طرز تهیه ماکارون فرانسوی شکلاتی بادامی مرحله به مرحله

طرز تهیه ماکارون فرانسوی شکلاتی بادامی مرحله به مرحله


14 آبان 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی

«ماکارون» یا «Macaron» از جمله شیرینی‌های محبوب و گران‌قیمت با اصالت فرانسوی است که در سال‌های اخیر هم در ایران بسیار محبوب و شناخته شده است. ماکارون را تقریبا همه مردم یا از شیرینی‌ فروشی های مشهور تهیه می‌کنند یا در کافی‌شاپ سفارش می‌دهند. اما شما به راحتی می‌توانید در منزل ماکارون‌های رنگی و خوشمزه را خودتان به روش قنادی و بازاری درست کنید. ۳۱ ماه می روز جهانی شیرینی ماکارون است. طرز تهیه ماکارون فرانسوی شکلاتی و نیز طرز تهیه شکلات بادامی برای لایه ماکارون را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی

 

 

مواد لازم برای لایه شکلاتی شیرینی ماکارون فرانسوی (۱۵ عدد)

 

شکلات شیری آسیاب شده: ¼ فنجان

کره بدون نمک: ۱ قاشق غذاخوری

خامه سنگین: ۱ قاشق غذاخوری

پودر وانیل: ½ قاشق مرباخوری

نمک کاشر: به مقدار اندک در حد چند نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای 15 عدد شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی و فواید آن

 

مواد لازم برای ۱۵ عدد شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی

 

شکر آسیاب شده یا شکر شیرینی‌پزی یا پودر قند: ۱ فنجان

آرد بادام: ½ فنجان

رنگ خوراکی ۲ تا ۴ قطره

سفیده تخم‌مرغ: ۲ عدد (تخم‌مرغ‌ها را زودتر از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شوند)

نمک کاشر: نوک قاشق چایخوری و خیلی کم

شکر دانه ریز: ۲ قاشق غذاخوری

پودر بادام بدون پوست: ¼ قاشق مرباخوری

 

 

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک شکلاتی تابه ای خوشمزه بدون فر

 

 

طرز تهیه  لایه شکلات بادامی شیرینی ماکارون

 

ترفند و فوت و فن طرز تهیه لایه شکلات بادامی شیرینی ماکارون

 

برای تهیه لایه شکلاتی شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی، ابتدا شکلات آسیاب شده و کره را در یک یک ظرف نشکن بگذارید و به روش بن ماری آب کنید. حین بن ماری کردن شکلات و کره مرتب این مخلوط را هم بزنید تا کاملا ذوب و یکدست و روان شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ گولاش | غذای ملی خوشمزه و مقوی مجارستانی

 

سپس پودر وانیل و نمک کاشر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ترکیب فوق را از روی حرارت بردارید تا در دمای اتاق سرد شود و خوب خودش را بگیرد. برای این‌که مایه شکلات خودش را بگیرد به طور معمول ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان کافی است.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

طرز تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی

 

فر را روشن کنید و روی دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روی دو سینی فر را با دو کاغذ شیرینی پزی بپوشانید. از یک کاتر آشپزی یا یک استکان کوچک برای بریدن کاغذهای شیرینی‌پزی استفاده کنید؛ به این ترتیب که ۱۵ دایره روی کاغذ روغنی رسم کنید. بین هر دایره باید ۵ سانتی‌متر فاصله باشد.

در مرحله بعد شکر قنادی و آرد بادام را در آسیاب بریزید و خوب مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و لطیف به دست بیاید. در یک کاسه سفیده‌های تخم‌مرغ را خوب بزنید و نوک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری شکر دانه ریز را به تدریج به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نهایت باید یک ترکیب غلیظ و یکدست به دست بیاورید. در این مرحله باید رنگ غذا را به ترکیب شکر و تخم‌مرغ اضافه کنید. اگر می‌خواهید چند رنگ ماکارون داشته باشید باید مایه را در چند ظرف تقسیم کنید و از رنگ‌های مختلف به آن اضافه کنید.

 

طرز تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی

 

برای تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی در مرحله بعد نیمی از مخلوط پودر قند و آرد بادام آسیاب شده را به ترکیب شکر و سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بهتر است از یک کفگیر پلاستیکی برای هم زدن استفاده کنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. نیم دیگر ترکیب شکر و آرد بادام آسیاب شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. خمیر به دست آمده باید نرم و براق و یکدست باشد اما نباید شل و آبکی باشد. مایه ماکارون را در قیف بریزید. بهتر است ماسوره‌ای که به قیف وصل می‌کنید قطر زیادی نداشته باشد، یک ماسوره با قطر دهانه یک سانتی‌متر ایده‌آل است.

حتما بخوانید  ۶ مدل طرز تهیه غذا با انار خوشمزه به روش مجلسی + فیلم

روی دایره‌ای که رسم کرده بودید خمیرهای گردی به اندازه قطر دایره‌ها ایجاد کنید. بعد از اتمام کم نباید بلافاصله سینی ماکارون را داخل فر بگذارید. ۱۰ الی پانزده دقیقه صبر کنید تا رویه خمیر ماکارون کمی سفت شود به طوری که وقتی انگشت‌تان را روی سطح خمیر می‌گذارید، خمیر به انگشت نچسبد. برای پخت ماکارون در قسمت میانی فر ۱۵ دقیقه کافی است. بعد از بیرون آوردن سینی ماکارون از فر ۵ دقیقه صبر کنید. سپس مقداری از مایه شکلاتی بادامی را روی یک ماکارون بگذارید و یک ماکارون دیگر روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید. شیرینی ماکارون با لایه شکلات بادامی را با چای یا قهوه سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد و بدون گلوتن در ۴ مرحله ساده

 

نکات مهم تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی

 

نکات مهم تهیه شیرینی فرانسوی ماکارون شکلاتی و روز جهانی آن

 

  • برای لایه میانی ماکارون از انواع مربا و شکلات و کرم صبحانه یا نوتلا می‌توانید استفاده کنید.
  • ماکارون را بدون اضافه کردن رنگ خوراکی هم تهیه می‌کنند و اضافه کردن رنگ خوراکی اختیاری است، اما ماکارون‌های رنگی چشم‌نوازتر و پرطرفدارتر هستند.
  • می‌توانید به جای کاغذ شیرینی‌پزی از قالب‌های مخصوص شیرینی ماکارون استفاده کنید.

 

اگر شما هم تجربه درست کردن شیرینی ماکارون را در منزل دارید حتما تجربیات و فوت و فن‌های خود را در قسمت نظرات این نوشته با مجله افق کوروش در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

منبع: Food Network

کالابرگ الکترونیک