راهنمای انتخاب کراوات | ۴ نکته مهم برای انتخاب انواع مدل کراوات

راهنمای انتخاب کراوات | ۴ نکته مهم برای انتخاب انواع مدل کراوات


8 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب مدل کراوات مدرن و شیک

کراوات یکی از اکسسوری‌های پوشش رسمی مردانه است که برای انتخاب سایز، رنگ و طرح، مدل بستن کراوات و نقش و نگار مناسب آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید. کراوات یکی از اکسسوری‌هایی است که استفاده ار آن متناسب با بقیه پوشش، می‌تواند زیبایی ظاهر و پوشش شما را چند برابر کند. کراوات به قدری در شیک‌پوش بودن تاثیر دارند که دسامبر را ماه جهانی کراوات معرفی کرده‌اند. به همین مناسبت ۴ نکته مهم برای انتخاب مدل کراوات مدرن مناسب و شیک برای مناسبت‌های مختلف مثل کراوات عروسی و شب یلدا و رسمی و انتخاب هدیه برای آقایان … را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

انتخاب سایز، طول و پهنای کراوات براساس قد و مشخصات ظاهری

 

انتخاب سایز، طول و پهنای کراوات

 

نخستین و احتمالا مهم‌ترین نکته برای انتخاب کراوات مدرن و شیک انتخاب سایز کراوات است. سایز، طول و پهنای کراوات یک قانون کلی دارد. به عنوان یک قانون کلی برای انتخاب یک کراوات مناسب و شیک باید کراواتی را انتخاب کنید که از نظر اندازه با مشخصات ظاهری فردی که آن را می‌پوشد متناسب باشد. برای افرادی که بلند قد و قوی هیکل هستند به کراواتی نیاز دارند که کمی بلند و به قول معروف ایکس لارج باشد و انتهای کراوات حتما با سگک کمربند با هم تلاقی داشته باشند. در مورد پهنا  و عرض کراوات هم استاندارد و بهترین حالت ظاهری برای افراد درشت هیکل به صورت حدودی پهنای ۹ سانتی‌متر تا ۱۰ سانتی‌متر است.

 

انتخاب کراوات مناسب براساس قد و هیکل

 

از سوی دیگر مردانی با قد کوتاه‌ و هیکل لاغر بهتر است کراوات‌های با پهنای کمتر ۶ سانتی‌متر الی ۷ سانتی‌متر انتخاب کنند. یادتان باشد در کنار قد و قواره و هیکل شما مدل ژاکت یا کت و پیراهنی که می‌پوشید استایل کراوات و مدل کراوات بستن شما را تکمیل می‌کند. در فصل زمستان یک قانون خوب برای انتخاب کراوات متناسب با ژاکت شما این است که لبه کراوات باید باریک‌تر از لبه ژاکت شما باشد و به قول معروف باید از کراوات‌های Skinny استفاده کنید. در افرادی که هیکل ریزه و لاغری دارند برخلاف افراد درشت هیکل بهتر است قد کراوات کوتاه‌تر باشد و با سگک کمربند برخورد نکند.

برای این‌که بدانید کراوات روی پیراهن شما دقیقا باید کجا قرار بگیرد این نکته را در نظر بگیرید که برای افرادی با قد کوتاه، انتهای کراوات باید نزدیک مرکز سگک کمربند قرار بگیرد و در افراد بلند قد روی سگک کمربند. دوم این‌که اندازه گره کراوات باید درز و شکاف یقه را دقیقا پر کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ اصول لباس پوشیدن مردانه و رایج ترین اشتباهات استایل در آقایان

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

رنگ کراوات برای انتخاب کراوات مدرن مناسب و شیک

 

رنگ کراوات برای انتخاب کراوات مدرن مناسب و شیک

 

بسیاری از افراد برای انتخاب رنگ مناسب کراوات سردرگم می‌شوند و گاهی اوقات با تمام وسواسی که به خرج می‌دهند رنگ نامناسبی را انتخاب می‌کنند. برای مثال کراوات‌های مشکی برخلاف تصور عموم فقط باید در مراسم رسمی استفاده شوند و در باقی موارد از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال اگر پیراهن آبی کم‌رنگ می‌پوشید یک کراوات با طرح ساده با رنگ آبی کم‌رنگ و سبز کم‌رنگ انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید برجسته‌ترین عضو اکسسوری‌های پوشش شما، رنگ کراوات‌تان باشد بهتر است از رنگ‌های پر رنگ‌تر و برجسته‌تر مثل قرمز یا زرشکی استفاده کنید.

یک نکته مهم و کاربردی دیگر برای انتخاب یک کراوات مدرن مناسب و شیک رنگ چهر‌ه شماست. فرقی ندارد به دنبال مدل کراوات ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ و یا حتی مدل‌های کلاسیک و قدیمی‌تر هستید؛ یک قانون کلی انتخاب مدل کراوات این است که اگر پوست شما بور و سفید است از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. رنگ‌های کم‌رنگ و ملایم موسوم به پاستلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

اگر پوست سفیدی دارید اما چشم و ابرو مشکی هستید از رنگ‌های متوسط استفاده کنید. مثلا سبز کله اردکی یا صورتی مایل به سرخابی و خردلی.

افرادی با پوست سبزه هم بهتر ست رنگ پیراهن و کراواتی که انتخاب می‌کنید به هم نزدیک باشند. در مجموع رنگ‌های پاستلی و ملایم برای بهار  تابستان و رنگ‌های جیغ و تیره برای پاییز و زمستان بهترین انتخاب هستند.

 

 

طرح و نقش و نگار پارچه برای انتخاب کراوات مدرن مناسب و شیک

 

طرح و نقش و نگار پارچه برای انتخاب کراوات مدرن مناسب و شیک

 

بعد از انتخاب رنگ کراوات، انتخاب یک طرح مناسب هم نقش زیادی در توازن کراوات با استایل و خوش‌تیپ‌تر به نظر رسیدن شما دارد و به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین اصل برای انتخاب و هماهنگی پیراهن و کراوات است. برای انتخاب طرح مناسب کراوات با پیراهن، حتما از رنگی برای پیراهن استفاده کنید که با رنگ طرح‌ها و نقش و نگار کراوات همخوانی داشته باشد نه رنگ زمینه کراوات. البته این قانون زمانی کاربرد دارد که شما از کراوات‌های طرح‌دار و شلوغ استفاده کنید.

از سوی دیگر رنگ طرح‌های کراوات باید با رنگ کت و شلوار و پیراهن شما همخوانی داشته باشد. یادتان باشد از رنگ‌های متضاد طرح‌ها و پیراهن استفاده نکنید یا به عبارت دیگر رنگ طرح و نقش و نگار و رنگ پیراهن را با هم ست و هماهنگ کنید. یک نکته مهم دیگر این است که طرح کراوات با طرح پیراهن به هیچ‌وجه نباید یکی باشد. مثلا یک کراوات راه راه ریز را با یک پیراهن راه راه ریز ست نکنید. بهترین انتخاب برای پیراهن‌های راه راه درشت ،کراوات‌هایی با طرح راه راه ریز، خال خالی یا ساده هستند.

اما در مجموع بهترین طرح پیراهن برای کراوات‌های پر نقش و نگار یا طرح‌دار، پیراهن‌های ساده هستید. رنگ‌های پاستیلی، شیری، کرم، آبی آسمانی و روشن و سفید به خوبی با تمام طرح‌های کراوات ست می‌شوند و نیازی به دقت و وسواس زیادی ندارند. مثل مدل کراوات دامادی که جدید و قدیم ندارد و همیشه این قانون در مورد آن صادق بوده است. در مجموع مهم‌ترین نکته این است که رنگ و طرح پیراهن با رنگ و طرح کراوات تمایز داشته باشد و البته طرح و رنگ کراوات مشخص‌تر و واضح‌تر باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته کلیدی انتخاب رنگ‌ و مدل لباس برای لاغرتر و قد بلندتر دیده شدن

 

 

ست کردن کراوات با انواع رنگ کت و شلوار

 

ست کردن کراوات با انواع رنگ کت و شلوار

 

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول برای انتخاب مدل کراوات مدرن مناسب و شیک و ست کردن طرح و رنگ آن با انواع رنگ کت و شلوار است.

کت و شلوارهای مرسوم و روزمره و حتی رسمی معمولا به رنگ سورمه‌ای، مشکی یا طوسی هستند. این رنگ‌ها برای ست کردن با انواع رنگ و طرح کراوات مناسب هستند و شما باید بیشتر به رنگ پیراهن خود برای انتخاب کراوات استفاده کنید. این قانون در مورد کت و شلوارهای سفید هم صادق است.

با این‌همه اگر می‌خواهید شیک‌تر به نظر برسید و تمام نکات را با دقت رعایت کنید بهترین کار این است که با کت و شلوار طوسی کراوات‌هایی با تناژ رنگی قرمز و بنفش استفاده کنید و البته هر چه تیره‌تر بهتر.

برای کت و شلوار سورمه‌ای هم علیرغم ست شدن تمام رنگ‌ها، بهترین رنگ کراوات آبی تیره است. قرمز و زرشکی‌های طرح‌دار هم انتخاب‌های خوبی هستند.

اگر کت و شلوار قهوه‌ای یا کرم پوشیدید انواع رنگ آبی و طوسی و کراوات‌های طرح‌دار با همین تناژ رنگی بهترین انتخاب هستند.

 

 

جنس کروات 

 

توجه کنید که توجه به جنس و کیفیت کالا تنها مختص به خرید کراوات نیست بلکه شما باید در تمامی خرید های خود این نکته رادر نظر داشته باشید. برند ها و شرکت های معتبر شما را با تمامی جزئیات و اطلاعات کراوات های خود آشنا می کنند. کراوات پشمی ، کروات ابریشمی و کروات نخی بهترین جنس کروات می باشند و قیمت کروات با توجه به جنس آنها متفاوت است که معمولا کروات ابریشمی بیشترین قیمت را دارد.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

 

منبع: Tie-a-Tie

 

کالابرگ الکترونیک