روز جهانی گردشگری | ۱۰ کشور پرطرفدار و جذاب دنیا برای توریست‌ها

روز جهانی گردشگری | ۱۰ کشور پرطرفدار و جذاب دنیا برای توریست‌ها


5 مهر 1397 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی گردشگری؛ 10 کشور پرطرفدار و جذاب دنیا برای توریست‌ها

گردشگری و سفر از جمله قدیمی‌ترین عادات بشر از همان ابتدا تاکنون است. در ایران هم از دیرباز گردشگری و سفر چه به صورت مهمان شدن و چه میزبان بودن رونق داشته است. وجود کاروانسراها و چاپارخانه‌های بی‌شمار در بافت قدیمی اغلب شهرهای ایران، ساخت جاده ابریشم و به تدریج توسعه راه‌ها و امکانات مناسب برای سفر دلیلی بر این مدعاست. ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) روز جهانی گردشگری است. جذاب‌ترین و پرطرفدارترین کشورهای دنیا که تا به حال بیشترین میزان گردشگر را در میان سایر کشورها داشته‌اند را از سایت تخصصی جهانگردی Worldatlas در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- فرانسه؛ رتبه نخست گردشگری در دنیا

 

 

فرانسه در رده نخست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست. وجود مقاصد متنوع، جذاب و اغلب تاریخی گردشگری در شهرهای مختلف این کشور از پاریس گرفته تا لیون و استراسبورگ، رشته کوه‌های آلپ، پیست‌های اسکی در فصول مختلف سال ، موزه‌های مشهور، سواحل زیبا و رویایی، دهکده‌های کارت پستالی، پارک‌های زیبا و باغ‌های باشکوه و جاذبه‌های تاریخی، ادبی و هنری همگی سبب شده تا ۹.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از طریق گردشگری و پذیرش توریست حاصل شود. فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفر است. این در حالی است که ۳۰ درصد از درآمد گردشگری در این کشور مربوط به گردشگران خارجی است و ۷۰ درصد باقی از خرج کردن پول توسط گردشگران داخلی حاصل می‌شود. از سوی دیگر، شهر پاریس به عنوان پایتخت فرانسه پربازدیدترین و گردشگرپذیرترین شهر دنیاست.

 

۲- ایالات متحده آمریکا

 

 

ایالات متحده آمریکا وسیع‌ترین کشور گردشگر‌پذیر دنیا با جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری برای مسافران و یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفر است. بسیاری از شهرهای این کشور از نیویورک گرفته تا لس‌آنجلس و لاس وگاس سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر دنیاست. جاذبه‌های طبیعی آمریکا مثل پارک ملی صخره‌ زرد و پارک ملی «گرند کنیون»، سرزمین آلاسکا، موزه‌های مشهور، سواحل هاوایی و … از جمله پرطرفدارترین مراکز گردشگری آمریکا هستند. در ۲۹ ایالت آمریکا، گردشگری در میان ۳ صنعت پردرآمد و با بیشترین فرصت‌های شغلی محسوب می‌شود. بیشترین مسافران خارجی این کشور را اهالی کشورهای مکزیک، کانادا و بریتانیا تشکیل می‌دهند. قسمت زیادی از درآمد گردشگری در این کشور هم مربوط به مسافرت‌های داخلی خود آمریکایی‌ها در این کشور است.

 

۳- اسپانیا

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

توریسم و گردشگری پردرآمدترین صنعت در کشور اسپانیا محسوب می‌شود تا آن‌جا که حداقل ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی اسپانیا مربوط به صنعت گردشگری است. پس بیهوده نیست که اسپانیا در رده سوم بهترین کشورهای دنیا برای سفر نشسته است. بیشتر گردشگران کشور اسپانیا را ساکنان کشورهای اروپایی مثل بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان تشکیل می‌دهند. در میان شهرها و دهکده‌های تاریخی کشور اسپانیا شهرهای بارسلونا و مادرید در کنار سواحل مدیترانه و سواحل اقیانوس اطلس در این کشور از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در میان گردشگران اروپایی هستند. علاوه بر این فستیوال‌ها و جشن‌های محلی اسپانیا از جمله مسابقات گاوبازی، ۱۵ پارک ملی اسپانیا، تسهیلات پیشرفته پذیرش گردشگر در فصل زمستان و زندگی پرشور شبانه در شهرهای مختلف این کشور، اسپانیا را تبدیل به نقطه مرکزی گردشگری در اروپا کرده است.

 

۴- چین

 

 

پرجمعیت‌ترین کشور دنیا اتفاقا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفر هم هست. دیوار بزرگ چین، پنج کوه مقدس، معبد شائولین، آبشار هوان گوشو، شهر ممنوعه، سه سد پُر‌ آب و شمار بسیاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ،کشور چین را تبدیل به یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای دنیا برای گردشگران تبدیل کرده است. در سال ۲۰۱۴ کشور چین از ۵۵.۶ میلیون مسافر خارجی میزبانی کرد که به این ترتیب درآمدی معادل ۴۵.۸ میلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۱۰ نصیب چینی‌ها کرد.

 

۵- ایتالیا

 

 

برای بسیاری از مردم دنیا کشور ایتالیا یکی از کشورهای رویایی به عنون مقصد سفر است. آثار هنری بی‌شمار، مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی متعلق به مشهورترین مجسمه‌سازان و نقاشان دنیا، ساختمان‌های قدیمی با معماری‌های شگفت‌انگیز و باقی‌مانده‌های امپراطوری رم و عصر رنسانس در کنار دهکده‌های بی‌نظیر در رشته‌کوههای آلپ در ایتالیا و نیز شمال این کشور، سواحل مدیترانه در جنوب ایتالیا و غذاهای لذیذ و خوشمزه آن را به ۵ مقصد نخست پرطرفدار گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. پربازدیدترین شهرهای گردشگر‌پذیر ایتالیا به ترتیب عبارتند از: رم، ونیز، فلورانس و میلان با جاذبه‌های بی‌نظیر هنری، تاریخی، فرهنگی و غذایی.

 

۶- انگلستان

 

 

انگلستان با پیشینه‌ای دور و دراز از تاریخ، فرهنگ، ادب و هنر در کنار صنعت بسیار توسعه یافته و مجهز توریسم ششمین کشور گردشگر‌پذیر دنیاست. صنعت گردشگری در انگلستان ۱۷.۲ میلیارد دلار برای این کشور درآمد دارد و اغلب گردشگران آن را هم اهالی کشورهای آمریکا و کانادا تشکیل می‌دهند. این در حالی است که صنعت توریسم داخلی هم در انگلستان روز به روز در حال پیشرفت است. لندن پربازدیدترین و برج ساعت لندن محبوب‌ترین جاذبه گردشگری این شهر و البته سرتاسر انگلستان است.

 

۷- آلمان

 

 

آلمان از جمله کشورهایی است که بیشترین گردشگر را از سرتاسر جهان و البته خود کشور آلمان دارد و به همین دلیل از جمله بهترین کشورهای دنیا برای سفر لقب گرفته است. صنعت توریسم و گردشگری در آلمان ۴.۵ درصد کل درآمد ناخالص داخلی را در این کشور تشکیل می‌دهد و بیش از ۲ میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار هستند. برلین، مونیخ و هامبورگ پربازدیدترین شهرهای آلمان محسوب می‌شوند و برخی گردشگران هم به هدف انجام کارهای تجاری و تحصیلی به این کشور سفر می‌کنند. برخی از جاذبه‌های گردشگری آلمان که از جمله زیباترین مناظر طبیعی جهان محسوب می‌شوند و هر سال میلیون‌های گردشگر را جذب می‌کنند عبارتند از: پارک ملی ساکسون سوئیس که در کشور آلمان و در نزدیکی شهر درسدن آلمان واقع شده است، پارک ملی Pomerania Lagoon و پارک ملی جاسموند (Jasmund) که تندیس میراث جهانی یونسکو را به خاطر تپه‌های شنی و صخره‌های گچی‌اش دریافت کرده است.

 

۸- مکزیک

 

 

یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آمریکای شمالی که به خاطر سواحل بکر و دست نخورده، تمدن‌های قدیمی مثل آزتک‌ها و مایاها، آداب و رسوم جالب، غذاهای خوشمزه، فستیوال‌های محلی و سنتی و پناه‌گاه‌های طبیعی در حیات وحش در سطح کلاس جهانی، صنعت توریسم این کشور را در سال‌های اخیر به شدت رونق بخشیده است. جالب است بدانید که کشور مکزیک در سال ۲۰۱۷ رکوردار گردشگری در دنیا بوده است و در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفر است. بیشترین گردشگران کشور مکزیک به ترتیب از کانادا، آمریکا، اروپا و آسیا به این کشور سفر می‌کنند.

 

۹- تایلند

 

 

سواحل زیبا و آفتابی، جزایر گرمسیری، مناظر طبیعی شگرف و بکر، کاخ‌ها و معابد قدیمی، بازارها و غذاهای محلی، حیات وحش غنی، سایت‌های باستان‌شناسی و … تایلند را تبدیل به یک قطب گردشگری در جهان تبدیل کرده است. ۲۰.۲ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی تایلند از صنعت گردشگری حاصل می‌شود و به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۳۲ تعداد گردشگران این کشور به ۱۰۰ میلیون نفر برسد.

 

۱۰- مالزی

 

 

کشوری در جنوب آسیا با مرکزیت کوالالامپور با سواحل زیبا و جنگل‌های استوایی، غارهای طبیعی، جزایر بکر، جنگل اورانگوتان‌ها، قلّه‌های گرانیتی و قبایل دورافتاده در کنار هزاران جاذبه طبیعی دیگر و مراکز خرید تجاری و تفریحی متنوع و باشکوه این کشور را به مقصدی شاد و بکر برای گردشگرانی از سرتاسر دنیا تبدیل کرده است. مجمع‌الجزایر لنکاوری از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مالزی است.

 

مطالعه این مطالب هم برایتان مفید است:

کالابرگ الکترونیک