ایده های فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون داخلی تابستانی

ایده های فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون داخلی تابستانی


16 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون داخلی تابستانی شاد

چیزی به آغاز فصل تابستان باقی نمانده و تبدیل دکوراسیون کنونی منزل‌تان به یک دکوراسیون شاد و سرزنده تابستانی ایده خوبی برای تغییر حال و هوای این روزهاست. اگر قصد دارید برای خانه یک دکوراسیون تابستانی انتخاب کنید بد نیست با یک تیر دو نشان بزنید و با توجه به اصول «فنگ‌ شویی» هم انرژی پاک و مثبت را در محل زندگی‌تان جاری کنید و هم براساس رنگ‌های پرانرژی تابستان یک خانه شاد و رنگی بچینید. در این نوشتار از مجله کوروش، در مورد آیین فنگ‌ شویی و پیاده کردن اصول فنگ‌ شویی در یک دکوراسیون تابستانی داخلی شاد برای منزل‌تان بیشتر برای شما بگوییم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

فنگ‌ شویی چیست؟

 

فنگ‌ شویی چیست؟

 

فنگ‌ شویی در حقیقت از جمله آیین‌های سنتی اهالی شرق آسیا و به خصوص کشور چین برای جریان یافتن انرژی پاک یا «چی» (انرژی حیاتی بی‌مرز برای سلامتی، زیبایی و موفقیت) از طریق پاکیزگی، نظم و هماهنگی و تناسب میان اشیا و رنگ‌ها در منزل و محل کار است که در نتیجه آن شادی، حال خوب، موفقیت و روشنایی در زندگی شما جریان پیدا می‌کند.

 

 

چگونه اصول فنگ‌ شویی را در منزل پیاده کنیم؟

 

اجرای اصول فنگ‌ شویی برای جریان انرژی مثبت در منزل و محل کار برای افرادی که تازه با این آیین آشنا شده‌اند معمولا کمی گیج‌کننده و پیچیده به نظر می‌رسد اما نکته اینجاست که برای شروع لازم نیست تمام ریزه‌کاری‌های فنگ‌ شویی را در منزل یا محل کار پیاده کنید.

 

در ابتدا بد نیست بدانید که فنگ‌ شویی در لغت به معنای «باد و آب» است و بر اساس این باور، حرکت باد و آب و به‌کاربردن درست عناصر، انرژی خوبی در محیط زندگی ما ایجاد می‌کند. برای شروع اجرای اصول فنگ‌ شویی در منزل یادتان باشد که مناطقی مثل کمدها، زیر‌پله، انباری، پارکینگ و خلاصه گوشه کنارهای منزل را فراموش نکنید چرا که در صورت نامرتب بودن این مناطق انرژی به درستی نمی‌تواند در نقاط حیاتی منزل مثل نشیمن و آشپزخانه و اتاق خواب جریان پیدا کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ روش طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در تابستان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

فنگ‌ شویی برای طراحی دکوراسیون داخلی شاد تابستانی 

 

با فنگ شویی طراحی دکوراسیون داخلی شاد تابستانی را در خانه اجرا کنید.

 

 

فنگ‌ شویی را از درب ورودی منزل آغاز کنید

 

فنگ‌ شویی را از درب ورودی منزل آغاز کنید

 

از درب ورودی منزل‌تان شروع کنید. در حقیقت درب ورودی درگاه یا دروازه ورود انرژی به منزل است و در صورتی که به تمیزی و پاکیزگی و مرتب نبودن آن اهمیت ندهید جریان ورود انرژی به منزل را منحرف می‌کنید. نکته مهم در این زمینه این است که تمیزی و پاکیزگی در هر سنت و آیینی یک عمل پسندیده است و نیاز به اصول خاصی ندارد.

 

*طبق آیین فنگ‌ شویی اگر درست روبروی درب ورودی منزل‌تان راه‌پله دارید یک نکته منفی برای محسوب می‌شود اما نگران نباشید، با آویزان کردن یک تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری شاد که حس خوبی را منتقل می‌کند می‌توانید این نکته منفی را نادیده بگیرید.

 

*اگر بلافاصله بعد از درب ورودی راهرو منزل قرار دارد با نورپردازی مناسب و روشنایی کافی جریان انرژی مثبت را در آن جاری و ساری کنید. یادتان باشد که اگر به محض ورود از درب منزل یک دیوار روبروی شما قرار گرفته حتما با نصب کردن یک آینه از انحراف جریان انرژی مثبت و هدر‌رفتن آن جلوگیری کنید.

