۲ روش طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر و قابلمه

۲ روش طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر و قابلمه


9 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کیک فنجانی دو رنگ

کیک فنجانی یا کاپ کیک یکی از جذاب‌ترین انواع کیک است که می‌توانید آن را هم با استفاده از فر و هم بدون فر تهیه کنید. درست کردن کاپ کیک دو رنگ بسیار راحت است و بعد از پخت می‌توانید کیک را با یک لایه شکلات آب شده یا خامه فرم گرفته تزئین کنید و در کنار چای میل کنید. در این مقاله سرویس آشپزی می‌توانید ۲ طرز تهیه کیک فنجانی دو رنگ یعنی کاپ کیک یا کیک فنجانی خانگی  به روش بازاری در فر و قابلمه را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر

 

2 روش طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر و قابلمه

 

مواد لازم برای ۱۲ عدد کاپ کیک

 

آرد سفید: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر: ۱/۵ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

تخم مرغ با دمای محیط: ۲ عدد بزرگ

شکر: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره آب شده: ۴۲ گرم

عصاره وانیل: ۲ قاشق چای خوری

شیر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

مرحله اول طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر باید فر را با دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را روی قسمت وسط فر تنظیم کنید و بعد به سراغ درست کردن کاپ کیک خانگی بروید. برای شروع آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. در یک کاسه دیگر تخم مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید. مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملاً سبک و کفی شوند. بعداز آن کره آب شده و عصاره وانیل را به تخم مرغ و شکر اضافه کنید. درجه همزن را روی حالت آهسته تنظیم کنید و مواد را تا جایی که با هم ترکیب شوند، هم بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد تبوله مجلسی به روش لبنانی با بلغور‌ گندم

 

 

مرحله دوم

 

در دومین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک خانگی یا کیک فنجانی دو رنگ در فر و بعد از مخلوط شدن کره باید مواد خشک را به آرامی به مواد مرطوب اضافه کنید. برای این کار ابتدا نیمی از مخلوط آردها را با سرعت پایین همزن یا استفاده از لیسک ترکیب کنید  بعد نیمه دیگر مواد را اضافه کنید. در این مرحله نیازی به مخلوط کردن بیش از اندازه مواد با هم نیست و تنها لازم است خمیر یک دست شود.

 

 

مرحله سوم

 

2 روش طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در فر و قابلمه

 

در این مرحله از این کاپ کیک ساده و آسان باید حدود یک لیوان فرانسوی دسته‌دار از مواد را بردارید و به آن پودر کاکائو اضافه کنید. مایه کیک را خوب با پودر کاکائو ترکیب کنید. حال قالب کاپ کیک را با استفاده از برس چرب کنید. می‌توانید داخل هر قالب کاغذ مخصوص کاپ کیک قرار دهید. سپس مایه کیک وانیلی را تا نیمه داخل هر قالب بریزید. بعد با کمک قاشق به هر قالب کمی مایه کاکائویی اضافه کنید. برای فرم دادن به رنگ کیک می‌توانید دو رنگ را کمی با خلال دندان در هم ترکیب کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله چهارم

 

در این مرحله از پخت کاپ کیک ساده، قالب کیک را داخل طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه پخته شود. سپس برای اطمینان از پخت کیک‌ها یک خلال دندان وسط آن فرو کنید. در صورت پخته بودن کیک‌ها قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه خنک شود. سپس کاپ کیک‌ها را از قالب خارج کنید و آن را با خامه فرم گرفته یا شکلات آب شده تزئین کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه هریسه گندم خوشمزه جنوبی با گوشت و بدون گوشت

 

 

بیشتر بخوانید: تهیه کیک ساده وانیلی اسفنجی

 

 

طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در قابلمه

 

طرز تهیه کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در قابلمه

 

مرحله اول

برای درست کردن کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در قابلمه باید مایه کیک را مطابق با دستور قبل درست کنید. سپس چند فنجان مقاوم به حرارت انتخاب کنید. بهتر است برای این کاپ کیک‌های خوشمزه از فنجان‌های جنس چینی استفاده کنید. سطح همه فنجان‌ها را با استفاده از روغن چرب کنید و داخل آن کمی آرد بپاشید. سپس فنجان‌ها را برعکس کنید و تکان دهید تا آرد اضافی خارج شود.

 

 

مرحله دوم

طرز درست کردن کاپ کیک یا کیک فنجانی دو رنگ در قابلمه

 

در این مرحله از پخت کاپ کیک روی گاز باید فنجان‌ها را داخل یک قابلمه بزرگ و مناسب بچینید. سپس مقداری آب به داخل قابلمه بریزید. طوری آب تا کمتر از نصف ارتفاع فنجان‌ها بالا بیاید، بریزید. داخل هر فنجان را تا کمتر از یک سوم مایه کیک وانیلی بریزید و سپس با قاشق مایه کیک کاکائویی را به آن اضافه کنید و کمی با چاقو مواد را ترکیب کنید. اجازه دهید آب به جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید و یک دمکنی روی درب قابلمه قرار دهید و درب آن را ببندید. اجازه دهید این کیک‌ها برای حدود ۲۵ دقیقه خوب پخته شوند.

 

 

مرحله سوم

 

بعد از پخت کیک حرارت را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید  و درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا پف کیک نخوابد. سپس بعد از اینکه کیک کمی خنک شد، آن‌ها را با چند ضربه آرام به پشت فنجان خارج کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک تولد خانگی شکلاتی خیس با تزیین

 

منبع: foodnetwork

 

کالابرگ الکترونیک