۳ طرز تهیه آسان وافل نوتلا و موز بدون دستگاه و با دستگاه

۳ طرز تهیه آسان وافل نوتلا و موز بدون دستگاه و با دستگاه


16 مرداد 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
وافل نوتلا و موز؛ 3 طرز تهیه آسان وافل نوتلا بدون دستگاه یا در وافل ساز یا ساندوچ ساز

وافل چیست؟ «وافل» از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی و یک صبحانه تابستانی جذاب و یک صبحانه سالم برای بچه‌ها است که با «نوتلا» یا سایر کرم‌های شکلاتی و میوه‌هایی مختلف مثل موز، تمشک و توت‌فرنگی سرو می‌شود و طرفداران فراوانی در ایران دارد. اما برخلاف تصور عموم برای خوردن یک دسر وافل خوشمزه با میوه‌های دلخواه و کمی بستنی، لازم نیست حتما به کافی‌شاب بروید. ۳ طرز تهیه وافل نوتلا و موز در ساندویچ ساز ، دستگاه وافل ساز خانگی یا بدون دستگاه در فر خانگی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه وافل نوتلا و موز در ساندویچ ساز

 

وافل نوتلا و موز؛ 3 طرز تهیه آسان وافل نوتلا بدون دستگاه یا در وافل ساز یا ساندوچ ساز

 

مواد لازم

برای تهیه یک وافل نوتلا خوشمزه خانگی ساده و آسان به نان تست احتیاج دارید. یک بسته نان تست فرانسوی تازه تهیه کنید و دست به کار شوید.

نان تست فرانسوی: ۴ عدد

موز اسلایس شده: ۲ عدد

شیر: ۱ پیمانه

تخم‌مرغ: ۴ عدد

وانیل: یک قاشق چایخوری

موز پوره شده: ۱ عدد

نمک دریا: ۱/۸ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای روی وافل نوتلا

 

نوتلا یا هر نوع کرم شکلات: ۲ قاشق غذاخوری

توت‌فرنگی اسلایس شده: یک فنجان

گردو: ½ پیمانه

 

طرز تهیه 

 

 3 طرز تهیه آسان وافل نوتلا بدون دستگاه یا در وافل ساز یا ساندوچ ساز

 

مرحله اول درست کردن پوره موز است، یک عدد موز را پوره کنید (بهتر است رنده کنید) و به آن شیر، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و نمک دریا اضافه کرده و خوب با هم بزنید تا یک مایع یکدست و نرم و لطیف به دست بیاید.. سپس ۴ عدد نان تست را در یک سینی بگذارید و روی ۲ عدد از آن‌ها مقداری موز اسلایس شده بچینید. حالا دو برش نان تست را روی دو نان تستی که حاوی موز است بگذارید و مثل یک ساندویچ آن را در دست‌تان بگیرید و در مایه به دست آمده غوطه‌ور کنید. تمام قسمت‌های نان‌های تست‌ باید به مایه فوق آغشته شود.

برای راحتی کار بهتر است با یک کفگیر این کار را انجام دهید تا انسجام نان تست‌ها حفظ شود و موزی که لابه‌لای آن‌هاست بیرون نریزد.

 

 3 طرز تهیه آسان وافل نوتلا و موز بدون دستگاه، وافل ساز یا ساندوچ ساز

 

حالا نان‌های تست را در دستگاه وافل‌ساز بگذارید و هر دو طرف نان‌ها را تست کنید. نان‌های تست باید طلایی، برشته و ترد شوند. برای برشته شدن آنها ۴ تا شش دقیقه زمان کافی است. به هر طرف نان تست ۲ تا سه دقیقه زمان برای طلایی شدن بدهید. وافل را بلافاصله بعد از پخت به صورت گرم سرو کنید. موقع سرو وافل‌ها آن‌ها را با دقت و احتیاط در ظرف مورد نظر سرو کنید. روی وافل‌ها را با گردو خرد شده، نوتلا یا کرم شکلاتی و توت‌فرنگی اسلایس شده تزیین کنید و با بستنی، عسل، خامه یا نوشیدنی سرد و گرم مورد علاقه‌تان میل کنید.

 

خواندن این مطالب هم احتمالا جالب است:

 

نکات مهم برای طرز تهیه وافل نوتلا در ساندویچ ساز

 

نکات مهم برای طرز تهیه وافل نوتلا و موز بدون دستگاه یا در ساندویچ ساز، وافل ساز یا فر خانگی

 

*اگر دستگاه وافل‌ساز ندارید از دستگاه ساندویچ ساز یا قالب چدنی یا سیلیکونی برای درست کردن وافل استفاده کنید.

*اگر به جای نان تست خودتان می‌خواهید خمیر وافل خانگی‌تان را درست کنید به این شیوه عمل کنید: اگر دستگاه وافل‌ساز ندارید، ابتدا قالب وافل سیلیکونی یا چدنی را تهیه کنید. به مواد پوره موز و تخم‌مرغ ۲ پیمانه آرد، ۱ قاشق مرباخوری بکینگ‌پودر و ۱/۵ پیمانه شکر اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. آرد را کم‌کم اضافه کنید تا گوله نشود.

قالب چدنی یا دستگاه وافل ساز را گرم کنید و سپس با کره یا روغن مایع چرب کنید و خمیر به دست آمده را به دقت در قالب وافل یا دستگاه وافل ساز بریزید. هر بار ۳/۴ ملاقه وافل بریزید. ۵ تا ۶ دقیقه زمان برای پفکی شدن وافل در وافل‌ساز و ۲۰ دقیقه برای تهیه در فر کافی است. اگر می‌خواهید وافل را در فر درست کنید، فر را از قبل گرم و وافل را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد درست کنید.

 

نکات مهم برای طرز تهیه وافل نوتلا در ساندویچ ساز، فر خانگی یا وافل ساز

 

*در صورت تمایل می‌توانید ۵۰ گرم کره که در دمای اتاق آب شده را به مواد پوره موز و تخم‌مرغ اضافه کنید. بهتر است به روش بن‌ماری کره را آب کنید.

*اگر طعم آن را شیرین‌تر می‌پسندید ۱ پیمانه شکر به موادی که نان تست را در آن غوطه‌ور می‌کنید اضافه کنید.

*اضافه کردن یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم به مواد مایه پوره موز و تخم‌مرغ سلیقه‌ای است که برخی طعم آن را می‌پسندند.

 

3 طرز تهیه انواع وافل در بدون دستگاه یا در ساندویچ ساز، دستگاه وافل ساز و فر خانگی

 

*اگر دوست دارید که گردوهای خرد شده در بافت قرار بگیرند، گردوهای خرد شده را روی موزهای اسلایس شده در داخل نان تست بریزید.

*قبل از قرار دادن نان تست در فر، دستگاه وافل‌ساز یا ساندویچ‌ساز، ابتدا به مدت ۸ دقیقه دستگاه یا فر را روشن کنید تا گرم شود.

*وافل نوتلا چه با نوتلا سرو شود چه با کارامل یا هر نوع کرم شکلاتی دیگری، یک وعده غذایی مقوی و مفید به خصوص برای وعده صبحانه است.

*وافل بستنی هم همان سرو وافل با بستنی است که یک دسر مجلسی ساده و خوشمزه و خوشگل محسوب می‌شود.

*طرز تهیه وافل روی گاز و بدون دستگاه در ماهیتابه وافل هم کار آسانی است.

 

 

کالابرگ الکترونیک