۷ توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با چربی و SPF مناسب پوست

۷ توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با چربی و SPF مناسب پوست


13 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب از جمله مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست به خصوص در فصل تابستان است. از سوی دیگر انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب با توجه به جنس پوست صورت و نیز کرمی که SPF مناسب برای پیشگیری از اشعه‌های مخرب نور خورشید داشته باشد امری مهم و اساسی است. با ما در سرویس سلامت از مجله کوروش همراه باشید تا به شما بگوییم اصلا SPF ضدآفتاب یعنی چه و ۷ توصیه مهم برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب با SPF مناسب پوست تان را به شما گوشزد کنیم.

 

از SPF که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم

 

از SPF که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم

 

SPF یا همان «Sun Protection Factor» در حقیقت فاکتور و معیار توان محافظت کرم ضدآفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید است. مسلما هر چه عدد SPF بزرگ‌تر باشد قدرت کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید بیشتر است. درجه SPF (مانند ۱۵ یا ۲۰ SPF) به این معنا است که مصرف کننده آن قبل از این‌که دچار آفتاب سوختگی بشود، تا چه حد می‌تواند زیر نور آفتاب بماند. برای مثال شما می‌توانید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب ۱۰ دقیقه زیر نور خورشید باقی بمانید و احساس سوختگی نکنید. هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید می‌توانید زمان ۱۰ دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده زیر آفتاب بمانید. اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد، شما ۱۵۰ دقیقه یا به عبارتی به مدت ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی مجدداً از کرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود.

بنابراین در مورد بالا بودن SPF یک کرم ضد آفتاب زیاد حساسیت به خرج ندهید چون ضدآفتابی  با ۱۵ SPF فقط ۴ درصد کمتر از ضد آفتابی با SPF 30 در دفع اشعه UBV ضعیف‌تر عمل می‌کند. به عبارت ساده‌تر ضدآفتابی با SPF 30 به معنای قدرت محافظت دو برابر نسبت به ضدآفتابی با SPF 15 نیست. در این میان کارشناسان و متخصصین پوست ۷ توصیه مهم برای انتخاب یک کرم ضدآفتاب مناسب با توجه به نوع پوست و نیز SPF مناسب برای پوست دارند.

 

 

۱-از SPF 30 شروع کنید و به ۵۰ برسید

 

از SPF 30 شروع کنید و به 50 برسید

 

هر دو اشعه UVA و UVB خورشید مضرند و سبب ابتلا به سرطان پوست می‌شوند، اما علاوه برا این، اشعه UVA عامل چین و چروک پوست و پیری پوست و اشعه UVB عامل آفتاب‌سوختگی هم هستند. طبق تحقیقات انجمن پوست آمریکا، ضدآفتابی با SPF 30 تا ۹۷ درصد از پوست در برابر اشعه‌های UVB محافظت می‌کند و این ترتیب:

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۸ ماسک موز برای درمان انواع مشکلات پوست و مو

*کرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF قادر است تا ۹۳ درصد اشعه UBV را دفع کند.

*کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا ۹۷ درصد اشعه UBV را دفع می‌کند.

*کرم ضد آفتاب با SPF 50 تا ۹۸ درصد جلوی آثار مضر اشعه UBV را می‌گیرد.

به یاد داشته باشید حتی بهترین کرم ضد آفتاب چه ضد آفتاب برند بیزانس که این روزها بسیار مشهور شده چه چه ضد آفتاب‌های ایرانی مای، سینره، شون و دکتر ژیلا با قیمت مناسب، به صورت صد‌درصد از پوست شما در برابر خورشید محافظت نمی‌کند و ضد آفتاب‌هایی با SPF بالای ۵۰ نه تنها پوشش و محافظت بهتری ندارند که حتی مضر هم هستند. اگر از امروز می‌خواهید استفاده از ضد آفتاب را شروع کنید بهتر است از SPF 30 شروع کنید و بعد از پایان یک دوره به SPF 50 برسید. در حقیقت کرم‌ های ضدآفتاب با SPF 50 و ۷۰ و بالاتر، فقط برای کسانی که بیماری پوستی دارند، توسط پزشک تجویز می‌شوند، مانند کسانی که به نور آفتاب حساسند و یا سرطان پوست دارند.

 

 

۲-عناصر کلیدی کرم ضد آفتاب را بشناسید

 

یک نگاه اجمالی به عناصر تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب که روی بسته‌بندی و روی تیوپ کرم به آن‌ها اشاره شده به شما می‌گوید که این کرم برای شما مناسب است یا خیر. اگر می‌خواهید که کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند باید «پوشش گسترده» یا «broad spectrum» داشته باشد. ضد آفتاب‌های «مینرال» یا معدنی حاوی زینک هستند که اشعه‌های خورشید را از روی پوست شما بازمی‌گردانند و مانع رسیدن آن‌ها به پوست شما می‌شوند. از سوی دیگر بهترین کرم ضد آفتاب‌های «شیمیایی» حاوی ترکیبات شیمیایی مثل «آوبنزون» و «بیسکوتیزول» هستند که سبب محافظت و پوشش گسترده پوست در برابر آفتاب می‌شوند.

 

 

۳-نوع پوست خودتان را بشناسید

 

نوع پوست خودتان را بشناسید

 

بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب به صورت تخصصی برای انواع پوست طراحی و تولید می‌شوند. ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب، خشک و حساس. طبق گفته متخصصان انجمن پوست آمریکا:

*افرادی که پوست خشک دارند بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک کرم‌های ضد آفتاب با عناصری مثل گلیسیرین، لانولین، انواع روغن و سیلیکون‌ها استفاده کنند که ضد چروک هم هستند. به هیچ‌وجه سراغ ضد آفتاب‌های حاوی الکل و ژل و ضدآفتاب‌های اسپری مانند نروند.

*برای پوست‌های چرب و براق یا مختلط است بهترین کرم ضد آفتاب انواع ژل مانند و سبک با عناصری مثل سیلیکا و ترکیبات ضدجوش است.

*اگر پوست صورت‌تان حساس است بهترین کرم‌های ضدآفتاب برای شما انواع ضدحساسیت و فاقد عطر و اسانس  است.در صورت داشتن پوست مختلط بهتر است از ضد آفتاب‌های مینرال که حاوی زینک هستند استفاده کنید و مراقب باشید فاقد الکل باشد.

حتما بخوانید  معرفی بهترین ماسک موها برای بازسازی انواع مو خشک و کدر

 

 

۴-کرم ضد آفتاب‌ حاوی الکل برای آکنه مفید، برای پوست‌های دارای قرمزی مضر

 

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دچار قرمزی پوست به صورت فصلی یا در اثر آلرژی هستید مراقب باشید از ضد آفتاب‌های فاقد الکل استفاده کنید. اما اگر پوست چرب دارید و معمولا دچار جوش و آکنه می‌شوید بهترین کرم ضد‌ آفتاب برای شما کرم‌های حاوی الکل برای ضدعفونی کردن پوست صورت است که هم سبک‌تر هستند و هم برق و چربی پوست را بیشتر کنترل می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی با قیمت مناسب برای خانم‌ها، آقایان و کودکان

 

 

۵-با دست و دلبازی ضدآفتاب بزنید

 

با دست و دلبازی ضدآفتاب بزنید

 

اگر به طور مرتب و اصولی به خصوص زمانی که خارج از منزل یا محل کار هستید از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید نباید انتظار داشته باشید که حتی بهترین کرم ضد آفتاب از پوست شما آن‌طور که باید و شاید محافظت کند. بیست دقیقه پیش از خروج از منزل یا محل کار ضد آفتاب بزنید و زمانی که در خارج از منزل هستید آن را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید. کرم‌های ضد آفتاب معمولا دو سال بعد از تولید منقضی می‌شوند پس در استفاده از آن صرفه‌جویی نکنید.

 

 

۶-از کرم ضد آفتاب به عنوان کرم پایه آرایش استفاده کنید

 

از کرم ضد آفتاب به عنوان کرم پایه آرایش استفاده کنید

 

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده منظم و پیوسته از کرم ضد آفتاب این است که از آن به عنوان کرم پایه آرایش استفاده کنید. یادتان باشد استفاده منظم از کرم‌پودرهای یا سایر کرم‌ها و پودرهای آرایشی حاوی ضدآفتاب به صورت روزانه امری اشتباه است. به جای این کرم‌پودرها از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. می‌توانید از اسپری‌های دارای SPF برای آرایش هم روزانه هم استفاده کنید که هم آرایش‌تان را مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد و هم به خاطر SPF که دارد پوست شما را در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین مارک های کرم آبرسان صورت برای انواع پوست

 

 

۷-کرم ضد آفتابی استفاده کنید که از آن لذت می‌برید

 

کرم ضدآفتابی استفاده کنید که از آن لذت می‌برید

 

بهتر است از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که با آن راحت هستید و از پوشش آن روی پوست صورت‌تان لذت می‌برید، به این ترتیب برای استفاده روزانه از آن انگیزه بیشتری دارید. یادتان باشد قیمت کرم ضد‌ آفتاب تاثیر آنچنانی روی کیفیت و عملکرد آن ندارد، بنابراین باید به این نتیجه برسید که با کدام کرم ضدآفتاب از چه مارکی و برندی راحت‌ترید و بیشتر از آن لذت می‌برید.

 

 

منبع: dermstore

 

کالابرگ الکترونیک