۱۰ مدل چیدمان مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل در آستانه نوروز

۱۰ مدل چیدمان مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل در آستانه نوروز


29 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

 

چیدن وسایل و مبلمان منزل در عین این‌که یک کار ساده و راحت به نظر می‌رسد گاهی بسیار هم پیچیده است. استفاده از ایده‌های نو و تازه هم حال و هوای خانه را عوض می‌کند و هم در آستانه سال نو می‌توانید یک دکوراسیون داخلی شیک و متفاوت داشته باشید. ۱۰ مدل چیدمان برای دکوراسیون داخلی منزل در آستانه عید نوروز را در سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- دکوراسیون داخلی منزل شما باید کاربردی باشد

 

دکوراسیون داخلی منزل شما باید کاربردی باشد

 

قبل از این‌که در مورد چیدمان دکوراسیون منزل فکر کنید به این توجه کنید که چند نفر قرار است از این خانه و امکانات آن استفاده کنند. در واقع در زمان چیدمان منزل باید حتما تعداد نفرات خانواده را در نظر داشته باشید. چگونگی استفاده از اتاق‌ها و تعداد افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند هم مهم است. به این ترتیب به این نتیجه هم می‌رسید که به مبلمان چند نفره یا میز ناهارخوری چند نفره نیاز دارید.

 

 

۲- در مورد نقاط نقاط کانونی تصمیم‌گیری کنید

 

در مورد نقاط نقاط کانونی تصمیم‌گیری کنید

 

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل نقاط کانونی خانه را مشخص کنید. برای مثال نقاطی مثل شومینه و تلویزیون هستند. اگر در اتاق نشیمن تلویزیون دارید فاصله استاندارد تلویزیون تا مبلمان باید سه برابر اندازه صفحه تلویزیون‌تان باشد. برای مثال اگر تلویزیون شما ۴۰ اینچ است فاصله تلویزیون با مبلمان باید ۱۲۰ اینچ باشد.

 

بیشتر بخوانید: ترندهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- با وسایلی که اولویت دارند شروع کنید

 

دکوراسیون اتاق پذیرایی

 

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل ابتدا از وسایلی که الویت دارند شروع کنید. برای مثال ابتدا مبلمان را در اتاق نشیمن و تختخواب را در اتاق خواب را بچینید. در بیشتر موارد این وسایل باید با نقطه کانونی منزل هماهنگ باشند. فاصله هر مبل از مبل دیگر نباید بیشتر از ۳۰ سانتی‌متر باشد تا افراد بتوانند به راحتی با هم گفتگو کنند. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است تمام مبل‌ها را در مقابل دیوارها قرار ندهید.

حتما بخوانید  10 روش ساده جذب خوش شانسی و انرژی مثبت کائنات

 

 

۴- تقارن را در نظر بگیرید

 

طراحی دکوراسیون داخلی

 

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل و در اتاق‌های رسمی‌تر مثل اتاق نشیمن بهتر است تقارن رعایت شود. چیدمام نامتقارن باعث می‌شود فضای اتاق زیاد جدی و رسمی به نظر نرسد.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سبک دکوراسیون داخلی آرت نوو

 

 

۵- یک مسیر برای تردد درست کنید

 

طراحی بهینه اتاق پذیرایی

 

مسیر تردد خصوص در فاصله درب‌های اتاق‌ها را در نظر بگیرید. در مسیر درها و راهروها نباید وسایلی قرار داده شود که برای رفت و آمد مانع ایجاد کنند. سعی کنید در راهروها و در مسیر اتاق‌ها مبلمان بزرگ و جاگیر قرار ندهید. برای راهروهای اصلی ۹۰ تا ۱۴۰ سانتی‌متر فاصله باشد. برای راهروهای کم اهمیت‌تر و کم رفت‌ و آمدتر هم ۷۰ سانتی‌متر فضای خالی کافی است.

سعی کنید مسیر تردد در اطراف مبلمان باشد نه از وسط آن‌ها. اگر می‌خواهید مسیر تردد را از وسط دو مبلمان یا دو صندلی ایجاد کنید بهتر است به جای یک مبلمان بزرگ از دو مبل یا دو صندلی کوچک‌تر استفاده کنید.