 

*از وسایل و دکورهای چوبی در راهرو استفاده کنید چرا که چوب انرژی را جذب می‌کند.

 

*اگر منزل‌تان حیاط‌دار است در باغچه گل و درخت بکارید یا در حیاط گلدان بچینید.

 

*اگر حیاط ندارید یک گلدان گل تابستانی در راهرو بگذارید و در صورتی‌که برای‌تان مقدور است از یک لوستر کریستال در راهرو استفاده کنید، کریستال انرژی مثبت را جذب و منعکس می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ اصل فنگ‌ شویی منزل برای جذب پول و ثروت

 

 

فنگ‌ شویی و طراحی یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی برای سالن نشیمن

 

فنگ‌ شویی و طراحی یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی برای سالن نشیمن

 

در همین ابتدای امر ذکر این نکته مهم ضروری است که در آیین فنگ‌ شویی فصل «تابستان» با جنبه «اعتبار و شهرت» در زندگی ما مرتبط است. از سوی دیگر طبق اصول «باگوا» یا نقشه فنگ‌ شویی منزل انرژی «شهرت و اعتبار» از قسمت میانی خانه به سایر نقاط منزل جریان پیدا می‌کند این در حالی است که در اکثر منازل سالن نشیمن نقطه مرکزی و حیاتی‌ترین نقطه منزل است چرا که معمولا تمام افراد خانواده آن‌جا دور هم جمع می‌شوند و با هم معاشرت می‌کنند به همین دلیل رعایت اصول فنگ‌ شویی در چیدمان،رنگ و دکوراسیون نشیمن برای جریان انرژی مثبت اهمیت فراوانی دارد. برای اجرای فنگ‌ شویی در طراحی یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی به موارد زیر توجه کنید:

حتما بخوانید  4 اشتباه حیرت انگیز ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

 

*از رنگ‌های سبز،زرد، نارنجی و قرمز برای دکوراسیون نشیمن استفاده کنید. می‌توانید برای رنگ پرده، قالیچه، مبلمان، کوسن مبل‌ها یا لوازم دکوری سالن نشیمن از این رنگ‌های شاد و گرم تابستانی استفاده کنید. استفاده از اکسسوری‌هایی مثل شمع برای جریان انرژی مثبت در سالن نشیمن کمک فراوانی می‌کند.

 

*از لوازم دکوری چوبی برای سالن نشیمن استفاده کنید. چوب آتش را تغذیه می‌کند و آتش یکی از عناصر اصلی فنگ‌شویی است.

 

*پرده‌ها را کنار بزنید و در فصل تابستان تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید و انرژی بگیرید چرا که در فنگ‌ شویی «نور طبیعی» نماینده نیروی خیر است که انسان را سالم‌تر و شادتر می‌کند.

 

*در اتاق‌هایی که به واسطه نبودن پنجره نور طبیعی اندک است، سعی کنید از لامپ‌هایی با نور گرم و آفتابی استفاده کنید تا نور بیرون را شبیه‌سازی کند. بهترین کار این است که آینه اضافه کنید. آینه‌ را جایی قرار دهید تا یک پنجره را منعکس کند، دراین‌صورت هم نور بیشتری به درون خانه خواهد آمد و هم می‌توانید از چشم‌انداز زیبای بیرون لذت ببرید.

 

فنگ شویی برای منزل و دکوراسیون شاد تابستانی

 

*از گیاهانی مثل بامبو، کاکتوس و سانسوریا که انرژی و امواج منفی را جذب می‌کنند برای سالن نشیمن استفاده کنید. حتی می‌توانید یک ظرف میوه تازه روی میز بگذارید. یادتان باشد که در اصول فنگ‌ شویی گیاهان نماد موفقیت و خوش‌شانسی هستند.

 

*از لوسترهای کریستال از جنس سنگ گارنت قرمز برای فعال و جاری کردن انرژی مثبت در سالن نشیمن استفاده کنید.

