طرز تهیه ۸ دمنوش و چای مفید برای درمان کبد چرب + فیلم طرز تهیه دمنوش

طرز تهیه ۸ دمنوش و چای مفید برای درمان کبد چرب + فیلم طرز تهیه دمنوش


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۸ دمنوش و چای مفید برای درمان کبد چرب + فیلم طرز تهیه دمنوش

شاید شما هنوز به معجزه دمنوش‌ها در درمان بیماری‌های جسمی و حتی روحی اعتقاد زیادی نداشته باشید ولی باید بدانید که طب سنتی به کمک پزشکی آمده تا از راهی بدون عارضه، بیماری‌ها را درمان کند. در این میان، دمنوش‌ها در درمان بیماری‌ها نقش غیر قابل انکاری دارند. شاید خوردن دمنوش و جایگزین کردن آنها با چای، قهوه و نسکافه در ابتدا برایتان چندان راحت نباشد و با طعم آنها چندان رابطه برقرار نکنید ولی مطمئن باشید وقتی تاثیر دمنوش‌ها را بر سلامت بدن خود ببینید، نظرتان عوض خواهد شد. اگر علائم کبد چرب دارید در این مطلب از مجله کوروش، می‌خواهیم طرز تهیه ۸ دمنوش برای درمان کبد چرب و فیلم طرز تهیه آن‌ها برای شما بیاوریم.

 

طرز تهیه دمنوش خاکشیر برای درمان کبد چرب

 

طرز تهیه ۸ دمنوش مفید برای کبد چرب + خواص معجزه آسای آنها

 

خاکشیر با دانه‌های قهوه‌ای به قدری خواص مفید دارد که احتمالا بارها برای درمان بیماری‌های مختلف مصرف کرده‌اید یا اینکه شربت آن را خورده‌اید. برای کبد چرب هم خاکشیر یکی از مفیدترین دانه‌‌هاست. کالری و فیبر خاکشی یا خاکشیر، صفر است ولی پروتئین و چربی مفید دارد. ولی نگران چربی موجود در خاکشیر نباشید.

 

دانه‌های خاکشیر را در آب خیس کنید و بعد از اینکه کاملا ته نشین شدند، آب آن را خالی کنید. مراقب شن‌های احتمالی ته خاکشیر هم باشید. در یک ظرف، خاکشیر را با مقداری آب بجوشانید و بعد از سرد شدن، بخورید. می‌توانید خاکشیر را با ترنجبین هم مخلوط کنید و در این حالت نیازی به جوشاندن آنها نیست.

 

طرز تهیه دمنوش تخم انار برای درمان کبد چرب

 

در فصل پاییز یکی از دمنوش‌های خوش‌طعم و مفید، دمنوش تخم انار است. برای طرز تهیه دمنوش انار، ۳ قاشق دانه انار را با ۵ لیوان دسته دار آب جوش در قوری بریزید و دم کنید. بهتر است هنگام مصرف به اندازه ۱/۴ حجم لیوان یا فنجانی که در آن دمنوش دانه انار را می‌ریزید، عرق کاسنی اضافه کنید و آن را ترجیحا بدون قند و با عسل میل کنید.

 

دمنوش انار علاوه بر درمان کبد چرب، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و برای درمان جوش و آکنه، درمان بواسیر و هموروئید و پاکسازی خون به کار می‌رود. دمنوش انار خاصیت لاغرکنندگی و چربی‌ سوزی هم دارد و آفت دهان را هم درمان می‌کند. این دمنوش را به مدت ۵ هفته، جایگزین چای سیاه کنید.

 

طرز تهیه بهترین چای برای کبد چرب

 

طرز تهیه ۸ دمنوش مفید برای کبد چرب + خواص معجزه آسای آنها

 

دمنوش چای سبز برای درمان کبد چرب را نیم ساعت قبل از وعده ناهار میل کنید. چای سبز باید در دمای بین ۷۱ تا ۸۲ درجه سانتیگراد تهیه شود. چای سبز را باید ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید. به کسانی که به سرطان کبد دچار هستند، توصیه می‌شود چای سبز مصرف کنید. ۱ قاشق مربا خوری چای سبز را به ازای هر لیوان دسته دار فرانسوی، اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه دمنوش رازیانه

 

رازیانه یک گیاه معطر با برگ‌های نازک مانند شوید است که طبع گرم و خشک دارد و احتمالا تا حدودی خواص مفید آن را در درد قاعدگی، گُر گرفتگی دوره یائسگی، لاغری و حتی برای ازدیاد شیردهی مادران می‌دانید. اما علاوه بر این موارد، رازیانه یک پاک‌کننده بسیار موثر کبد است و به سم‌زدایی کمک بسیاری می‌کند.