 

 

۶- وسایل را هدفمند بچینید

 

دکوراسیون پذیرایی عید

 

به اندازه وسایلی که می‌خواهید کنار هم بچینید دقت کنید به صورتی که وقتی چشمان شما بالا و پایین می‌شود بتوانید فضای اطراف آن‌ها را به راحتی تماشا کنید و خسته نشوید. در چیدمان دکوراسیون منزل به این نکته دقت کنید که وسایلی با ارتفاع یکسان را کنار هم قرار ندهید. سعی کنید تعادل را با قرار دادن وسایلی که ارتفاع متفاوت با هم دارند رعایت کنید. برای مثال دو وسیله بلند مثال دو بوفه یا یک بوفه و یک وسیله دکوری بلند را کنار هم نگذارید.

 

بیشتر بخوانید: رنگ آبی در طراحی دکوراسیون

 

 

۷- کنتراست ایجاد کنید

 

دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی در عید

 

برای ایجاد کنتراست خطوط مستقیم و منحنی را با هم ترکیب کنید. اگر طرح مبلمان شما کشیده است برای ایجاد کنتراست از یک میز گرد استفاده کنید. اگر طرح مبلمان شما منحنی است از یک وسیله گوشه دار یا زاویه دار برای ایجاد کنتراست استفاده کنید. از سوی دیگر بهتر است با لوازمی که با طرح‌شان کاملا با هم متفاوت است هم یک کنتراست ایجاد کنید. برای مثال یک صندلی پایه‌دار را با یک میز سه بعدی یا بدون پایه کنار هم قرار دهید. ترکیب یک مبل بدون پایه با یک میز پایه‌دار هم ایده خوبی است.

حتما بخوانید  14 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک‌ که بزرگ‌تر به نظر برسد

 

 

۸- دکوراسیون منزل را براساس سهولت استفاده از فضا طراحی کنید

 

طراحی خانه برای عید

 

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سهولت و آسانی در استفاده از وسایل را در نظر بگیرید. برای مثال در کنار هر مبل یا صندلی حتما باید یک میز باشد. در فاصله ۳۰ سانتی‌متری میز قهوه باید مبل یا صندلی بگذارید تا بتوانید روی مبل بنشینید و پاهای‌تان را در حالت راحت قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه در جدیدترین ترندهای ۲۰۲۱

 

 

۹- فاصله‌های استاندارد را رعایت کنید

 

دکور خانه برای عید نوروز

 

در اتاق ناهارخوری یا در اطراف میز ناهارخوری باید فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. در حالت استاندارد باید فاصله میان میز ناهارخوری و نزدیک‌ترین دیوار یا وسیله‌ای که نزدیک میز ناهارخوری است باید ۱۴۵ سانتی‌متر باشد. اگر هم اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری فضای کافی ندارد حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد. در اتاق خواب فاصله بین دیوار و تختخواب ۶۰ سانتی‌متر و فاصله تختخواب تا درب اتاق باید ۹۰ سانتی‌متر باشد.

 

 

۱۰- طراحی خودتان را انجام دهید

 

کمی به عقب برگردیم. به زمانی که هنوز مبلمان را نچیده بودید. هر طرحی که برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل دارید را روی کاغذ تست کنید. ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید. محل پنجره‌ها، درب‌ها، شوفاژ یا وسایل گرمایی و سرمایی و محل‌های پریزهای برق را مشخص کنید، سپس یک طرح روی کاغذ بکشید، طرحی شبیه نقشه معماری خانه و این‌که جای هر وسیله کجا باشد بهتر است. با توجه به نقشه خانه طرح‌های مختلف چیدمان مبلمان را امتحان کنید. می‌توانید از برنامه دیجیتال طراخی دکوراسیون استفاده کنید. این کار هم سرگرم کننده است و هم باعث می‌شود در هنگام چیدمان کمتر وقت‌تان گرفته شود.

 

 

استفاده از گل و گیاه

 

گل و گیاه در دکوراسیون خانه

 

اسفاده از گل و گیاه برای طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی بسیار مثبت و با طراوت در خانه شما ایجاد کند. گل‌های آپارتمانی مختلفی که در گل‌فروشی ها می‌توانید تهیه کنید می‌توانند زینت بخش و تکمیل کننده طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما برای شب عید باشند. گل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید تهیه کنید. این گل‌ها باعث تسویه هوای داخل خانه شما نیز شده و هوایی سالم‌تر و دلپذیر‌تر در داخل آپارتمان خواهید داشت.

 

 

منبع: Houzz

 

کالابرگ الکترونیک