۷ نکته مهم راهنمای خرید پوشک بچه برای نوزاد دختر و پسر

۷ نکته مهم راهنمای خرید پوشک بچه برای نوزاد دختر و پسر


4 آذر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید پوشک بچه

با نکات مهم خرید پوشک بچه آشنا هستید؟ چگونه می‌توانیم بهترین سایز پوشک بچه را انتخاب کنیم؟ اصلاً برای انتخاب یک پوشک بچه استاندارد و باکیفیت باید چه نکاتی را در نظر بگیریم و چه مواردی را در اولویت قرار دهیم؟ در این مطلب از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش ۷ نکته برای انتخاب بهترین جنس و سایز پوشک بچه استاندارد برای نوزادان دختر و پسر را به شما می‌گوییم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انتخاب بهترین پوشک بچه برای نوزاد دختر و پسر پاسخ خواهیم داد.

 

انواع پوشک بچه

 

انواع پوشک بچه

 

در ابتدا بد نیست مختصری درباره انواع پوشک بچه بدانید. انواع پوشک برای نوزادان دختر و پسر عبارتند از:

 

  • پوشک نواری: ساده و بدون چسب است و با لاستیکی به بدن کودک بسته می‌شود. پوشک‌های نواری از نظر اقتصادی قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستند.
  • پوشک معمولی: پوشک معمولی در کناره‎‌ها چسب دارد و برای بستن نیاز به لاستیکی ندارد.
  • پوشک شب: قدرت جذب بالاتری دارد و از سایز ۳ شروع می‌شود.
  • پوشک استخری: این پوشک با جذب آب و ادارار پف نمی‌کند. این مدل پوشک در سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود است.
  • پوشک شورتی: پوشک شورتی یا آموزشی برای سنین بالاتر و زمانی که می‌خواهید کودک را از پوشک بگیرید مناسب است. اندازه این پوشک‌ها بزرگ‌تر است و مطابق با سن و لباس کودک است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ روش عملی برای گرفتن کودک از پوشک را بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور کودکان را به دستشویی ‌رفتن عادت دهیم

 

 

راهنمای خرید پوشک برای نوزاد دختر و پسر

 

 راهنمای خرید پوشک برای نوزاد دختر و پسر

۱- برای انتخاب بهترین پوشک بچه چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

در قدم اول باید نیازهای نوزادتان را در نظر بگیرید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. چه چیزی برای شما اولویت دارد؟ هزینه، سلامت کودک، حفظ محیط زیست، اندازه مناسب یا تمام این موارد با هم؟ علاوه بر این بهتر است تا قبل از به دنیا آمدن نوزاد پوشک نخرید. ممکن است جثه نوزاد بزرگ‌تر از پوشکی باشد که شما طبق تصورات خود خریده‌اید. اگر هم خیلی نگران هستید فقط یک بسته بخرید تا از جثه او مطمئن شوید.

 

در گام دوم به عنوان راهنمای خرید پوشک بچه باید این را بدانید که از همان ابتدای کار خرید عمده‌ی پوشک عاقلانه‌ نیست. بهتر است ابتدا از یک بسته پوشک شروع کنید تا از کیفیت و عملکرد و سازگاری بدن و پوست نوزاد با آن مطمئن شوید و سپس برای خرید بسته‌هایی از همان برند یا برندهای دیگر اقدام کنید.

 

نگران سرگردانی برای خرید پوشک هم نباشید. در این دوره و زمانه اغلب شرکت‌های تولید محصولات سلولزی و نیز سایت‌های خرید آنلاین محصولات مورد نیاز را در کمترین زمان به دست شما می‌رسانند.

 

۲- در انتخاب پوشک بچه کیفیت جذب مهم‌ترین ویژگی است

 

هدف اصلی از استفاده از پوشک بچه برای پیشگیری از نشت ادرار و مدفوع کودک است. اما این مسئله زمانی به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد که کیفیت جذب پوشک در حد مناسب و استاندارد باشد. با این همه یادتان باشد علاوه بر مسئله قدرت جذب پوشک و پس ندادن ادرار و مدفوع، این ویژگی باید با سلامت و پوست بدن کودک هم سازگار باشد و رطوبت پوست را حفظ کند.

 

از سوی دیگر جذب ضعیف پوشک سبب سوختگی پای کودک به سبب نشت و پس دادن رطوبت ادرار و مدفوع کودک هم می‌شود. بهتر است پوشکی را انتخاب کنید که با دارا بودن پودر جاذب در کمترین زمان رطوبت را به خود جذب و از نشت آن به بیرون و لباس نوزاد جلوگیری کند.

 

 

۳- برای خرید پوشک بچه حتماً به کیفیت پوشک توجه کنید

 

یکی از مهم‌ترین نکات مهم قبل از خرید پوشک بچه این است که پوشکی را انتخاب کنید که برای پوست حساس کودک شما مناسب است. گاهی اوقات حتی گران‌قیمت‌ترین پوشک بچه هم ممکن است به هیچ‌وجه با پوست بدن کودک شما سازگار نباشد.

 

بهترین انتخاب پوشکی است که لایه تنفسی در ساختار کلی پوشک داشته باشید. این لایه جهت هوارسانی بیشتر به پوست کودک است که برای یک پوشک بچه استاندارد یک ویژگی بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که پوشک‌ بچه علیرغم قدرت جذب زیاد باید ضد حساسیت هم باشد.

 

این نکته‌ای است که در بسیاری از محصولات پوشک بچه نادیده گرفته شده است. دلیلش هم این است که قدرت جذب بالا و مواد شیمیایی بی‌کیفیت و نازلی که برای بالا بردن قدرت جذب در تار و پود پوشک به کار برده می‌شوند گاهی سبب سوختگی و خشکی شدید پوست لطیف و حساس نوزاد می‌شود. در نتیجه برای پیشگیری از این موارد حتما برای خرید پوشک استاندارد و کیفیت را در نظر بگیرید.

 

 

۴- یکی از نکات مهم خرید پوشک بچه کیفیت چسب پوشک است

 

در خرید پوشک بچه هیچ‌گاه کیفیت چسب پوشک بچه را دست کم نگیرید. اگر به تازگی صاحب فرزند شده‌اید به احتمال زیاد هنوز در مورد نکات و ویژگی‌های یک پوشک بچه باکیفیت و استاندارد چیز زیادی نمی‌دانید. اما دانستن این نکته ضروری است که یک پوشک بچه با چسبی باکیفیت در حقیقت به معنای ثابت ماندن پوشک در پای کودک بدون نگرانی از جا با جا شدن یا باز شدن آن و نشت ادرار و مدفوع است.

 

 

۵- بدن و شرایط هر کودک با کودک دیگر متفاوت است

 

این نکته را در انتخاب بهترین پوشک بچه حتماً در نظر بگیرید. مارک و برند پوشکی که برای بدن کودک شما مناسب و بدون حساسیت بوده، ممکن است برای کودک دیگر یا حتی خواهر و برادر او مناسب نباشد. حتی بهترین پوشک بچه با بالاترین میزان جذب و مواد اولیه باکیفیت ممکن است به کودک شما حساسیت بدهد.

 

باز هم بهترین کار این است که در ابتدا پوشک را در تعداد کم و البته سایز مناسب خریداری کنید تا از کیفیت آن و شرایط بدن کودک نسبت به مواد به کار رفته در کودک مطمئن شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پوشک بزرگسال ایزی لایف

 

۶- به سایز پوشک توجه کنید

 

پوشک‌های بچه در سایزهای مختلف تولید و دسته‌بندی می‌شوند و در هنگام خرید حتماً به این دقت کنید که با توجه به وزن کودک شما در کدام رنج وزنی باید پوشک تهیه کنید. به طور کلی پرمصرف‌ترین سایز پوشک سایزهای ۱ و ۴ هستند.

 

معمولاً تا زمانی که کودک شما به پوشک نیاز دارد شما به خرید ۴ سایز پوشک نیاز پیدا می‌کنید. در پاسخ به این سوال که پوشک سایز ۱ تا چند ماهگی استفاده می‌شود باید بدانید این موضوع به اندازه پوشک و کودک شما بستگی دارد.

 

 

راهنمای خرید سایز پوشک

 

راهنمای خرید سایز پوشک

 

  • پوشک سایز ۱ برای نوزادان ۲ تا ۷ کیلوگرم مناسب است.
  • برای نوزادان ۶ تا ۹ کیلوگرم باید از سایز ۲ استفاده کنید.
  • برای کودکان ۸ تا ۱۴ کیلوگرم پوشک سایز ۳ مناسب است.
  • کودکان ۱۱ تا ۱۸ کیلوگرم باید از پوشک سایز ۴ استفاده کنند.
  • سایز ۵ پوشک برای وزن‌های بالای ۱۳ کیلوگرم و سایز ۶ برای وزن بالای ۱۷ کیلوگرم است.

 

 

به عنوان یک راهنمایی برای خرید پوشک بچه به یاد داشته باشید که سایز پوشک‌های برندهای مختلف می‌توانند متفاوت باشند. مثلا در مورد سایز پوشک مای بیبی باید جدول سایز پوشک را روی بسته‌بندی محصول بخوانید و اگر قصد دارید پوشکی با برند مرسی تهیه کنید، باید این جدول را جداگانه بررسی کنید.

 

 

چه زمانی سایز پوشک نوزاد را عوض کنیم؟

 

ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که چه زمانی سایز پوشک نوزاد را عوض کنیم؟ باید بدانید نشانه عوض کردن سایز پوشک هم این است که متوجه شوید ادرار یا مدفوع از پوشک پس داده می‌شود و این مشکل مربوط به کیفیت جذب پوشک نیست.

 

از سوی دیگر نشانه اندازه و ارتفاع استاندارد پوشک این است که بعد از بستن پوشک ناف کودک پوشانده شود. اگر پوشک زیر ناف قرار گرفت زمان آن رسیده که سایز پوشک را عوض کنید و سایز بزرگ‌تر با ارتفاع بیشتری بخرید.

 

 

۷- برای خرید پوشک راحتی کودک در الویت است

 

در انتخاب بهترین پوشک بچه راحتی کودک در الویت قرار دارد. از جمله عوامل راحتی کودک هم علاوه بر عدم حساسیت دادن کودک، به مواردی مثل جنس الیاف، جنس چسب (گاهی حتی چسب پوشک سبب ایجاد حساسیت و خراشیدگی در پای کودک می‌شود) و پودر جاذب به کار رفته در پوشک بستگی دارد.

 

پوشک نباید مانع از راه رفتن و حرکت کردن کودک شود و به ناحیه تناسلی او (به خصوص در مورد پوشک مناسب نوزاد پسر) و ران‌ها فشار وارد کند. یادتان باشد کش پوشک باید به درستی روی ران کودک را بپوشاند و در عین حال مراقب باشید به ران پا نچسبد و کودک را اذیت نکند.

 

 

سخن پایانی

 

توجه به نکات مهم خرید پوشک بچه برای نوزاد پسر و دختر می‌تواند به شما کمک کند تا پوشک مناسب‌ و استانداردی را برای فرزندتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که معمولاً روی بسته‌بندی همه برندها اندازه پوشک و این که برای چه سایزی مناسب است، نوشته شده است. با در نظر گرفتن نکاتی که در راهنمای خرید پوشک بچه گفته شد می‌توانید با خیال راحت پوشک مناسب نوزاد دختر و پسر را خریداری کنید.

 

سوالات متداول

 

 

پرمصرف‌ترین سایز پوشک چه سایزی است؟

 

پرمصرف‌ترین سایز پوشک سایزهای ۱ و ۴ هستند.

 

مناسب‌ترین سایز پوشک بچه دختر و پسر برای بیمارستان چه سایزی است؟

 

برای نوزادان ۲ تا ۵ کیلوگرم سایز ۱ مناسب است.

 

 

سایز ۲ پوشک برای چه نوزادانی مناسب است؟

 

برای نوزادان ۶ تا ۹ کیلوگرم باید از سایز ۲ پوشک استفاده شود.

 

کالابرگ الکترونیک