 

*ذکر این نکته ضروری است که اصول «رنگ» در آیین فنگ‌ شویی با پنج عنصر زمین، آتش، آب و فلز مرتبط است. به عقیده‌ی اساتید فنگ‌ شویی شما براساس تاریخ تولد خود می‌توانید، متوجه شوید که انرژی شما جزو کدام دسته از این عناصر است. برای مثال اگر شما فردی شلوغ و پر سر‌و‌صدا یا عصبی هستید و رفتارهای پرخاشگرانه دارید، از تن رنگی قرمز در فضای خود استفاده نکنید. در این صورت بهترین انتخاب برای شما تن‌های رنگی سردتر مثل سبز و آبی است که تعادل و توازن و آرامش را در فضا ایجاد می‌کنند. زرد و نارنجی هردو رنگ‌های زنده‌ای هستند که سرزندگی و روحیه‌ی شاد را تداعی می‌کنند، درحالی‌که طیف رنگ‌های بنفش و آبی، آرامش‌بخش و رفع‌کننده‌ی تنش هستند. علاوه‌بر‌ این استفاده از یک ترکیب حساب شده از تن‌های سرد و گرم (مخصوصا انواع رنگ‌های زمینی و خاکی) می‌تواند موجب برقراری ثبات و آرامش و انرژی در فضای خانه شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی

 

 

فنگ‌ شویی و یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی برای اتاق خواب

 

فنگ‌ شویی و یک دکوراسیون داخلی شاد تابستانی برای اتاق خواب

 

اتاق خواب دنج‌ترین نقطه منزل برای استراحت و تمرکز است که یک سوم عمر ما در آن می‌گذرد به همین دلیل لزوم فراهم آوردن مکانی آرام، پاکیزه، خوش‌رنگ و سرشار از انرژی‌های خوب و مثبت امری ضروری است. جهت اجرای اصول فنگ‌ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی شاد تابستانی برای اتاق‌خواب‌ها لازم است که نکات زیر را رعایت کنید:

 

*ملحفه‌ها، روتختی و روبالشی‌ها را عوض کنید. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید و در فصل بهار هنوز مجبور به استفاده از رو‌انداز و روتختی‌های نسبتا ضخیم بودید حالا وقت آن است که جای رواندازهای و روتختی‌های نسبتا ضخیم را با ملحفه‌های و روبالشی‌های روشن و شاد تابستانی عوض کنید. اگر فکر می‌کنید که رنگ‌های خیلی روشن مثل سفید زود چرک و باعث زحمت‌تان می‌شود از ترکیب سفید با رنگ‌های شادی مثل آبی آسمانی، نارنجی، انواع طیف سبز یا بنفش و یاسی استفاده کنید.

 

*در اتاق خواب گلدان بگذارید.

 

*از پرده‌های رنگ روشن برای اتاق‌خواب استفاده کنید.

 

*مثل همیشه تا جایی که می‌توانید زیر تختخواب را تمیز و خلوت نگه دارید و از آن به عنوان مکانی برای انبار کردن لوازم اضافی استفاده نکنید.

*در طول روز پنجره‌های اتاق‌خواب را برای عوض شدن هوای اتاق و جریان هوا چند ساعتی باز بگذارید.

*اگر در اتاق‌خواب‌تان کمد دارید آن را تمیز و مرتب نگه دارید.

 

اتاق خواب و چیدمان آن در فنگ شویی

 

*این یک اصل کلی در فنگ‌ شویی است که آینه یا میز‌توالت آینه‌دار را روبروی تخت قرار ندهید. نباید موقع خواب تصویر خودتان را در آینه ببینید. اگر میز توالت آینه‌دار روبروی تخت‌خواب‌تان است شب‌ها موقع خواب روی آینه را با پارچه بپوشانید.

حتما بخوانید  5 ایده عالی و ارزان برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون منزل برای عید

 

*قسمت پایین تخت ( قسمتی که پای‌مان را قرار م‌یدهیم ) نباید به سمت در اتاق‌خواب باشد چرا که انرژی سایر قسمت‌های خانه آرامش شما را هنگام خواب کم می‌کند. اگر اتاق‌خواب‌تان به گونه‌ای است که چاره‌ای جز قرار دادن تخت مقابل در ندارید حتما هنگام خواب در اتاق را ببندید.

 

*اگر در فصل تابستان از پنکه سقفی که درست بالای تختخوابتان است استفاده می‌کنید برای رهایی از بیماری یک رشته کریستال به آن آویزان کنید یا حتی‌الامقدور زیر پنکه نخوابید.

 

*قسمت بالای تخت خواب (قسمتی که بالای سرمان قرار میگیرد) باید ۳ تا ۵ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد تا هوا و انرژی جریان پیدا کند.اگر کناره تخت‌خواب‌تان هم در کنار دیوار است، باید فاصله مشابه ۳ تا ۵ سانتیمتر را بین تخت و دیوار قرار دهید (این اندازه از مقیاس چینی که به قسمت‌های یین و یانگ (نیروی خیر و شر) تقسیم شده بدست آمده است).

