنگ اتاق

 

رنگ سبز برای رنگ آرامش بخش اتاق خواب بچه

 

رنگ سبز سرشار از طراوت است. روح کودک را جلا می‌دهد و باعث طراوت و شادابی و درس خواندن بچه می‌شود. رنگ سبز برای بچه‌هایی که زمان زیادی را برای درس خواندن در اتاق می‌گذرانند بسیار مناسب است.

 

 

بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب

 

بعضی رنگ‌ها اصلا انتخاب مناسبی به عنوان رنگ اتاق خواب نیستند. این رنگ‌ها نه تنها باعث آرامش نمی‌شوند که حتی می‌توانند روند خواب شما را مختل کنند. بدترین و نامناسب‌ترین رنگ‌ها برای رنگ اتاق خواب عبارتند از:

 

 

۱- روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب

 

حتما بخوانید  جدیدترین مدل و پارچه و ترند های پرده در سال ۲۰۲۱

«بنفش» یک رنگ اصیل و لوکس و اشرافی است اما نه برای اتاق خواب. قابل باور نیست اما انتخاب رنگ بنفش برای دکوراسیون داخلی یا رنگ یاسی برای اتاق خواب سبب می‌شود که هم بیشتر کابوس ببینید و هم خواب‌تان وارد مرحله REM یا همان مرحله خواب عمیق و با‌کیفیت نشود.

 

رنگ بنفش برای اتاق خواب

 

براساس روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب با‌کیفیت و عمیق کسانی که در اتاق خواب‌هایی با انواع طیف رنگ بنفش می‌خوابند نهایتا ۵ ساعت و پنجاه و شش دقیقه است. اگر رنگ اتاق‌تان بنفش است و فعلا قصد تغییر دادن آن را ندارید برای تلطیف این رنگ می‌توانید از مکمل‌های آرام‌بخش رنگ بنفش یعنی زرد، سبز و نارنجی استفاده کنید.

 

 

۲- رنگ قهوه‌ای؛ افسرده می‌شوید

 

در میان رنگ‌های پالت رنگ اتاق خواب، «قهوه‌ای» یکی از بدترین رنگ‌هاست. رنگ قهوه‌ای نماد غم و افسردگی است به همین دلیل در میان بدترین رنگ‌ برای اتاق خواب مقام دوم را دارد. با این همه به نظر می‌رسد قهوه‌ای جزو رنگ‌های اتاق بزرگسال جدید به شمار می‌رود.

 

با رنگ قهوه‌ای اتاق خواب؛ افسرده می‌شوید

 

 اما میانگین ساعات مفید خواب در یک اتاق خواب قهوه‌ای ۶ ساعت و پنج دقیقه است. اگر در ترکیب رنگ کف یا رنگ دیوار اتاق خواب از قهوه‌ای استفاده شده بهترین کار این است که با به کار بردن رنگ‌های سبز و آبی در سایر قسمت‌ها و وسایل اتاق خواب این رنگ را تلطیف کنید.

 

 

۳- قرمز؛ هیجان‌زده می‌شوید

 

رنگ «قرمز» نشانه خطر است و در نتیجه اتمسفر مناسب و آرامی برای اتاق خواب شما ایجاد نمی‌کند. رنگ قرمز هیجان و فشار خون شما را بالا می‌برد و به همین دلیل اجازه نمی‌دهد با آرامش بخوابید.

 

رنگ قرمز برای انتخاب اتاق خواب

 

 اتاق خواب جایی برای استراحت و تجدید انرژی است اما رنگ قرمز سبب می‌شود شما هیجان‌زده و پرانرژی شوید و به همین دلیل ناخودآگاه نمی‌توانید راحت بخوابید. میانگین خواب عمیق افرادی که در اتاق‌هایی با طیف مختلف رنگ قرمز می‌خوابند ۶ ساعت و پنجاه و هشت دقیقه است.

 

 

۴- طلایی؛ یاد قرض‌های‌تان می‌افتید

 

رنگ طلائی اتاق خواب شما را یاد قرضتان می‌اندازد

 

طلایی از جمله رنگ‌های گرم است؛ روشن و درخشان. اما این رنگ گرم و درخشان که نشان اشرافیت و ثروت است برای اکثر افراد در هنگام خواب ناخودآگاه مسائل مالی و قرض و قوله‌ها را یادآوری می‌کند و همین امر سبب احساس نگرانی می‌شود. میانگین خواب افرادی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ طلایی می‌خوابند در بهترین حالت ۶ ساعت و چهل و سه دقیقه است.

 

 

۵- خاکستری؛ خواب غمگین

 

یکی دیگر از رنگ‌های خنثی و البته محبوب «خاکستری» است. اما فراموش نکنید که رنگ خاکستری درجه افسردگی و دلتنگی را زیاد می‌کند. به همین دلیل انتخاب طیف‌های مختلف رنگ خاکستری برای اتاق خواب کیفیت خواب شما را حسابی پایین می‌آورد.

 

انتخاب رنگ خاکستری اتاق خواب

 

 میانگین خواب افرادی که رنگ اتاق خواب‌شان طیف‌های مختلف رنگ خاکستری است در بهترین حالت ۶ ساعت و دوازده دقیقه است. اگر در حال حاضر اتاق خواب منزل‌تان خاکستری است و نمی‌توانید رنگش را تغییر بدهید بهتر است با رنگ‌های نارنجی، زرد و آبی فضا را تلطیف کنید. این ترکیب رنگ‌ها را می‌توانید در اسباب و دکوراسیون و رنگ ملحفه، روبالشی و رواندازتان استفاده کنید.

 

 

منبع: nestmaven

 

کالابرگ الکترونیک