برای تهیه دمنوش رازیانه، یک قاشق غذا خوری عسل را با ۳ لیوان دسته دار فرانسوی آب جوش در یک قوری بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی بخار آب قرار دهید.

 

طرز تهیه دمنوش شیرین بیان

 

طرز تهیه ۸ دمنوش مفید برای کبد چرب + خواص معجزه آسای آنها

 

شیرین بیان یک داروی سنتی مفید برای سیستم گوارشی است. ساقه زیر زمین و ریشه این گیاه خودرو بیشتر به عنوان شیرین‌کننده آب‌نبات و برخی نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. برگ‌های خشک شیرین‌ بیان علاوه بر عطاری‌ در فروشگاه‌های مواد غذایی قابل خریداری است. شیرین بیان منبع «گلیسیریزین» است که سم موجود در کبد را از بین می‌برد و به بهبود عملکرد کبد کمک بسزایی می‌کند.

 

همچنین مواد معدنی موجود در شیرین بیان خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به حفاظت از سلول‌های کبدی در برابر چربی بالا، آسیب‌های ناشی از رژیم غذایی نامطلوب کمک می‌کند و آسیب ناشی از استرس و اضطراب را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. برای دمنوش شیرین بیان، در یک فنجان، پودر یا ریشه شیرین بیان را در آب جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و اجاره دهید چند دقیقه دم بکشد. این دمنوش را هر روز مصرف کنید، تا زمانی که کبد چرب شما درمان شود. البته توصیه می‌شود از مصرف روزانه بیش از ۲۵۰ گرم دمنوش شیرین‌ بیان خودداری کنید.

 

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

 

زنجبیل از گیاهانی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها خواص معجزه‌‌آمیزی دارد. نوشیدن دمنوش زنجبیل ۲ تا ۳ مرتبه در هفته، بسیار مفید است. برای دمنوش زنجبیل هم می‌توانید از پودر آن و هم از تکه‌های رنجبیل استفاده کنید. این دمنوش متابولیسم را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را متعادل می‌کند. علاوه بر این می‌توانید پودر زنجبیل را در غذاهای مصرفی بریزید یا زنجبیل تازه را رنده کنید و با ماست مخلوط کرده و مصرف کنید. دمنوش زنجبیل به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک می‌کند و از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند.

 

طرز تهیه دمنوش خار مریم

 

طرز تهیه ۸ دمنوش مفید برای کبد چرب + خواص معجزه آسای آنها

 

خارمریم را برای رفع مشکلات کبدی معمولا به صورت دمنوش مصرف می‌کنند و علاوه بر این خواص مفیدی برای کاهش وزن، افزایش شیر مادران و متعادل کردن قند خون و دیابت دارد. خارمریم خاصیت سم‌زدایی قوی و تقویت‌کنندگی کبد دارد و نوعی آنتی‌اکسیدان است که اثرات ضدالتهابی دارد. این دم‌نوش به بازسازی سلول‌های کبد هم کمک می‌کند و با طبع گرم خود، در درمان ناراحتی‌های معده موثر عمل می‌کند. معمولا دمنوش خارمریم را با عسل شیرین می‌کنند تا خواص عصل را نیز در خود داشته باشد.

 

یک قاشق غذاخوری دانه خارمریم خشک شده یا پودر آن را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و آن را از صافی عبور دهید. در زمان مصرف عسل را به دمنوش اضافه و میل کنید.

 

طرز تهیه دمنوش گل صد تومانی

 

گل صدتومانی در مناطق شمال غربی اقیانوس آرام می‌روید و قبلا از آن به عنوان داروی بیماری صرع و تشنج استفاده می‌شده است. این گیاه گل‌های سفید، صورتی روشن و تیره، قرمز و زرد دارد که بعضی از آنها خوشبو هستند. طی تحقیقات انجام شده، گل صد تومانی، آسیب‌های کلیوی را کاهش داده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

دمنوش گل صدتومانی و عصاره آن، از التهاب کبد جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که حتما از دمنوش گل آن استفاده کنید و از مصرف ریشه خودداری کنید زیرا اثرات سمی دارد. همچنین مصرف این گیاه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

 

سخن پایانی درباره دمنوش برای کبد چرب

 

طرز تهیه ۸ دمنوش مفید برای کبد چرب + خواص معجزه آسای آنها

 

در کنار دمنوش‌هایی که در بالا آورده شده است، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز برای درمان کبد چرب استفاده کنید. داروها و عرقیات گیاهی مفید مثل عرق نعنا و عرق کاسنی و دمنوش برای کبد چرب تا حد زیادی می‌توانند در بهبود عملکرد کبد موثر عمل کنند ولی از خاطر نبرید که پیش از هر چیز از مصرف مواد مضر برای کبد خودداری کرده و رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید. همچنین از مشورت پزشک نیز در درمان کبد چرب استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک