۴ طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با سیب زمینی خام و پخته

۴ طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با سیب زمینی خام و پخته


17 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
4 طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با سیب زمینی خام و پخته

کوکو سیب زمینی یک غذا با تخم مرغ خوشمزه و سریع برای وعده غذای سریع برای شام و ناهار و جزو بهترین غذاهای سحری بدون برنج است که اگر با سیب زمینی خام درست شود، در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده سرو و میل کردن است. کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی پخته هم درست می‌کنند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد (به خاطر مرحله پخت سیب زمینی) و هم کمی بیشتر از طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده روغن به خودش می‌گیرد. کوکو سیب زمینی یک افطاری کم هزینه برای ماه رمضان است. طرز تهیه کوکو سیب زمینی و راز خوشمزگی کوکو سیب زمینی را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

 

با طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده و راز خوشرنگ شدن کوکو سیب زمینی همراه ما باشید.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

 

مدت زمان آماده سازی مواد کوکو سیب زمینی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام برای ۶ نفر

 

  • سیب زمینی: ۷ عدد
  • پیاز: ۱ عدد درشت
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • آرد سفید یا آرد ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: ½ قاشق مرباخوری
  • نمک: ۲ و ½ قاشق مرباخوری
  • زردچوبه: ۱و ½ قاشق چایخوری
  • پودر سیر: ½ قاشق مرباخوری (درصورت تمایل ۲ حبه سیر تازه)
  • روغن: به مقدار لازم

 

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با آرد و سیب زمینی خام

 

در این دستور پخت کوکو سیب زمینی را با آرد درست می‌کنیم. ترکیب سیب زمینی با آرد ذرت، به دلیل خام بودن سیب زمینی ضروری است.

 

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با آرد و سیب زمینی خام

 

مرحله اول؛ رنده کردن سیب زمینی ها به همراه پیاز

 

در کوکو رنده ای، سیب زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید. بهتر است پیازها را با رنده کمی درشت‌تر رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. سیب زمینی و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن تخم مرغ زده شده به همراه ادویه جات به سیب زمینی

 

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید. تخم مرغ‌های هم زده را به مخلوط سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. در صورت استفاده از سیر تازه، سیرها را ریز رنده و اضافه کنید.

حتما بخوانید  بهترین روش های لاغری با انار و مشتقات آن | نمونه رژیم لاغری انار

نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، نمک، پودر فلفل و زردچوبه را می‌توانید به صورت حضوری، اینترنتی یا تلفنی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن آرد به سیب زمینی خام

 

آرد را به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و با دست چنگ بزنید تا به خورد سیب زمینی برود. برای خرید آرد می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

 

مرحله چهارم؛ طریقه سرخ کردن کوکو سیب زمینی خام

 

در یک ماهیتابه تفلون یا نچسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس برای هر عدد کوکو مقدار مایه کوکو را در ماهیتابه بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. روی قسمت بالای کوکو که در روغن نیست با قاشق کمی از روغن داخل ماهیتابه را بریزید و تمام روی کوکو را به روغن آغشته کنید تا کوکوی لطیف‌تری داشته باشید.

روغن سرخ کردنی را به صورت حضوری از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید یا به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پف دار و ترد

 

این بود کوکو سیب زمینی! غذای نونی بدون برنج و گوشت.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام و پخته دقیقا به همین ترتیب است با این تفاوت که برای کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته طبعا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید و سپس با رنده ریز رنده کنید.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری

 

برای تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری، باید از روش تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی آبپز استفاده کنید. بعد از اینکه مایه کوکو را آماده کردید، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس مایه کوکو را بیرون بیاورید و به اندازه یک نارنگی از آن بردارید و بین دست‌هایتان بچرخانید. بعد آن را فشار دهید تا صاف شده و ضخامتش کم شود.

در دو ظرف جدا، یکی آرد سوخاری و دیگری زرده تخم‌مرغ همزده بریزید. هر دو طرف کوکوها را ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بزنید. همه کوکوها را به همین شکل آماده کنید و بعد آنها را در روغن داغ، سرخ کنید.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

 

برای تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی، باید سیب زمینی‌ها را آبپز و له کنید. بقیه مواد را هم به سیب زمینی‌ها اضافه کرده و مایه کوکو را درست کنید. به مایه کوکو، پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای خرد شده، قارچ، ذرت آبپز و کمی هویج آبپز خرد شده، اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه توپک بیسکویتی ساده و شکلاتی به روش یخچالی

سپس کف یک سینی فر را چرب کنید و مایه کوکو را در آن بریزید و صاف کنید. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مغز آن پخته شود. اگر هم می‌خواهید کوکو سیب زمینی پیتزایی را در تابه بپزید، مواد را در تابه با روغن داغ بریزید و بعد از اینکه یک طرف آن سرخ شد، کوکو را برگردانید. برای آموزش تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر روی لینک مطلب کلیک کنید.

حرارت را کم کنید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کوکو را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس آن را سرو کنید. برای خرید پنیر پیتزا، قارچ و کنسرو ذرت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

نکات طلایی پخت کوکو سیب زمینی ترد و پفکی

 

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تو کوکو سیب زمینی چی بریزیم خوشمزه بشه؟ ما در اینجا به شما خواهیم گفت.

 

نکات طلایی پخت کوکو سیب زمینی ترد و پفکی

 

  • برای پف کردن کوکو و برای این‌که یک کوکوی ترد و پوک داشته باشید باید حتما تخم مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه خوب بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. بعد از این‌که تخم مرغ‌ها را خوب هم زدید باید آن‌ها را به مایه کوکو اضافه کنید.

 

  • اضافه کردن اضافه کردن ½ قاشق چای خوری بیکینگ پودر به مواد کوکو باعث پف بیشتر آن می‌شود. بیکینگ پودر را می‌توانید به صورت تلفنی، اینترنتی یا حضوری از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بخرید.

 

  • اضافه کردن سیر یا پودر سیر اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید. برای خرید پودر سیر می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

 

  • برای خوشمزه‌تر شدن کوکو سیب زمینی، می‌توانید در مایه کوکو مقداری جعفری، پودر ریحان، نعناع خشک، آویشن خشک یا پیازچه تازه و ساطوری خرد شده بریزید. آویشن، ریحان و نعناع خشک را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.

 

  • راز خوشرنگ شدن کوکو سیب زمینی استفاده از زعفران است. می‌توانید مقدار کمی زعفران دم کشیده به مواد اضافه کنید تا رنگ کوکو سیب زمینی خوشرنگ شود. برای خرید زعفران می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

 

  • می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن کوکو سیب زمینی کمی زرشک به مایه کوکو اضافه کنید. زرشک را می‌توانید از فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی بخرید.

 

سوال متداول

 

چرا کوکو سیب زمینی من وا می‌رود؟

 

  • به مواد کوکو سیب زمینی، به اندازه کافی تخم مرغ نزده‌اید.
  • سرد نشدن مواد کوکو در یخچال به مدت یک ساعت.
  • آب پیاز را نگرفته‌اید و کوکوی شما وا می‌رود.
  • له کردن سیب زمینی در کوکو سیب زمینی پخته انسجام کوکو را بالا می‌برد و مانع وا رفتن کوکو می‌شود.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک