۹ اشتباه رایج در چیدمان و رنگ اتاق خواب که آرامش را از آن می‌گیرد

۹ اشتباه رایج در چیدمان و رنگ اتاق خواب که آرامش را از آن می‌گیرد


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اشتباهات چیدمان اتاق خواب

تکنیک‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب وجود دارد، اما باید دقت داشته باشید تا از چند اشتباه رایج در چیدمان اتاق خواب جلوگیری کنید. در چیدمان دکوراسیون داخلی به ویژه اتاق خواب نکات کلیدی وجود دارد که باید حتماً به آن‌ها توجه کرد. در این میان اشتباه های رایجی وجود دارد که گاهی اوقات تکرار آن‌ها ویژگی منحصر به فرد طراحی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله مجله کوروش برخی از اشتباه های رایج در چیدمان اتاق خواب و طراحی نادرست آن را توضیح می‌دهیم.

 

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که ندانید سرویس خواب خودتان را چگونه باید بچینید. ممکن است این مشکل برای برخی از افراد به خاطر کمبود جا و برای برخی دیگر به علت داشتن وسیله‌های متعدد در اتاق خواب پیش بیاید. با ما در ادامه همراه شوید تا چیدمان زیبایی برای اتاقتان انجام دهید.

 

 

عدم رعایت حریم خصوصی در چیدمان اتاق خواب

 

عدم رعایت حریم خصوصی در چیدمان اتاق خواب

 

یکی از نکات اصلی در طراحی و چیدمان اتاق خواب، توجه به حریم خصوصی است. حریم خصوصی باید دغدغه اول شما در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد. اتاق خواب بخش بزرگی از حریم خصوصی شماست. شما ساعات زیادی را در آنجا سپری می‌کنید. بنابراین باید به این موضوع اهمیت زیادی دهید. چیدمان باید به گونه‌ای باشد تا حریم خصوصی اتاق خواب حفظ شود. اکثر افراد با بی‌توجهی به این موضوع، اشتباه های فاحشی در این زمینه می‌کنند. طراحی اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که خیلی در معرض دید نباشد. بنابراین سعی کنید نکات مربوط به حفظ حریم خصوصی را در چیدمان اتاق خواب رعایت کنید.

 

 

انتخاب رنگ‌های نامناسب، یک اشتباه بزرگ در چیدمان اتاق خواب

 

انتخاب رنگ‌های نامناسب، یک اشتباه بزرگ در چیدمان اتاق خواب

 

اتاق خواب فضایی برای استراحت و آرامش است. سعی کنید در انتخاب رنگ دقت کنید. انتخاب رنگ‌های اشتباه و هیجان‌زا حس آرامش و امنیت را از یک اتاق خواب می‌گیرد. رنگ‌ها می‌توانند مربوط به رنگ‌آمیزی اتاق خواب و یا چیدمان وسایل داخل اتاق خواب باشند. سعی کنید رنگ‌های آرامش بخش را انتخاب کنید. معمولاً سعی می‌شود تا در انتخاب رنگ اتاق خواب از رنگ‌های خیلی روشن استفاده نشود.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب از نظر روانشناسی

 

 

چیدمان اشتباه مبلمان در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

 

یکی از اشتباه های متداول و طراحی نادرست در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب طراحی نامناسب در فضای قرار دادن مبلمان است. جایگذاری نامتعادل مبلمان باعث القای حس شلوغی می‌شود. در صورتی که اتاق خواب باید فضایی برای آرامش باشد. بنابراین سعی نکنید تا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب از مبلمان زیاد با رنگ‌های متفاوت در یک طرف اتاق خواب استفاده کنید. چیدمان مبلمان باید به گونه استراتژیک طراحی شده باشد.

 

 

نور مناسب اتاق خواب

 

نور مناسب اتاق خواب

 

در طراحی چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید نور مناسب را حتما لحاظ کنید. وسایل و پرده‌ها باید به گونه‌ای چیده شوند که نور به اندازه کافی به اتاق خواب برسد. معمولاً بسیاری از ما میز مطالعه خود را در اتاق خواب قرار می‌دهیم .باید برای مطالعه نور کافی وجود داشته باشد. نور کافی در روحیه هم تاثیر دارد. بنابراین سعی نکنید تا فضای اتاق خواب را خیلی تاریک کنید. اگر پنجره داخل اتاق خواب کم بود، سعی کنید تا با استفاده از آباژور و وسایلی از این قبیل نور کم را جبران کنید.

 

 

فضای کافی برای جاسازی وسایل در اتاق خواب

 

فضای کافی برای قرار دادن و جاسازی وسایل، در اتاق خواب باید وجود داشته باشد. در چیدمان اتاق خواب باید از مبلمان و تختخواب‌هایی استفاده کنید که به اندازه کافی کمد کشو داشته باشند. همچنین اندازه اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد تا بتوان از چندین کمد در آن استفاده کرد. اشتباه متداول که بعضی از افراد در طراحی و چیدمان اتاق خواب انجام می‌دهند، مد نظر قرار ندادن همین فضا‌های ضروری است. در صورتی که در یک اتاق خواب ایده‌آل، باید جایی برای تمام لباس‌ها و وسایل وجود داشته باشد. استفاده از کمد دیواری، کمدهای تخت شلف‌های دیواری در اتاق خواب بسیار مهم است.

 

 

زیاد بودن بالش‌ها در اتاق خواب

 

زیاد بودن بالش‌ها در اتاق خواب

 

در چیدمان تخت و مبلمان اتاق خواب از بالش به تعداد زیاد استفاده نکنید. استفاده از بالش زیاد بر روی تخت و مبلمان یک اشتباه متداول است. اشتباهی که خیلی‌ها در چیدمان اتاق خواب به نادرستی انجام می‌دهند. بالش علاوه بر این که می‌تواند باعث زیبایی فضای اتاق خواب شما شود، اما بکارگیری زیاد آن در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باعث شلوغی و به هم ریختگی می‌شود. بنابراین سعی کنید از تعداد متناسبی بالش در چیدمان مبلمان و یا تخت استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ مدل چیدمان مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل در آستانه نوروز

 

 

اتاق خواب سالن ورزش نیست

 

قطعاً شما هم بارها شاهد این اشتباه رایج بوده‌اید که بسیاری از افراد وسایل و تجهیزات بزرگ ورزشی خود را در اتاق خواب قرار می‌دهند. این کار درست نیست. سعی کنید در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی وسایل بزرگ ورزشی خود را در جاهایی که دور از دیده است، قرار دهید. اتاق خواب فضای استراحت و آرامش است نه تمرین و ورزش. بنابراین سعی کنید در طراحی چیدمان اتاق خواب از تجهیزات سنگین و بزرگ ورزشی استفاده نکنید.این وسایل حتی زیبایی بصری هم ندارند.

 

 

عکس‌های خانوادگی خیلی زیاد در چیدمان اتاق خواب

 

اشتباه نکنید لازم نیست تمام عکس‌های خانوادگی را در اتاق خواب خود قرار دهید. شما می‌توانید از عکس‌های خانوادگی در چیدمان بخش‌های دیگر خانه استفاده کنید. عکس‌های زیاد خانوادگی در طراحی و چیدمان اتاق خواب باعث شلوغی می‌شود. بنابراین سعی کنید تا می‌توانید اتاق خواب را خلوت نگه دارید. شما می‌توانید از این عکس‌ها در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه و حتی‌ پذیرایی خانه استفاده کنید.

 

 

در چیدمان اتاق خواب از یک سبک استفاده کنید

 

در چیدمان اتاق خواب از یک سبک استفاده کنید

 

اگر سبک مدرن می‌پسندید، می‌توانید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب از این سبک استفاده کنید. اما اگر چیدمان سنتی می‌پسندید، سعی کنید تنها بر بر اساس همین چیدمان اتاق خواب خود را طراحی کنید. تلفیق طراحی مدرن و چیدمان سنتی اشتباه است. سعی کنید تا یک سبک را انتخاب کنید. بسیاری از افراد معمولا در طراحی نادرست اتاق خواب چنین اشتباه رایجی را می‌کنند. اما این کار باعث می‌شود تا اتاق خواب شلوغ و حتی زشت به نظر برسد.

 

منبع: canadianhometrends

کالابرگ الکترونیک