۲ طرز تهیه سوپ رستورانی جو و مرغ و خامه پنیری و ساده

۲ طرز تهیه سوپ رستورانی جو و مرغ و خامه پنیری و ساده


18 شهریور 1397 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 2 سوپ رستورانی جو و مرغ و خامه یا پنیر چدار و خامه

سوپ جو و مرغ با خامه از جمله بهترین غذاها و سوپ‌های خوشمزه به خصوص در روزهای سرد و البته یک غذای درمانی فوق‌العاده در زمان ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا است. سوپ از آن دسته غذاهایی است که می‌توانید با هر ماده‌ غذایی که می‌پسندید و دوست دارد آن را بپزید. ۲ دستور طرز تهیه سوپ مرغ با جو و خامه و سوپ جوجه و تاکو با پنیر چدار و خامه که از جمله سوپ های خوشمزه رستورانی برای مهمانی شام و ناهار است را از سایت آشپزی All Recipes  در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه سوپ رستورانی جو با خامه و مرغ 

 

طرز تهیه سوپ جو با خامه و مرغ رستورانی

 

این سوپ رستورانی جو با مرغ و خامه، یک غذای کامل و مقوی برای روزها و شب‌های سرد سال است. سوپ خامه‌ای با مرغ و برنج را می‌توانید با نان سرو و میل کنید و البته اگر رژیم دارید می‌توانید به جای خامه از شیر یا اگر طعم شیر را نمی‌پسندید از آب مرغ برای درست کردن این سوپ لذیذ استفاده کنید.

 

مواد لازم سوپ مرغ و جو خامه‌ای برای ۸ نفر

 

آب مرغ: ۴ فنجان

آب: ۲ فنجان

سینه مرغ پخته و ریش شده: ۲ عدد کامل

جو کامل: ۱۵۰ گرم

نمک: ½ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه: ½ قاشق مرباخوری

آرد: ¾ فنجان

کره: ½ فنجان

خامه سنگین: ۲ فنجان

 

طرز تهیه سوپ سریع خامه‌ای با مرغ و جو

 

در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و گرم کنید. آب باید به دمای ولرم برسد، نه جوش. حالا آب مرغ و مرغ‌های ریش ریش شده را در آب بریزید و اجازه بدهید به دمای جوش برسد. در مرحله بعد جوهای شسته شده را اضافه کنید، درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا جوها خوب بپزند. در یک قابلمه کوچک نمک، فلفل و آرد را بریزید و با هم مخلوط کنید. یک ماهیتابه کوچک را کمی گرم کنید و کره را در آن آب کنید. کره را مرتب هم بزنید و باید به حدی گرم کنید که کمی حباب روی آن تشکیل شود. حرارت را کم کنید و سپس کره را روی مخلوط آرد و نمک و فلفل بریزید و هم بزنید تا حالت یک سس غلیظ و کرمی و صاف را پیدا کند. پنج دقیقه زمان برای درست شدن این سس کافی است. سس را به سوپ اضافه کنید. در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پایانی پخت سوپ، خامه سنگین را به آن اضافه کنید و کمی را برای تزیین سوپ نگه دارید.

 

نکته

 

*به جای جو از برنج وحشی هم می‌توانید برای درست کردن این سوپ استفاده کنید. اگر موفق شدید برنج وحشی را در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ پیدا کنید باید بدانید که برنج وحشی ظاهری شبیه نوک مداد اتود دارد و زمان پخت آن نسبت به برنج‌های معمولی طولانی‌تر است. این برنج سیاه رنگ که بومی آمریکای شمالی است سرشار از خواص آنتی‌اکسیدان است.

*در صورت دلخواه می‌توانید کمی قارچ برش داده شده را با کره تفت دهید و حین پخت به سوپ اضافه کنید.

*اضافه کردن مقداری هویج رنده شده یا ریز خرد شده هم به سوپ طعم دلپذیری می‌دهد.

 

سوپ سریع خامه‌ای با مرغ، پنیر چدار و تاکو

 

طرز تهیه سوپ رستورانی جوجه و تاکو با پنیر چدار و خامه

 

یک سوپ سریع خامه‌ای با مرغ که اتفاقا طعم تند و خوشمزه‌ای دارد و البته میزان تندی آن به نوع ذائقه شما بستگی دارد. این سوپ با کمی پنیر چدار رنده شده و خامه مزه‌ خارق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

 

مواد لازم برای ۸ نفر

پیاز: ۱ عدد خرد شده

لوبیا قرمز: ۱ کنسرو یا ۴۵۰ گرم

لوبیا سیاه: ۱ کنسرو یا ۴۰۰ گرم

ذرت: ۱ کنسرو یا ۴۰۰ گرم

آب: به اندازه‌ای که بعد از ریختن مواد به نیمه ظرف آرام‌پز برسد

کنسرو گوجه‌فرنگی پوره شده: ۱ عدد یا ۲۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی و فلفل سبز تند خرد شده و تازه: ۱۵۰ گرم

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۳ عدد کامل

پنیر چدار رنده شده: ۲۵۰ گرم

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان دلخواه

خامه ترش: به مقدار لازم (اضافه کردن آن اختیاری است)

چیپس ترتیلا: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه سوپ سریع خامه‌ای با مرغ و پنیر چدار

 

طرز تهیه سوپ سریع خامه‌ای با مرغ و پنیر چدار

 

لوبیا تند، لوبیا سیاه و ذرت، پیاز و گوجه‌فرنگی خرد شده را به همراه مقدار کافی آب را در آرام‌پز بپزید. آب باید حتما به نیمه سطح آرام‌پز برسد. حالا نوبت اضافه کردن اضافه کردن ۳ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان است. برای این‌که حبوبات دیرتر در آرام‌پز پخته می‌شوند آن‌ها را در کناره‌های آرام‌پز بگذارید و سینه مرغ را در وسط قرار دهید. بهتر است سینه مرغ‌ را به قطعات کورچک‌تر تقسیم کرده و به مواد فوق اضافه کنید تا به مدت ۵ ساعت در آرام‌پز بپزد. بعد از پخت ،سینه مرغ را از آرام‌پز بیرون بیاورید و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید. مرغ ریش شده را دوباره به سایر مواد اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت دیگر در مواد دیگر سوپ و در آرام‌پز بپزید. بعد از پخت سوپ جو و مرغ خامه‌ای روی آن را با پنیر چدار رنده شده، کمی خامه ترش و چیپس ترتیلا تزیین کنید.

کالابرگ الکترونیک