۱۳ ماده غذایی برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان در خانه

۱۳ ماده غذایی برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان در خانه


7 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سفید کردن و از بین بردن زردی دندان

دهان و دندان نخستین اعضای بدن هستند که در هنگام برقراری ارتباط با دیگران در نگاه اول به چشم می‌آیند. در حقیقت داشتن دندان‌های سالم، مرتب و سفید شما را به فردی جذاب و دوست داشتنی تبدیل می‌کند. اگر با مشکل زردی ،جرم و کدر بودن دندان‌های‌تان درگیر هستید ۱۳ ماده غذایی برای  سفید کردن بین بردن زردی دندان را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- روغن کنجد و روغن نارگیل طبیعی برای سفید کردن بین بردن زردی دندان

 

سفید کردن و از بین بردن زردی دندان با روغن کنجد و روغن نارگیل

 

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید یک روش برای سفید کردن دندان و از بین بردن زردی دندان استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن کنجد و روغن نارگیل است. برای نتیجه گرفتن از این روغن‌ها بهتر است آن‌ها را به دندان‌ها بمالید. روغن کنجد و روغن نارگیل بکر و طبیعی را به مدت ۱۵ دقیقه در دهان نگه دارید و سپس دهان و دندان‌ها را با آب بشورید.

در طول پانزده دقیقه‌ای که روغن در دهان‌تان است آن را در دهان و میان دندان‌ها عقب و جلو ببرید. به این ترتیب غشاهای مخاطی داخل دهان شما مواد مغذی موجود در این روغن‌ها را جذب می‌کنند. روغن کنجد دارای اسیدهای چرب امگا ۳، آهن، کلسیم و ویتامین A، B و E است. در حالی که روغن نارگیل طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث تقویت لثه‌ها و دندان‌های سالم و بدون پوسیدگی می شود. مراقب باشید در هنگام چرخاندن روغن در دهان آن را قورت ندهید.

 

 

این مطب را هم حتما بخوانید:

 

بهترین و سالم‌ترین روغن آشپزی و پخت‌و‌پز از نظر پزشکان

 

۲- توت فرنگی

 

از جمله خواص درمانی توت فرنگی در طب سنتی سفید کردن دندان‌ها است. اسید مالیک یک داروی قابض طبیعی و نیز یک ماده سفید کننده عالی برای سفید شدن دندان‌های زرد یا کدر است. اسید مالیک معمولا یکی از مواد تشکیل دهنده خمیردندان‌ها است. توت فرنگی سرشار از اسید مالیک است که به طور طبیعی می‌تواند دندان‌های شما را سفید کند. از سوی دیگر ویتامین c موجود در توت فرنگی یک ماده طبیعی موثر برای از بین بردن پلاک‌های دندان است. برای این کار می‌توانید از یک ماسک توت فرنگی مخصوص سفید کردن دندان استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فوندانت با مارشمالو به روش ساده برای تزیین کیک و دسر

 

 

۳- سیب درختی

 

سیب درختی هم مثل توت فرنگی سرشار از اسید مالیک است. گاز زدن و جویدن سیب درختی مثل یک اسکراب ملایم دندان عمل می‌کند و به آرامی لکه‌ها، تیرگی و باکتری‌های روی دندان‌ها را از بین برده و به مرور سبب سفید شدن دندان‌های زرد و کدر می‌شود.

 

 

۴- کرفس

 

برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان کرفس بخورید

 

اگر در رژیم غذایی روزانه از کرفس به صورت خام (برای مثال در سالاد) استفاده می‌کنید یک خبر خوب برای شما داریم. سلولز فیبری مثل یک مسواک طبیعی عمل می‌کند. این در حالی است که آب فراوان موجود در این سبزی سبب تولید بزاق دهان شدن و یک پاک کننده طبیعی برای دندان‌ها به شما می‌رود.

 

 

۵- هویج

 

جویدن هویج سبب افزایش ترشح بزاق دهان شده و سبب تمیز شدن دندان‌ها می‌شود. از سوی دیگر ویتامین A موجود در هویج نه تنها برای تقویت بینایی که برای تقویت مینای دندان هم بسیار مفید است.

 

 

۶- بروکلی

 

سفید کردن و از بین بردن زردی دندان با مصرف کلم بروکلی

 

مصرف کلم بروکلی خام به آرامی سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند و پلاک‌ها را از بین می‌برد. از سوی دیگر آهن موجود در بروکلی از مینای دندان محافظت کرده و با ایجاد یک مانع نامرئی روی سطح دندان‌ها از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

۷- پنیر

 

برای سفید شدن دندان‌های زرد پنیر بخورید. اغلب پنیرهای بدون رنگ باعث لکه شدن دندان‌ها نمی‌شوند. پنیر سرشار از کلسیم و فسفر است و با کانی سازی مجدد باعث تقویت دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود. علاوه بر این پنیر با عایق کردن دندان‌ها از آن‌ها در برابر اسیدهای مضر محافظت می‌کند.

 

 

۸- آب

 

آب آشامیدنی بدن را مرطوب و دهیدراته نگه می‌دارد و از ایجاد لکه روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. بعد از غذا خوردن یا نوشیدن نوشیدنی‌های سرشار از رنگدانه حتما دهان خود را با آب بشورید و چند دقیقه آب را در دهان نگه دارد تا لبخند خود را سفید و روشن نگه دارید. آب اسیدیته کلی دهان را کاهش می‌دهد و از آسیب رسیدن به مینای دندان جلوگیری می‌کند. بهتر است از آب تصفیه شده مصرف کنید. آب حاوی املاح زیاد و گچ سبب پوسیدگی سطح دندان‌ها می‌شود.

حتما بخوانید  چگونه از پوست خود در تابستان مراقبت کنیم؟

 

 

۹- آناناس

 

برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان آناناس مصرف کنید

 

آناناس حاوی آنزیمی به نان «بروملین» است که یک پاک کننده طبیعی برای دندان محسوب می‌شود. آنزیم بروملین به جدا شدن پلاک‌ها از سطح دندان کمک می‌کند، مانع از پوسیدگی دندان می‌شود و به سفید شدن دندان‌های زرد و لکه‌دار کمک می‌کند.

 

 

۱۰- قارچ

 

انواع قارچ به خصوص نوعی قارچ بومی جنوب شرق آسیا موسوم به  Shiitake Mushrooms (شیتیکه) به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کنند. این قارچ سرشار از نوعی قند به نام «لنتین» است که برخلاف قندهای دیگر سبب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود. لنتین موجود در قارچ شیتیکه سبب جدا شدن باکتری‌ها و پلاک‌ها از سطح دندان‌ها می‌شود.

 

 

۱۱- ماهی سالمون

 

ماهی سالمون سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند. کلسیم و فسفر هم دندان‌ها را محکم و قوی کرده و لبخندی زیبا را برای‌تان رقم می‌زند.

 

 

۱۲- ریحان

 

ریحان به عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی و طبیعی خواص بی‌نظیری در مهار کردن باکتری‌ها دارد که مانع از پوسیدگی دندان‌ها و زرد و سیاه شدن آن‌ها می‌شود.

 

 

۱۳- سیر و پیاز

 

بله اشتباه نخواندید، سیر و پیاز. اغلب مردم به خاطر بوی ناخوشایندی که بعد از خوردن سیر و پیاز در دهان ساطع می‌شود معمولا در طول هفته از خوردن آن‌ها اجتناب می‌کنند و شاید فقط ترجیح دهند آخر هفته‌ها این مواد غذایی بسیار مفید را میل کنند. اما مسئله اینجاست که خوردن سیر و پیاز خام ترکیبات باکتریایی مثل تیوسولفینات و تیوسولفونات را در سطح دهان کاهش داده و با از بین بردن پلاک‌های دهان و دندان سبب استحکام دندان‌ها می‌شود. سیر و پیاز بخورید و برای از بین بردن بوی نامطبوع آن‌ها کمی چای خشک یا جعفری تازه بجوید.

 

 

این مطلب را هم بخوانید: این خوراکی‌ها دندان‌ها را زرد می‌کنند 

 

 

منبع: Lifehack

 

کالابرگ الکترونیک