طرز تهیه املت انگلیسی | صبحانه مقوی و جذاب برای روزهای تعطیل

طرز تهیه املت انگلیسی | صبحانه مقوی و جذاب برای روزهای تعطیل


11 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه املت انگلیسی؛ یک صبحانه مقوی و جذاب برای روزهای تعطیل

املت انگلیسی مثل صبحانه انگلیسی یکی از کامل‌ترین انواع غذا با تخم مرغ برای صبحانه گرم است که طرز تهیه آن با املت‌های معمولی کمی فرق دارد. یکی از دلایلی که املت انگلیسی در دسته صبحانه‌های بسیار مقوی قرار گرفته است، میزان بالای پروتئین این غذا است. در طرز تهیه املت انگلیسی علاوه بر تخم مرغ از شیر و مقدار نسبتاً زیادی پنیر استفاده می‌شود. تمامی این مواد اولیه حاوی میزان بسیار زیاد پروتئین و کلسیم هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه املت خوشمزه انگلیسی را آموزش می‌دهیم.

 

 

طرز تهیه املت انگلیسی

 

طرز تهیه املت انگلیسی؛ یک صبحانه مقوی و جذاب برای روزهای تعطیل

 

مواد لازم

 

تخم‌مرغ: ۵ عدد

شیر: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

پنیر چدار: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی

پیاز خرد شده: یک عدد

کره: ۵۰ گرم

پنیر پارمزان: ۱ قاشق غذاخوری

بیکن: ۱۰۰ گرم

 

مراحل تهیه

 

طرز تهیه املت انگلیسی؛ یک صبحانه مقوی و جذاب

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه این املت خوشمزه انگلیسی، تخم ‌مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و کاملاً هم بزنید. سپس شیر را کم کم به تخم ‌مرغ‌ها اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم تهیه املت انگلیسی، پنیر چدار، پیاز و بیکن خرد شده را هم به مخلوط تخم‌ مرغ و شیر اضافه کنید. نمک و فلفل هم داخل مواد ریخته و کاملا هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه املت انگلیسی؛ یک صبحانه مقوی و جذاب

 

در مرحله سوم از طرز تهیه املت انگلیسی، لازم است تا ماهیتابه را داغ کرده و کمی کره در داخل آن آب کنید. پس از آن مخلوط آماده شده را در داخل ماهیتابه بریزید. پنیر پارمسان یا پارمزان را هم روی مخلوط بپاشید.

 

مرحله آخر

 

شعله گاز را روی متوسط روبه کم قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا املت انگلیسی شما آماده شود. می‌توانید برای تزیین از کمی پیازچه و پنیر پارمیسان و یا حتی بیکن خرد شده روی املت بریزید. املت انگلیسی شما بعد از ۲۰ دقیقه آماده سرو است. برخی ترجیح می‌دهند تا املت انگلیسی را در داخل فر بپزند.
شما می‌توانید برای پختن املت انگلیسی در فر آن را داخل سینی فر ریخته و بر روی درجه ۱۸۰ به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. برخی به جای پیاز از پیازچه در املت انگلیسی استفاده می‌کنند. می‌توانید در صورت حساسیت به پیاز به جای آن در طرز تهیه، از پیازچه استفاده کنید.

 

فواید غذایی املت انگلیسی

 

طرز تهیه املت انگلیسی؛ یک صبحانه مقوی و جذاب

 

املت انگلیسی از جمله غذاهای محبوب صبحانه انگلیسی و حاوی میزان بسیار زیادی پروتئین است. بد نیست بدانید جایگاه املت انگلیسی برای اهالی بریتانیا مثل املت ربی قهوه‌خانه‌ای برای ما ایرانی‌هاست. بنابراین قرار دادن این ماده غذایی در وعده صبحانه کاملا مناسب است. چرا که شما با انرژی زیاد می‌توانید تا وعده ناهار بدون احساس گرسنگی، کارهای زیادی انجام دهید. شیر و پنیر موجود در املت علاوه بر پروتئین منبع بسیار غنی از کلسیم هستند. میزان ویتامین‌های B و K در این املت بسیار قابل توجه است.

همچنین از آنجا که در طرز تهیه املت انگلیسی از پیاز و پیازچه استفاده می‌شود، می‌توان به میزان بالای آنتی‌اکسیدان در این وعده غذایی اشاره کرد. پیاز و پیازچه علاوه بر دارا بودن آنتی‌اکسیدان فراوان،باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. همچنین فیبر موجود در املت اینگلیسی نسبتاً زیاد است.
با این حال به کسانی که دچار کلسترول خون هستند، توصیه می‌شود کمتر از این وعده غذایی استفاده کنند. چرا که زرده تخم مرغ ممکن است باعث بالا رفتن چربی و کلسترول خون این افراد شود.

 

کالابرگ الکترونیک