 

*برای روشنایی اتاق خواب از شمع یا نورهای کم و ملایم استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی

 

 

فنگ‌ شویی و یک دکوراسیون داخلی شاد و پر انرژی برای آشپزخانه

 

فنگ‌ شویی و یک دکوراسیون داخلی شاد و پر انرژی برای آشپزخانه

 

رنگ‌های شاداب، دلپذیر و گرم تابستانی بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه نه فقط در فصل تابستان بلکه در تمام طول سال هستند. در آیین فنگ‌ شویی ترکیبی از رنگ‌های شاد تابستان بهترین انتخاب برای آشپزخانه هستند. برای اجرای فنگ‌ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی شاد و پرانرژی برای آشپزخانه موارد زیر را رعایت کنید:

 

*اگر رنگ در و دیوار آشپزخانه‌تان سبز (از سبز چمنی گرفته تا سبز نعنایی و سبز کله اردکی) است که نیمی از راه را رفته‌اید در غیر این‌صورت از گلدان‌های سبز و شاداب برای ایجاد جریان انرژی مثبت در آشپزخانه استفاده کنید. برای تکمیل رنگ سبز از رنگ‌های مکمل آن مثل رنگ زرد، خاکستری یا رنگ چوب برای اجزای مختلف آشپزخانه استفاده کنید.

 

*از رنگ‌های طبیعی در آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از کابینت‌های رنگ چوب یا خاکی، کابینت سفید در کنار رنگ‌های خاکی و قهوه‌ای برای کف آشپزخانه، کابینت‌های آبی آسمانی در کنار یک رنگ مکمل گرم مثل قهوه‌ای، خاکستری یا قرمز، رنگ شکلاتی به همراه مکلمل‌هایش مثل رنگ کرم برای کف و کابینت و رنگ دیوارها، از جمله ترکیب رنگ‌های ایده‌آل و جذاب برای یک آشپزخانه شاداب و پر‌انرژی در تمام فصول سال محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که در فنگ‌شویی تعادل میان رنگ‌ها یک اصل اساسی است.

 

 

اگر می‌خواهید اصول فنگ‌ شویی را به طور تمام و کمال در آشپزخانه پیاده کنید به نکات زیر توجه کنید:

 

*اجاق گاز را روبروی درب آشپزخانه،کنار یا جلو پنجره قرار ندهید تا انرژی را هدر نداده باشید.

 

*آشپزخانه باید روشن و نورگیر باشد.

 

*اجاق‌گاز به عنوان عنصر آتش را در یک سمت و عناصر آبی مثل سینک ظرفشویی را در سمت دیگری قرار دهید؛ سعی کنید این دو در یک راستا نباشند.

 

*در کاشی‌کاری آشپزخانه آینه به‌کار نبرید. تصویر آتش اجاق‌گاز نباید داخل آینه بیفتد.

 

*آشپزخانه باید از حمام و توالت دور باشد.

 

*لوازم تیز مثل چاقو و ساطور را داخل کابینت بگذارید.

 

*آب راکد انرژی منفی را در فضای آشپزخانه جاری می‌کند، آب داخل سماور و کتری را هر شب پای گلدان‌ها خالی کنید یا با آن ظرف بشورید.

 

*تا آن‌جایی که امکان دارد از مایکروفر در آشپزخانه استفاده نکنید.

 

*آشپزخانه را مثل سایر نقاط منزل همواره پاکیزه و خوشبو نگه دارید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

 

 

فنگ‌ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی شاد و تمیز حمام

 

فنگ‌ شویی و طراحی دکوراسیون داخلی شاد و تمیز حمام

 

طبق آیین فنگ‌ شویی حمام مکان شفابخش منزل شماست. پس سعی کنید که همواره در کنار تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی حمام را هم مرتب با وسایل و شوینده‌های مخصوص پاکیزه نگه دارید. برای اجرای فنگ‌ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی شاد و تمیز برای حمام به موارد زیر توجه کنید:

 

*اگر فضای کافی دارید از گل و گلدان طبیعی در حمام استفاده کنید.

 

*برای حمام پنجره یا تهویه تعبیه کنید تا هوای تمیز جریان پیدا کند و بوی نا و رطوبت آزارتان ندهد. حمام همیشه باید خوشبو باشد.

 

*از عود و شمع برای جریان انرژی مثبت در فضای حمام استفاده کنید.

 

*در حمام آینه نصب کنید.

 

*از رنگ‌های گرم و رنگ‌های نزدیک به طبیعت برای رنگ در و دیوار حمام استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

 

کالابرگ الکترونیک