بهترین روغن های جوان کننده و تقویت پوست صورت و موهای نازک

بهترین روغن های جوان کننده و تقویت پوست صورت و موهای نازک


20 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین روغن جوانی برای تقویت پوست صورت و موهای نازک در طب سنتی

استفاده از گیاهان و عصاره‌های گیاهی یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای بازسازی و جوان‌سازی پوست و مو است که اتفافا نتایج فوق‌العاده‌ای هم به دنبال دارد. علاوه بر استفاده مستقیم از عصاره انواع گیاهان برای جوانسازی و بازسازی پوست و مو استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها و شامپوهای حاوی این مواد یک راه‌حل آسان و بدون‌دردسر است. خواص بی‌نظیر عصاره گیاهانی مثل گل بابونه و … به عنوان بهترین روغن های برای جوانی و تقویت پوست و ضد ریزش مو که سبب تقویت موهای نازک می‌شود را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- عصاره گیاه گل بابونه؛ یکی از بهترین روغن‌ها برای جوانسازی و تقویت پوست و مو

 

عصاره گیاه گل بابونه؛ یکی از بهترین روغن‌ها برای تقویت پوست و مو

 

عصاره گیاه گل بابونه از قدیم‌الایام یکی از محبوب‌ترین و بهترین روغن‌ ها برای تقویت و جوانی پوست و مو و یکی از روش‌های ضخیم کردن و تقویت موهای نازک بوده است. بد نیست بدانید روغن بابونه یکی از ترکیبات موثر بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی است. از جمله مهم‌ترین خواص عصاره گیاه گل بابونه برای زیبایی پوست و مو عبارتند از:

 

*ضد جوش و ضدآکنه به دلیل خواص ضد‌التهاب و ضدقرمزی

*از بین بردن قرمزی و جای زخم

*ضد شوره

*درخشان کننده و تثبیت کننده رنگ مو

*نرم کننده و مرطوب کننده مو

 

خواص بابونه برای پوست و مو

 

اگر قصد استفاده از عصاره گیاه بابونه به عنوان یک مرطوب کننده موثر و ضد‌التهاب را دارید پیشنهاد ما به شما کرم دست و صورت بابونه شون است. کرم دست بابونه شون با استفاده از یکی از مرغوب‌ترین انواع عصاره گیاه گل بابونه موجب لطافت، محافظت و جوانی پوست دستان شما می‌شود. این کرم از یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های معتمد جهانی دارای تاییدیه «تست درماتولوژیکی» است.

حتما بخوانید  7 درمان خانگی خشکی پوست دست و پا و صورت بدون نیاز به کرم‌های شیمیایی

 

 

بیشتر بخوانید: بررسی خواص بابونه

 

عصاره گیاه بابونه برای تقویت و جوانی پوست و مو

 

 

در حقیقت استفاده از یکی از مرغوب ترین انواع عصاره گیاه گل  بابونه در ترکیب این کرم، با قدرت جذب سریع به داخل پوست، آن را به یک محصول منحصر‌به‌فرد برای رطوبت‌رسانی، نرم کنندگی و ترمیم‌ کنندگی و جوان کننده پوست صورت تبدیل کرده است. کرم دست و صورت بابونه شون به دلیل قدرت پخش بالا و جذب سریع یک کرم مرطوب کننده مناسب برای استفاده روزانه است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های گیاهی برای جوانسازی و سفت شدن پوست

 

 

۲- عصاره گیاه گل سرخ برای شادابی و جوانی پوست شما

 

عصاره گیاه گل سرخ برای شادابی و جوانی پوست شما

 

می‌دانستید عصاره گل سرخ چه تاثیرات شگرفی بر جوانی پوست صورت و بدن، از بین بردن جای آکنه و زخم و کاهش چین و چروک و استرچ مارک یا همان خط‌های سفید ناشی از بارداری یا چاقی و لاغری‌های پیاپی دارد؟ عصاره یا همان افشره گل سرخ یا گل محمدی که نوعی گل رز و سرشار از آنتی‌اکسیدان است خواص بی‌نظیری برای شادابی و جوانسازی پوست دارد. برخی از این خواص عبارتند از:

 

*نرم کننده و شاداب‌کننده پوست

*رفع افتادگی و جوان کننده پوست صورت

*کنترل چربی پوست و درمان آکنه

*از بین بردن لکه‌های پوستی و روشن کننده پوست

*از بین بردن سلول‌های مرده و تمیز کردن پوست

*مرطوب کننده و ضد‌آفتاب طبیعی به خاطر وجود ویتامین C و افزایش مقاومت پوست در برابر آفتاب

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ کرم مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک

 

 

۳- عصاره گیاه سیر؛ برای کاهش و توقف ریزش موی سر

 

عصاره گیاه سیر؛ برای کاهش و توقف ریزش موی سر

 

سیر یک گیاه ضد میکروب و ضد باکتری طبیعی و بسیار موثر در درمان انواع عفونت و زخم و یک عصاره گیاهی موثر در حفظ سلامت و جوانی پوست و مو است. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای گرفتن عصاره تازه سیر له کردن سیر و اضافه کردن چند قطره آب به آن است. این محلول را از صافی رد کنید و از آن برای خوردن یا استعمال خارجی استفاده کنید. یک روش استفاده از عصاره گیاه سیر مالیدن آن به روی پوست صورت و بدن و پوست کف سر است. عصاره گیاه سیر جوش و آکنه را از بین می‌برد و فولیکول‌های موی سر، ابرو و حتی ریش را تقویت می‌کند.

حتما بخوانید  10 روش خانگی برای محکم و سفید کردن ناخن‌‌های دست و پا

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ گیاه معجزه‌گر برای درمان سریع ریزش شدید مو زنان و مردان

 

 

اگر برای کاهش و توقف ریزش موی و نیز کنترل چربی و شوره سر قصد استفاده از عصاره گیاه سیر را دارید بهتر است از شامپوهای حاوی عصاره این گیاه جادویی استفاده کنید. شامپو شون با عصاره سیر از عصاره سیر (بدون بو) به عنوان یک کمپلکس گیاهی مغذی و محرک رشد مو در ترکیب خود استفاده کرده است. شامپو شون با عصاره سیر به خوبی موها را تمیز کرده و به کنترل شوره سر کمک می‌کند. ترکیبات این کمپلکس شامل موارد زیر است:

 

عصاره سیر برای کاهش ریزش مو

 

کوئرستین (Quercetin) از ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در عصاره سیر است که استفاده موضعی آن موجب رشد مجدد موها می شود. آلیسین (Allicin)  ترکیب دیگری است که اثرات آنتی باکتریال و ضد قارچ آن مورد تایید قرار گرفته است و موجب تاثیر شگفت انگیز این عصاره در کنترل شوره های قارچی می‌شود. آدنوزین (Adenosine) علاوه بر اینکه موجب افزایش ضخامت موها می شود ترکیب بیولوژیکی بسیار موثری در درمان آلوپسی آندروژنیک است.  درصد بالای ویتامین C و دارا بودن ویتامین های B3، B6  و B2 و نیز محتوی مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم، و گوگرد موجب تغذیه و ترمیم موها می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش پیشگیری و رشد مجدد ریزش شدید مو زنان و مردان

 

 

کالابرگ الکترونیک