چگونه می توان کالایی با قیمت مناسب خریداری کرد؟

چگونه می توان کالایی با قیمت مناسب خریداری کرد؟


8 اردیبهشت 1397 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کالا با قیمت مناسب

 

قیمت مناسب – تکنیک ها و روش ها

 

دو عامل وجود دارد که مشتری خرید خود را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهد: قیمت مناسب و کیفیت بالای کالا. ازاین‌ رو شرکت‌ها و کارخانه‌ها سعی می‌کنند که از این مزیت‌های رقابتی استفاده کرده و با ارائه کالای باکیفیت و قیمت مناسب بتوانند گوی رقابت را به دست بیاورند. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند فروش کالای خود را افزایش دهند، استراتژی‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند و حال اینکه آیا این استراتژی موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر، بسته به این دارند که تحقیقات بازار خود را چگونه انجام داده‌اند؟

شما به‌عنوان یک خریدار، به دنبال این هستید تا بتوانید مایحتاج موردنیاز زندگی خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که خانواده‌ای قصد خرید وسایل بزرگ مانند یخچال، گاز و غیره یا تهیه جهیزیه را برای دختر خودشان داشته باشند. برای همین قبل از خرید، شروع به تحقیق در بازار می‌کنند تا فروشگاهی را پیدا کنند که کالای موردنیاز را با همان کیفیت بالا اما با قیمت مناسب ارائه بدهد.

 

منظور از قیمت مناسب چیست؟

 

هر مشتری بسته به نوع شرایط زندگی خود، تعریف خاصی از این مسئله انجام می‌دهد. متأسفانه بعضی از مردم، قیمت ارزان را با قیمت مناسب به اشتباه می‌گیرند. شما در قیمت ارزان، به دنبال کالایی هستید که ازنظر قیمتی، ارزان‌تر از بقیه باشد و کیفیت خیلی مهم نیست؛ ولی برای خرید کالایی با قیمت مناسب، شما به دنبال کالایی هستید که همان کیفیت اصلی را داشته باشد ولی نسبت به بقیه، ازنظر قیمت مناسب‌تر باشد و خیلی به دنبال برند خاصی در این حوزه نیستید.

 

اجازه بدهید که یک مثال در این زمینه بزنیم:

 

” فرض کنید که شما قصد خرید گوشی موبایل هوشمند داشته باشید. تحقیقات خود را انجام می‌دهید و متوجه می‌شوید که دو مدل سامسونگ و هواوی می‌توانند نیاز و خواسته شما را برطرف کنند اما قیمت مدل سامسونگ، یک‌ میلیون تومان است ولی هواوی را می‌توان با چهارصد هزار تومان خریداری کرد. از نظر کیفیت هر دو یکسان است، هرچند ممکن است که در بعضی ویژگی‌ها سامسونگ بهتر باشد ولی برای شما این‌ها اهمیتی ندارد و اینکه کدام برند را خریداری کنید هم زیاد مهم نیست. در اینجا شما به دنبال کالایی هستید که اولاً نیاز شما را برآورده کند، بسته به کار شما کیفیت عالی داشته باشد و قیمت آن‌هم مناسب باشد.”

در این مثال شما توانسته‌اید کالایی را با قیمت مناسب خریداری کنید و خرید هدفمندی داشته باشید

حال که با تعریف قیمت مناسب و تفاوت آن با قیمت ارزان آشنا شدیم، سؤال اینجاست که چگونه به یک کالا را با قیمت مناسب تهیه کنیم.

 

روش‌های تهیه کردن کالا قیمت مناسب

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

به تبلیغات آگهی اعتماد نکنید

 

“بهترین قیمت را ارائه می‌دهیم! ارزانترین‌ها را از ما بخواهید ” این‌ها نمونه شعارهای تبلیغاتی است که اکثر شرکت‌ها به‌منظور افزایش فروش کالاهای خود به کار می‌برند.

قبل از خرید کالاهای چنین فروشگاهی، اولا کیفیت جنس آن را بررسی کنید. خرید کالای ارزان و بی‌کیفیت، باعث می‌شود که شما چند وقت دیگر به دنبال کالایی بهتر باشد و این یعنی هدر رفت سرمایه و پول شما.

 

تخفیف بگیرید

 

چانه زدن اصول خرید است. هیچ‌گاه بدون چانه زدن، کالایی را خریداری نکنید. بسیاری از فروشنده‌ها درصدی را برای تخفیف دادن گذاشته‌اند و اگر مشتری اهل چانه زدن نباشد، هیچ‌گاه این درصد را کم نمی‌کنند. اگر کالایی به نظر شما قیمتش نسبت به خدماتش مناسب است، سعی کنید که از فروشنده تخفیف بگیرید تا با قیمت مناسب و بهتری آن را خریداری نمایید.اگر می خواهید درباره خرید تخفیف دار بخونید کلیک کنید

 

از کارمندان تخفیف نخواهید

 

در فروشگاه‌های بزرگ، قیمت تمامی کالاها از قبل تعیین‌شده است و کارمندان فقط مسئول فروش آن می‌باشند. کارمندان مجاز به دادن تخفیف نیستند و اگر قصد خرید کالایی را دارید که فقط آن را پسند کرده‌اند، ولی ازنظر شما قیمت مناسب ندارد، می‌توانید با سوپروایزر یا مدیر فروش صحبت کنید. البته این تکنیک بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ که وسایل حجیم هم به فروش می‌رسانند، عملی می‌شود مانند فروشگاه مبل

 

در فصل مناسب خریداری کنید

 

اگر اهل مد نیستید، بهترین زمان خرید لباس زمستانه و لباس تابستانه، آخر فصل هرکدام است. در این موقع فروشگاه‌ها برای اینکه کالاهای آن‌ها به‌صورت کامل به فروش برود، تخفیف‌های درصدی زیادی را می‌دهند. شما در این زمان می‌توانید کالاهای موردنیاز خود را به قیمت مناسب واصلی که دارد، خریداری کنید.

 

مکان‌ها را بشناسید

 

همان‌ طور که گفتیم در قیمت مناسب، برند برای شما خیلی اهمیت ندارد و کیفیت مهم است، پس چه لزومی دارد که برای خرید کالای خود به فروشگاه‌های گران و لوکس بروید، درصورتی‌که می‌توانید همین کالاها را با همین کیفیت، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای  یا دیگر با قیمت مناسب تری در سطح خریداری نمایید.

 

عمده خریداری کنید

 

برای شما هم تا به حال پیش آمده است که وارد مغازه‌ای شده‌اید و وقتی قیمت کالایی را بسته به نوع کارایی آن، مناسب دیده‌اید به‌ جای یک نمونه، چند تا خریداری کرده‌اید. در اینجا فروشنده هم به شما برای اینکه به‌ نوعی عمده خریداری کرده‌اید، تخفیف می‌دهد.

قیمت خرید عمده کالاها با خرید جز تفاوت دارد. بیشتر فروشنده‌ها به مشتریانی که کالاهایی را به‌ صورت عمده خریداری می‌کنند، تخفیف قائل می‌شوند تا هم برای مشتری به‌ صرفه باشد و هم اینکه بتواند به‌ نوعی سود خود را کرده و مشتری را از دست ندهد.

برای مثال فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای تخفیف‌ دار، کالاهای خود با کیفیت فروشگاه لوکس و چه بسا بهتر را با قیمت مناسب و کمتری به فروش می‌رسانند. استراتژی که در این فروشگاه‌ها وجود دارد، این است که به ازای خریدهای بالا به شما امتیاز یا تخفیف دیگری می‌دهند؛ ازاین‌ رو خرید هم برای شما به‌ صرفه‌تر و هم اینکه فروشگاه توانسته است کالاهای بیشتری را به فروش برساند.

 

تحقیقات میدانی کنید

 

اگر وارد یک فروشگاه عادی شدید، هیچ‌گاه در اولین حضور خرید خود را انجام ندهید. ممکن است که قیمت کالا در نگاه اول برای شما مناسب باشد، ولی بازهم تحقیقات خود را انجام داده و قیمت دیگر فروشگاه‌ها را بررسی کنید. البته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تمامی کالاها را می‌توانید با قیمت مناسب و به همان کیفیت عالی تهیه کنید.

 

خود را از محدودیت خارج کنید

 

بعضی از افراد فقط به دنبال این هستند که کالا باکیفیت باشد ولی قیمت آن خیلی ارزان باشد. به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید چنین مسئله‌ای را پیدا کنید. خود را از این محدودیت یعنی اینکه قصد نداشتن پرداخت هزینه از یک مقدار خاص، خارج کنید. کمی هم باید سرکیسه را شل کرد تا بتوان به آن کالای باکیفیت دسترسی پیدا کرد.

البته می‌توانید کالای مورد نیاز خود را با کیفیت عالی ( یا با همان کیفیت) و قیمت مناسب از فروشگاه‌های زنجیره‌ ای تهیه کنید. خرید از این فروشگاه‌ها، برای همه به‌صرفه است.

 

در چه مکان‌هایی می‌توانیم کالاهایی با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

 

پیدا کردن کالاهایی با قیمت مناسب ممکن است برای خیلی از افراد سخت باشد. اینکه نمی‌دانند کجا بروند، چگونه متوجه شوند که قیمت کالایی مناسب است و غیره از نمونه مواردی است که هر مشتری را در هنگام خرید، کلافه می‌کند؛ ولی لازم نیست که خیلی نگران این مسئله باشید، اگر مکان‌های مناسب را بشناسید، می‌توان گفت که یک خرید مطمئنی را هم انجام داده‌اید:

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در سطح شهرها وجود دارد. فروشگاه زنجیره‌ای در واقع مکانی است که کالاهای با کیفیت اصلی را با قیمت مناسب تری به فروش می رساند.

 

بازار

 

بازار هر شهر مکانی است که شما می‌توانید کالاهای باکیفیت را در آنجا با قیمت مناسب‌ تری پیدا کنید.

 

فروشگاه‌های کوچک سطح شهر

 

بسیاری از فروشگاه‌ های بزرگ در سطح شهر، کالا را خیلی از بیشتر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند؛ اما قیمت کالا در فروشگاه کوچک در خیابان‌ها، به صورت قیمت مناسب و اصلی است و نکته جالب اینجاست که کیفیت کالای هر دو مغازه یکی است؛ فقط بعضی از آن‌ها چون در مکان لوکس قرار گرفته است، قیمت را بالا می‌زند.

 

نتیجه‌گیری

 

در خرید با قیمت مناسب شما به دنبال کالای باکیفیت هستید ولی هزینه‌ای را که قصد پرداخت آن را دارید، کمتر از بقیه فروشگاه‌ها باشد. در اینجا کیفیت مهم است ولی ممکن است برند خیلی اهمیتی نداشته باشد.

اما در خرید با قیمت ارزان، کالاها با قیمت خیلی ارزانی به فروش برسند که مهمترین مثال آن ارزان فروشی های ۲۰۰۰ تومانی هستند که کیفیت در این نوع فروشگاه‌ها می‌توان گفت اهمیت خاصی ندارد و صرفاً از جنس‌ هایی با برند های نامعتبر استفاده می‌کنند

 

نظرات خودتون رو از تجربه قیمت مناسب با ما درمیون بگذارید

کالابرگ الکترونیک