چطور با قرص لاغری وزن کم کنیم؛کاهش وزن قوی‌ترین قرص لاغری تضمینی است؟

چطور با قرص لاغری وزن کم کنیم؛کاهش وزن قوی‌ترین قرص لاغری تضمینی است؟


18 اردیبهشت 1398 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چطور با قرص‌های لاغری وزن کم کنیم؛کاهش وزن با قوی‌ترین قرص لاغری تضمینی است؟

در سال‌های اخیر استفاده از قرص‌های لاغری برای کاهش وزن تبدیل به یک عادت در میان نسل جوان و میانسال شده است. اما آیا واقعا قرص‌های لاغری می‌توانند وزن شما را کاهش دهند؟ آیا عوارض حتی بهترین قرص‌های لاغری موجود در داروخانه برای بدن از عوارض چاقی و اضافه وزن کمتر است؟ اگر چه طبق آمار حدود ۱۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی‌ها برای کاهش وزن به طور مداوم از قرص‌های لاغری استفاده می‌کنند اما با در نظر گرفتن عوارض جانبی بسیار خطرناک این قرص‌ها مسئله تاثیر این قرص‌ها بر سلامت بدن به صورت جدی مطرح است. در این مقاله به شما می‌گوییم که آیا قرص‌های لاغری حتی قرص‌های لاغری قوی به اصطلاح تضمینی گیاهی یا داروخانه‌ای برای کاهش وزن موثرند یا خیر، خوردن قرص لاغری را ادامه بدهیم یا آن را ترک کنیم و نیز در مورد عوارض جانبی خطرناک و بعضا جبران‌ناپذیر قرص‌های لاغری در مجله کوروش بخوانید.

 

انقلاب قرص‌های لاغری برای کاهش وزن؛ انقلابی پیروز یا شکست خورده؟

 

چطور با قرص‌های لاغری وزن کم کنیم؛کاهش وزن با قوی‌ترین قرص لاغری تضمینی است؟

 

زمان انقلاب قرص‌های لاغری برای کاهش وزن به دهه ۴۰ میلادی برمی‌گردد. در آن سال‌ها استفاده از قرص‌های آمفاتین برای کاهش وزن برای کاهش اشتها و تقویت حافظه رواج پیدا کرده بود. این روند با افزایش مصرف قرص‌های افزایش کارکرد تیروئید در دهه ۶۰ میلادی ادامه پیدا کرد. اما در سال‌های اخیر تمرکز بر روی استفاده از قرص‌های کاهش وزن بر پایه مواد ارگانیک و طبیعی مثل روغن ماهی و کلسیم رواج بیشتری پیدا کرده است.

قرص‌های لاغری برای کاهش وزن سازوکارهای متفاوتی دارند و به روش‌های مختلف عمل می‌کنند. برخی از آن‌ها بر افزایش میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن موثرند، برخی دیگر اشتها را کاهش می‌دهند و یا از افزایش جذب چربی توسط بدن جلوگیری می‌کنند.

در حقیقت شعار اصلی قرص‌های لاغری مثل قرص لاغری حاوی کافئین این است که بدون تغییر سبک زندگی و در یک دوره کوتاه مدت علیرغم رعایت نکردن یک رژیم غذایی خاص، ورزش نکردن و بدون سالم‌خوری شما می‌توانید وزن کم کنید و لاغر شوید. به نظر شما این سبک لاغر شدن موثر است و می‌تواند بدون تاثیرات جانبی می‌تواند در دراز مدت موثر باشد و وزن شما را کم کرده و ثابت نگه دارد؟

 

چرا نباید کپسول و قرص لاغری بخوریم؟ از خطرات جانبی محصولات لاغری آگاهید؟

 

چرا نباید کپسول و قرص لاغری بخوریم؟ از خطرات جانبی محصولات لاغری آگاهید؟

 

در حالی که بسیاری از کمپانی‌های کپسول و قرص‌های لاغری مدعی هستند که محصولات آن‌ها یک راه حل سالم و طبیعی برای لاغری و کاهش وزن هستند و هیچ عارضه جانبی ندارند اما حقیقت چیز دیگری است. در چند سال گذشته موارد متعددی از کذب ادعای تولید‌کنندگان قرص‌های لاغری ثابت شده است. حتی در سال ۲۰۱۴ یک جلسه دادرسی در کنگره آمریکا برای بررسی ادعاهای قرص‌ها و رژیم‌های لاغری دکتر اوز مشهور برگزار شد. این در حالی است که در سال ۲۰۰۸ FTC (کمسیون تجارت فدرال آمریکا) به خاطر تبلیغات گمراه کننده علیه یکی از کمپانی‌های مشهور تولید قرص‌های لاغری شکایت کرد.

