روانشناسی از روی فرم صورت که شخصیت شما را فاش می کند

روانشناسی از روی فرم صورت که شخصیت شما را فاش می کند


12 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روانشناسی شخصیت فرم صورت

فرم صورت اغلب افراد گرد و دایره‌ای شکل است. اما تعداد کسانی که فرم صورت بیضی، مربع، مستطیل، لوزی یا قلبی دارند هم کم نیست. پیش از این گفتیم که رنگ لباس و حتی رنگ مورد علاقه مداد رنگی، نوع گلی که دوست دارید یا حتی عطر مورد علاقه و گروه خون می‌تواند تا حدودی شخصیت شما را برای اطرافیان فاش کند. این در حالی است که به گفته «جین هانر»، کارشناس چهره شناسی و چهره خوانی و نویسنده کتاب «حکمت صورت شما» که بر اساس تکنیک‌های ۳۰۰۰ ساله تشخیص چهره نوشته شده فرم صورت شما اساس و پایه شخصیت شما و یک دیدگاه اجمالی در مورد زندگی شما را فاش می‌کند. اما روانشناسی شخصیت براساس فرم‌های مختلف صورت را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

آیا متوجه شده اید که نوع چهره می تواند تا حدی در مورد شخصیت تان چیزهایی را آشکار کند؟ حالت‌های چهره هر انسان نشان‌دهنده ویژگی‌های هر فرد است. شخصیت شناسی چهره امروزه یکی از جذاب‌ترین موضوعات مرتبط با روانشناسی ست. برخی از افراد چهره دیگران را آنالیز می کنند و به این طریق پی به شخصیت سایر افراد می برند.

 

جالب است بدانید از نظر روانشناسان، حالت و شکل صورت انسان‌ها با ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها در ارتباط است. در ضمن، دانستن حالت و شکل صورت در زمان انتخاب کلاه یا مثلا کوتاه کردن مو هم بسیار کمک کننده است. با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

۱-روانشناسی شخصیت فرم صورت الماس شکل

 

روانشناسی و شناخت شخصیت فرم صورت الماس شکل

 

فرم صورت الماسی یا لوزی به شکلی گفته می‌شود که در قسمت پیشانی و چانه باریک و در قسمت مرکز صورت پهن است. اگر بخواهیم در مورد روانشناسی شخصیت و فرم صورت الماسی صحبت کنیم باید بگوییم که این افراد عموما دوست دارند تحت کنترل باشند، بسیار جزیی‌نگر و خلاق هستند و به همین دلیل هم اگر در کار تولیدی باشند کارهای باکیفیت تولید می‌کنند.

 

این افراد به خوبی با دیگران به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد کلماتی که به کار می‌برند بسیار دقیق هستند اگر چه گاهی کلماتی که از دهان‌شان خارج می‌شود مثل یک الماس بُرنده است. اگر فرم چهره شما لوزی یا الماس است باید مدل مویی را انتخاب کنید که گونه‌های شما را به خوبی نشان دهید به همین دلیل بهتر است موها را خیلی کوتاه و خالی نکنید. افراد مشهور و سلبریتی‌هایی که صورت لوزی یا الماس دارند عبارتند از: تیلور سوییفت، سوفیا لورن، الیزابت هارلی و مگ رایان.

حتما بخوانید  بیوگرافی اندی رابین | مردی عاشق ربات ها که سیستم عامل اندروید را ساخت

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: رابطه میان گل مورد علاقه و ویژگی‌های شخصیتی شما

 

 

۲-روانشناسی شخصیت فرم صورت بیضی

 

روانشناسی شخصیت فرم صورت بیضی

 

در افرادی که فرم صورت بیضی دارند استخوان پیشانی و فک باریک‌تر از استخوان گونه‌هاست و در واقع استخوان‌های گونه عریض‌ترین استخوان‌های صورت هستند. روانشناسی شخصیت فرم صورت بیضی به ما می‌گوید که این افراد عملگرا هستند و براساس متد و روش کارهای‌شان را پیش می‌برند. اگر چه صورت بیضی‌ها بلندپرواز هستند و کلمات‌شان مثل عسل شیرین است اما همیشه حواس‌شان هست که درست سخن بگویند تا اطرافیان نسبت به آن‌ها احساس خوبی داشته باشند.

 

از سوی دیگر گاهی اوقات به این دلیل که آرامش و خوشامد مردم مورد نیاز است اجازه نمی‌دهد آن‌ها صد در صد با اطرافیان‌شان صادق باشند. از نظر آرایش چهره و مدل کوتاه کردن مو صورت بیضی‌ها ایده‌آل‌ترین هستند چون تقریبا همه مدل سبک آرایش و مدل مویی (چه کوتاه و چه بلند) به چهره آن‌ها خوب می‌نشیند. چهره‌های مشهور با صورت فرم بیضی الیزابت تیلور و گریس کلی هستند.

 

 

۳-روانشناسی شخصیت فرم صورت مربع

 

شناخت شخصیت از روی شکل صورت مربع

 

در فرم صورت مربع استخوان پیشانی و فک بزرگ و عریض است. این افراد معمولا خیلی پر انرژی هستند و بنیه بدنی بالا و قوی دارند شاید به همین دلیل همیشه علاقمند به انجام پروژه‌های بزرگ و دشوار هستند. هوش قوی و ذهن تحلیل‌گر این افراد زبانزد است و به صورت ذاتی به مثابه رهبرانی متولد شده‌اند که در محیط‌ها و شرایطی با استرس بالا همواره آرامش خود را حفظ می‌کنند.

 

زنانی که فرم صورت‌شان مربع است بهتر است موهای خود را به خصوص اگر موهای صاف و لخت دارند بلند نگه دارند. ساندرا بولاک و آنجلینا جولی مشهورترین زنان چهره مربعی جهان هستند.

 

حتما بخوانید  7 روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

 

بیشتر بخوانید: تست روانشناسی رنگ | رابطه رنگ مورد علاقه و شخصیت و خصوصیات اخلاقی

 

 

۴-روانشناسی شخصیت فرم صورت قلبی

 

روانشناسی شخصیت فرم صورت قلبی

 

اگر پیشانی بلند و چانه باریک و کوچک دارید فرم صورت شما قلبی است. کسانی که فرم صورت‌شان قلبی است از نظر احساسی هم قلب بزرگی دارند، بسیار خلاق هستند و شهامت زیادی دارند و البته گاهی کمی هم زورگو هستند. به گفته جین هانر، این افراد معمولا قدرت درونی زیادی دارند و به خاطر سرسخت بودن بسیار هم مصمم هستند.

 

ریس پترسون و اسکارلت یوهانسون مشهورترین زنان چهره قلبی دنیا هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه از روی عطر مورد علاقه ویژگی‌های شخصیتی افراد را تشخیص دهیم

 

 

۵-روانشناسی شخصیت فرم صورت مثلث

 

روانشناسی شخصیت فرم صورت مثلث

 

صورت مثلثی‌ها پیشانی باریک و فک پهنی دارند. این افراد معمولا خلاق، هنرمند و حساس هستند و اگر آن‌ها را عصبانی کنید تبدیل به آدم‌هایی آتشین مزاج می‌شوند. علاوه بر این کسانی که فرم صورت مثلثی دارند به خاطر ذات و طبیعت مصممی که دارند معمولا افراد بسیار موفقی هستند. حالت چهره این افراد به گونه‌ای است که انگار می‌خواهند در هر قضیه‌ای مسئول باشند و افراد را تحت کنترل خودشان داشته باشند.

 

جنیفر آنیستون، مینی دریور و جینا دیویس از جمله مشهورترین سلبریتی‌هایی هستند که فرم صورت مثلثی کلاسیک دارند.

 

 

۶-روانشناسی شخصیت فرم صورت مستطیل

 

روانشناسی شخصیت فرم صورت مستطیل

 

در فرم صورت مستطیل پیشانی و چانه هر دو پهن هستند و استخوان صورت هم کشیده است. کسانی که فرم صورت مستطیل دارند معمولا افرادی متفکر هستند و منطق برای آن‌ها یک ارزش است. این افراد معمولا درک بالایی دارند و معمولا هم ترجیح می‌دهند که در مورد احساسات خود صحبت نکنند. این افراد دوست دارند برای کارها برنامه ریزی داشته باشند و به همین دلیل عموما افرادی استراتژیک و کارآمد و موثر هستند.

 

از آن‌جایی که این افراد زیاد دوست ندارند در مورد احساسات درونی خود صحبت کنند و درونگرا هستند به ورزش کردن برای تخلیه انرژی و احساسات خود علاقه زیادی دارند. جسیکا پارکر و دمی مور از جمله سلبریتی‌های صورت مستطیلی هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی جالب ۴ گروه خونی؛میان گروه خونی و شخصیت افراد رابطه‌ای هست؟

 

 

منبع: Little Things

کالابرگ الکترونیک