۱۱ روش درمان سریع و قطعی میگرن شدید بدون دارو در طب سنتی

۱۱ روش درمان سریع و قطعی میگرن شدید بدون دارو در طب سنتی


17 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان میگرن بدون دارو طب سنتی

«میگرن» یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در تمام کشورهای دنیاست. این نوع سردرد گاهی آن‌قدر فرد را ناتوان می‌کند که او را تا چند روز از کار و زندگی می‌اندازد. این در حالی است که قرص‌های مسکن مختلف هم تاثیر چندانی در درمان این نوع سردرد ندارند. در این نوشتار که ترجمه‌ای از یک مقاله در یک وبسایت معتبر است با ما باشید تا ۱۱ روش برای درمان خانگی میگرن بدون دارو با طب سنتی را به شما بگوییم. یادتان باشد در مجله کوروش با ما همراه باشید تا بهترین و به روزترین مقاله‌ها در زمینه سلامت را مطالعه کنید.

۱- درمان میگرن بدون دارو طب سنتی با آب انگور 

 

درمان میگرن بدون دارو طب سنتی با آب انگور

 

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان خانگی میگرن شدید بدون دارو، نوشیدن آب انگور طبیعی است. طبق تحقیقات پزشکی انجام گرفته انواع انگور از جمله بهترین مسکن‌ها برای تسکین درد هستند. نوشیدن یک لیوان انگور طبیعی و بدون شکر تا حدود زیادی درد میگرن شما را کاهش می‌دهد. یک روش دیگر درست کردن اسموتی انگور با مقداری آب است. انگورها را در مخلوط کن بریزید و میکس کنید، کمی آب به آن اضافه کنید و میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش برای درمان میگرن

 

 

۲- آجیل بخورید

 

درمان میگرن بدون دارو طب سنتی با آجیل

 

اگر معمولا در ماه چند بار درگیر حملات میگرنی می‌شوید، در رژیم غذایی روزانه‌تان مقداری آجیل بگنجانید. انواع آجیل و مغزها از جمله بهترین مسکن‌های برای تسکین دردهایی مثل درد میگرن هستند. از جمله بهترین آجیل و مغزها برای تسکین درد میگرن بادام درختی، بادام زمینی و شاه‌بلوط حاوی مقادیر زیادی ترکیبات «سالیسین» هستند. سالیسین یکی از بهترین آرام‌کننده‌های درد و دارای مکانیزمی شبیه آسپرین است. اگر معمولا دچار سردردهای میگرنی می‌شوید روزی چند عدد بادام درختی بخورید. خوردن مغزها و آجیل یکی از بهترین روش‌ها برای درمان خانگی میگرن شدید بدون دارو است.

 

 

حتما برایتان جالب است:

 

۱۰ ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سفید شدن مو

 

 

۳- محل درد را کمی فشار دهید

 

درمان سردرد میگرنی با فشار دادن محل درد

 

به محض این‌که نخستین نشانه‌های میگرن را احساس کردید بخش‌های از جمجمه را که درد از آن‌جا شروع شده را ماساژ بدهید. روش کار به این صورت است که با نوک انگشتان در نقاطی که درد هجوم می‌آورد فشار وارد کنید. به این ترتیب مغزتان را وادار می‌کند که آرام باشد و کمی استراحت کند. فشار دادن را از نقطه‌ بدون درد شروع کنید. با فشار وارد کردن به جمجمه، تنشی که در مغزتان ایجاد شده به جای دیگری فرستاده خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص فوق‌العاده زنجبیل و ویروس کرونا

 

 

۴- زنجفیل بجوید

 

میگرن درمان خانگی با جویدن زنجفیل

 

در حالت طبیعی «زنجفیل» جویده‌اید؟ می‌دانستید ریشه زنجفیل یکی از بهترین مسکن‌ها برای آرام کردن درد میگرن و درمان میگرن بدون دارو است؟ جویدن زنجفیل ترشح «لیپوئید» در داخل سلول‌ها افزایش پیدا می‌کند. لیپیدها می‌توانند عصب‌هایی را که با احساس درد واکنش نشان می‌دهند آرام کند. ریشه زنجبیل مانع تشخیص درد توسط بدن شده و اجازه نمی‌دهد بدن به درد جواب بدهد. علاوه بر این زنجفیل می‌تواند احساس تهوع را هم برطرف کند. زمانی که دچار حملات میگرن شدید، کمی زنجفیل تازه یا دمنوش زنجفیل میل کنید.

 

 

۵- گوشت بوقلمون بخورید

 

درمان میگرن بدون دارو طب سنتی با گوشت بوقلمون

 

گوشت بوقلمون سرشار از تریپتوفان است. اما می‌دانستید تریپتوفان تاثیر زیادی در آرام شدن درد میگرن دارد. تریپتوفان یکی از اساسی‌ترین اسیدهای آمینه برای بدن است. تریپتوفان ترشح دوپامین که به هورمون «شادی» مشهور است را در بدن افزایش می‌دهد. از سوی دیگر دوپامین عامل اصلی ترشح «سروتونین» در بدن است. سروتونین مسئول آرام کردن بدن، کاهش اضطراب و نگرانی و منفی‌گرایی است. علاوه بر این تریپتوفان با کمک به تولید دوپامین باعث می‌‌شود سروتونین، عضلات اطراف مغز را شل و آرام کند و مویرگ‌های پوست سر آرام شوند به همین دلیل یکی از بهترین مسکن‌ها برای درمان خانگی میگرن شدید بدون دارو است.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین گیاهان دارویی

 

 

۶- ماساژ بگیرید

 

شاید ماساژ گرفتن به نظر شما یک حرکت لوکس و گران‌قیمت باشد اما به محض شروع دردهای میگرنی ماساژ یکی از بهترین راهکارها برای درمان این دردهاست. بهترین کار این است که تکنیک‌های ابتدایی و اصولی ماساژ را یاد بگیرید و به محض شروع دردهای میگرنی ماساژ را شروع کنید. با ماساژ و کشیدن گردن و پوست سر، جریان خون بیشتر و بهتر شده و سر دردتان آرام خواهد شد. برای تسکین بهتر سردرد، یک یا دو قطره از روغن آویشن یا رُزماری را روی شقیقه‌ها و پیشانی‌تان بمالید. آن را به ‌آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود، سپس چند دقیقه آرام بنشینید تا این درمان خانگی برای میگرن شدید اثر کند.

 

 

۷- دمای محیط را عوض کنید

 

گرما یا سرما درمانی کنید. اگر هنوز کمپرس سرد و گرم را تا به حال جدی نگرفته‌اید توصیه ما به شما این است که برای میگرن آن‌ها را امتحان کنید. ممکن است گرما یا سرما برای شما مفید باشد، این را خودتان براساس آزمون و خطا باید تشخیص دهید. وقتی از گرما استفاده می‌کنید، عضلات‌تان شل شده و درد کاهش می‌یابد. اگر از سرما استفاده کنید، نواحی دردناک کرخت شده و در نتیجه درد کمتری حس خواهید کرد.

 

۸- دمنوش گیاهی بخورید

 

درمان میگرن بدون دارو طب سنتی با دمنوش گیاهی

 

دمنوش‌های گیاهی از جمله بهترین درمان میگرن بدون دارو طب سنتی است. چند برگ ریحان را در آب‌جوش دم کنید یا بگذارید چند دقیقه خیس بخورد و سپس یک قاشق عسل اضافه کنید. بخور کردن با دم کرده برگ ریحان و آب‌جوش هم در تسکین درد میگرن موثر است. یک دمنوش ترکیبی از فلفل قرمز ، زنجفیل تازه و نعنا فلفلی را به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و کمی که سرد شد میل کنید. دم کرده چای به همراه لیموترش و کمی اسطوخودوس هم یک درمان خانگی موثر برای میگرن شدید است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی برای کاهش سردرد

 

 

۹- تاریکی دوای درمان میگرن بدون دارو است

 

نور و روشنایی حتی سردردهای معمولی را هم تشدید می‌کنند. اگر سردردهای شما معمولا از نوع میگرنی است حتما به محض بروز نخستین نشانه‌ها فضا را تاریک و تمام لامپ‌ها را خاموش کنید. اگر منزلتان روشن و نورگیر است پرده‌ها را بکشید و به تاریک‌ترین اتاق خانه بروید. اگر نمی‌توانید فضای خانه را به اندازه کافی تاریک کنید از عینک آفتابی در منزل استفاده کنید. میگرن معمولا با تحریک‌های حسی بوجود می‌آید و نور، یکی از این محرک‌هاست. تاریکی یک روش درمانی به دردبخور برای درمان سریع میگرن شدید است.

 

 

۱۰- کمی کافئین درمان‌گر است

 

درمان قطعی و سریع میگرن شدید بدون دارو؛ کافئین درد میگرن را کمتر می‌کند یا بیشتر؟

 

اگر چه نوشیدن قهوه و کافئین در مجموع سردرد را تشدید می‌کند اما خوردن مقدار کمی قهوه یا سودا می‌تواند سردردهای میگرنی شدید را خیلی سریع آرام کند. کافئین در دوز پایین، خاصیت تسکین‌دهندگی دارد و یک روش خوب برای درمان میگرن بدون دارو است. به محض شروع دردهای میگرن کمی قهوه بنوشید. کافئین می‌تواند تاثیر استامینوفن، آسپرین و یا سایر مسکن‌ها را بیشتر کند. با این‌همه مصرف زیاد کافئین درد را بیشتر می‌کند. در مجموع اگر میگرن شدید دارید از خوردن برخی مواد غذایی خودداری کنید و برخی عادات و فعالیت‌ها را ترک کنید تا حملات میگرنی کمتری را تجربه کنید.

 

 

۱۱. در جایی خنک، تاریک و بدون سر و صدا استراحت کنید

 

برای رفع سردرد میگرنی در جایی خنک، تاریک و بدون سر و صدا استراحت کنید

 

میگرن بیماری‌ای است که با شدت نور و سرو صدا و دمای محیط رابطه مستقیم دارد. اگر دچار حمله‌های میگرن می‌شوید باید بدانید که بهترین محل برای استراحت شما اتاقی خلوت و خنک و تاریک است که تا جای ممکن از سروصدا دور باشد. میگرن بیماری طاقت فرسایی است که برخی از افراد دچار آن هستند و راه‌های درمان میگرن که در مقاله حاضر گفته شد مطالب غیرپزشکی و غیردارویی هستند که می‌توانند در کنار درمان‌های شیمیایی شدت و دفعات ایجاد حمله‌های میگرن را کاهش دهند.

 

 

منبع:how to wonder

کالابرگ الکترونیک