از آن‌جایی که ترکیبات اغلب کپسول‌ها و قرص‌های لاغری از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا FDA تایید نشده است تحقیق در مورد جزییات و مواد تشکیل دهنده این محصولات مدعی لاغری سخت و تقریبا غیرممکن است. به عبارت دیگر تخمین میزان تاثیرات منفی و عوارض جانبی این کپسول‌ها و قرص‌های لاغری و تشخیص واکنش بدن شما نسبت به موادی مثل کافئین که بیش از حد مجاز و سالم در آن‌ها گنجانده شده است ممکن نیست.

مصرف میزان بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، حالت تهوع و اضطراب شود. علاوه بر این برخی از عوارض جانبی گزارش شده از سوی مصرف کنندگان کپسول‌ها و قرص‌های لاغری عبارتند از بی‌خوابی، خشکی دهان، سردرد و حالت وابستگی و اعتیاد نسبت به این قرص‌ها. از سوی دیگر موارد دیگری مثل ابتلا به کبد چرب، نارسایی ریوی به خصوص در افرادی که مشکلات ریوی دارند، نارسایی کلیوی، افسردگی، سکته مغزی و فشار خون بالا گزارش شده است و تمام این موارد به دلیل وجود ماده‌ای به نام سیبوترامین در این قرص‌ها است.

این در حالی است که کپسول‌ها و قرص‌های لاغری که مدعی هستند جذب چربی را توسط بدن کاهش می‌دهند لزوما محصولات بهتری نیستند. شاید این قرص‌ها از جذب چربی جلوگیری کنند اما در عوض با هدایت این چربی‌ها به سمت روده بزرگ به آن فشار می‌آورند. از سوی دیگر این قرص‌ها و کپسول‌ها از جذب بسیاری از ویتامین‌های مفید و ضروری برای بدن که قابل حل در چربی هستند مثل ویتامین A، D و E توسط بدن جلوگیری می‌کنند.

 

بالاخره برای کاهش وزن قرص لاغری بخوریم یا نخوریم؟

 

چطور با قرص‌های لاغری وزن کم کنیم؛کاهش وزن با قوی‌ترین قرص لاغری تضمینی است؟

 

واقعیت این است که مهم نیست تولیدکنندگان این قرص‌های لاغری چه ادعایی دارند. سیستم بدنی ما بسیار پیچیده‌تر آن است که تصور می‌کنید. استفاده از محصولات خطرناکی مثل قرص‌های لاغری می‌تواند تعادل سیستم بدن شما را که اندام‌ها برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنند را از بین ببرد.

یک زندگی متعادل به منزله داشتن بدنی قوی و مقاوم در برابر بیماری‌هایی مثل چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر مسائل مربوط به سلامت بدن است. برای لاغر شدن و کاهش وزن سبک زندگی خود را تغییر دهید و به جای هزینه برای خرید قرص‌های لاغری غذاهای سالم بخرید و مصرف کنید. از مواد مغذی و مفید مثل انواع فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده، دانه چیا و گوجی بری استفاده کنید. الویت‌های مهم برای یک برنامه‌ریزی منظم غذایی را دسته بندی کنید. مصرف قند و شکر، چربی‌های اشباع و کربوهیدرات‌های ساده را حذف کنید یا به حداقل میزان ممکن برسانید. در ساعات مناسب روز صبحانه، ناهار و شام بخورید. میان وعده‌های سالم و مفید را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید و به جای خوردن غذا در سه وعده غذایی با حجم زیاد، در هر وعده حجم کمی غذا بخورید و در عوض تعداد وعده‌های روزانه غذا خوردن را بیشتر کنید.

به جایگزین‌های قند و شکر فکر کنید و ببینید چگونه می‌توانید یک شیوه زندگی سالم در پیش بگیرید. در حالی که قرص‌های لاغری یک راه‌حل صحیح، سالم و اصولی برای کاهش وزن محسوب نمی‌شوند با گنجاندن برخی مواد غذایی مثل آب فراوان، زنجبیل، چای سبز و انواع فلفل در رژیم غذایی روزانه که خاصیت چربی‌سوزی دارند به هدف نهایی خود یعنی کاهش وزن دست پیدا کنید.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک