قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان، روشن کننده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد

قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان، روشن کننده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد


7 مهر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان، روشن کننده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ در واقع یکی از مشکلات پوست فارغ از نوع پوست (خشک، چرب یا مختلط) مرطوب نگه داشتن پوست در روزهای سرد و خشک پاییز و زمستان است. اغلب افراد از خشکی، قرمزی و سوزش و پوسته پوسته پوست در اثر کم آبی و عدم رطوبت پوست در روزهای سرد شکایت می‌کنند و به دنبال راه حلی برای درمان این مشکلات پوستی می‌گردند. همچنین در برخی افراد که مستعد جوش زدن هستند باید به دنبال ماسک صورت عالی برای جوش و در عین حال مرطوب کردن آن باشیم. در این شرایط بهترین کار در روتین مراقبت از پوست استفاده از ماسک‌های طبیعی برای صورت است. ۳۰ سپتامبر روز جهانی ماسک صورت است. به همین مناسبت طرز تهیه بهترین و قوی‌ترین انواع ماسک خانگی روشن کننده فوری پوست صورت و آبرسان پوست خشک برای مرطوب نگه داشتن و جوانسازی و مراقبت پوست دست و صورت در روزهای سرد پاییز و زمستان را از سایت  Maple Apls در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- ماسک خانگی آووکادو و عسل؛ برای التیام پوست‌های خشک و کم آب در روزهای سرد

 

قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان، روشن کننده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد

 

اگر جنس پوست‌تان خشک و کم آب یا دهیدراته است یکی از بهترین ماسک‌ های صورت گیاهی و خانگی برای پوست خشک شفافیت و مرطوب نگه داشتن آن در فصل پاییز و زمستان میوه آووکادو است. آووکادو سرشار از انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب سالم و مفید و مواد معدنی است که سبب می‌شود عمیقا پوست شما را تغذیه کرده و حتی خشک‌ترین پوست‌ها را مرطوب و هیدراته نگه دارد.

 

ویتامین E و A موجود در آووکادو پوست‌های خشک را تغذیه کرده و ترک‌های کوچک پوست‌های خشک را بهبود می‌بخشند. این در حالی است که آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که سبب پیری و چروک شدن پوست می‌شوند محافظت می‌کنند. برای تهیه یکی از بهترین و قوی‌ترین ماسک‌های خانگی برای مراقبت و جوانسازی و شفاف و مرطوب کردن پوست صورت بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:

 

آووکادو: نصف یک عدد

عسل طبیعی: یک قاشق چایخوری

روغن زیتون: یک قاشق چایخوری

ماست: یک قاشق غذاخوری

 

ابتدا مغز آووکادو را از پوست و هسته جدا و آن را له کنید. بعد از این‌که یک پوره آووکادو به دست آوردید عسل، روغن زیتون و ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. ماسک به دست آمده را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشورید. در همان نخستین بار استفاده از این ماسک شفافیت و رطوبت پوست را به وضوح حس می‌کنید. این یک ماسک صورت خانگی عالی برای پوست خشک مردان و زنان و یک ماسک عالی برای لک صورت است. همچنین اگر به دنبال یک ماسک روشن کننده پوست صورت عروس برای آماده‌سازی پوست هستید از این ماسک استفاده کنید.

 

 

۲- ماسک موز؛ یکی از  بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست

 

قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان، روشن کننده فوری و جوانسازی پوست در روزهای سرد

 

یکی دیگر از بهترین ماسک‌ های خانگی روشن کننده پوست صورت فوری و مرطوب نگه داشتن پوست در فصل پاییز و زمستان «ماسک موز» است. یکی از اصول نگهداری و مراقبت پوست مرطوب نگه داشتن آن است. موز سرشار از پتاسیم و یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها برای پوست‌های خشک است. علاوه بر این موز سرشار از ویتامین A و B و آمینواسیدهایی است که حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را تقویت می‌کنند. بهتر است برای درست کردن یک ماسک موزی، کمی هم ماست اضافه کنید تا یک توازن خوب میان کلسیم و اسید لاکتیک ایجاد شود، یک ماسک عالی برای لک پوست دست و صورت که برای پوست تیره آرنج و زانو هم می‌توانید استفاده کنید.

 

موز رسیده: ۱ عدد

ماست: ۱/۳ پیمانه

روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری

 

ابتدا موز را رنده یا خوب له کنید. سپس ماست و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را با دست یا به برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید. سپس پوست را با آب ولرم به آرامی بشورید و با یک حوله تمیز خشک کنید، نتیجه فوق‌العاده است.

 

این مطالب را هم بخوانید:

 

 

۳- ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای برای التیام خشکی پوست در روزهای سرد

 

طرز تهیه ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای برای التیام خشکی پوست در روزهای سرد پاییز و زمستان

 

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای درست کردن ماسک‌ های خانگی روشن کننده پوست صورت فوری برای شفاف و مرطوب کردن پوست دست و صورت است. علاوه بر این روغن نارگیل یک ماده موثر برای درمان جوش و آکنه به خاطر خواص آنتی‌باکتریال و ضد میکروب آن است. یادتان باشد در روتین روزانه مراقبت از پوست، مراقبت از پوست دست به خصوص در روزهای سرد را فراموش نکنید.

 

روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

 

بهتر است بدانید روغن نارگیل در هوای سرد سفت می‌شود. بنابراین بهتر است اجازه دهید ابتدا روغن نارگیل کمی آب شود و حالت مایع پیدا کند اما نباید به هیچ‌وجه روغن نارگیل را روی حرارت گرم یا داغ کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و خارج از شیشه روغن، حالت مایع پیدا کند. برای درست کردن یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. بهتر است با این ماسک پوست صورت و گردن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ دادن پوست صورت به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه هم اجازه دهید این ماسک روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشورید. این ترکیب یک ماسک روشن کننده پوست صورت فوری و یک ماسک عالی خانگی برای جوش است. این ماسک روشن کننده را برای پوست تیره آرنج و زانو هم می‌توانید استفاده کنید.

 

 

۴- ماسک سفیده تخم‌مرغ و جو دو‌ سر برای درمان کم آبی پوست در روزهای سرد

 

در روزهای خشک و سرد سال برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ بهترین ماسک‌ها برای جوانسازی و مراقبت پوست

 

یکی دیگر از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست ماسک سفیده تخم‌مرغ است که اتفاقا قدمت تاریخی دارد. سفیده تخم‌مرغ سرشار از کلاژن و پروتئین است یعنی موادی که برای جوانی، سفتی و حفظ حالت کشسانی و ارتجاعی پوست ضروری هستند. حتی گفته می‌شود که بعد از چند بار استفاده از آن احساس می‌کنید ده سال جوان‌تر شده‌اید.

 

سفیده تخم‌مرغ: ۱ عدد

روغن نارگیل: ۱ قاشق چایخوری

جو دو‌ سر: یک مشت کوچک

 

برای درست کردن این ماسک صورت جادویی و عالی برای لک و نیز رطوبت و رفع خشکی پوست ابتدا سفیده را از زرده تخم‌مرغ جدا کنید و سپس سفیده را خوب هم بزنید تا حالت یک فوم سفید رنگ را پیدا کند. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع را به سفیده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در محله آخر یک مشت کوچک جو دو سر را هم اضافه و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن صورت‌تان بمالید و ۱۵ تا ۲۵ دقیقه آن را نگه دارید تا سفیده تخم‌مرغ روی پوست صورت شما خشک شود. برای شستن این ماسک که کمی حالت سفت دارد بهتر است به حمام بروید و حین دوش گرفتن ماسک را از روی پوست پاک کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک