بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی فروش در ایام تعطیلات

بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی فروش در ایام تعطیلات


29 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی بازاریابی فروش تعطیلات

تعطیلات عید نوروز در حال نزدیک شدن است و اکنون زمان مناسبی است تا استراتژی بازاریابی خود برای فروش در تعطیلات نوروز را مرور کنید. تعطیلات زمان بسیار مناسبی است تا مشتریان جدیدی را جذب کنید و حتی فرصتی برای بازگشت دوباره مشتریان به چرخه فروش است. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش نگاهی به یک استراتژی بازاریابی خوب و موثر در زمان تعطیلات می‌اندازیم.

 

 

چرا بازاریابی در تعطیلات مهم است؟

 

چرا بازاریابی در تعطیلات مهم است ؟

 

یک استراتژی بازاریابی مناسب برای تعطیلات بسیار تاثیرگذار است. در تعطیلات مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری به دنبال برندها و خرید مناسب با علایق و خواسته‌های خود هستند. اگر می‌خواهید در این فصل مهم دیده شوید، باید یک استراتژی بازاریابی مناسب را تدوین کنید. با به کارگیری بهترین روش‌های بازاریابی در صنعت خرده‌فروشی می‌توانید یک فروش بسیار خوب داشته و بیشتر دیده شوید. معمولاً در تعطیلاتی مثل مناسبت‌های سال جدید و یا حتی به مناسبت‌هایی چون روز مادر، کریسمس و نوروز مشتریان بخشی از درآمد خود را صرف خرید هدیه می‌کنند. شما می‌توانید در این میان با بهترین استراتژی بازاریابی نقش مهمی را ایفا کنید. سعی کنید در استراتژی‌های بازاریابی خود خلاقیت به خرج دهید و رویکردهای متفاوتی را اتخاذ کنید. آیا قصد دارید تا رویکرد بازاریابی شما احساسی باشد و نام برند شما در ذهن مشتری ثبت شود. یا اینکه فروش بیشتری داشته باشید؟ بر روی هدف خود استراتژی تعیین کنید. چراکه در این فصل، بیشتر دیده خواهید شد.

 

 

بیشتر بخوانید : معرفی و بررسی والمارت و سون الون؛ دو شرکت بزرگ خرده‌فروشی در جهان

 

 

استراتژی تخفیف‌های زیاد در تعطیلات

 

از جمله استراتژی های بازاریابی که در فروش تعطیلات برای صنعت خرده‌فروشی بسیار جواب می‌دهد، تخفیف‌های زیاد بر روی محصولات است. سعی کنید بر روی محصولات و خدماتی تخفیف دهید که بسیار محبوب و مورد تقاضا هستند. شاید بهترین مثال برای یک چنین استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش، مثال جمعه سیاه باشد. مردم به معنای واقعی کلمه مایلند تا در تخفیف‌های این روز شرکت کنند.
حالا به این موضوع فکر کنید که اگر در استراتژی خود کالاهایی را قرار دهید که تقاضا برای آن ها زیاد است چه اتفاقی می‌افتد؟ تخفیف زیاد بر روی کالاهایی که تقاضای بسیار بالایی برای آن‌ها هست، تاثیر شگرفی در فروش و ثبت نام برند شما در ذهن مشتری دارد.

حتما بخوانید  بهترین روش های بازاریابی اومنی چنل برای کسب و کارها در سال 2021

 

 

یک استراتژی مناسب برای ایجاد حس نوستالژی

 

استراتژی های نوستالژیک برای بازاریابی در تعطیلات

 

معمولاً بسیاری از جشن‌ها و تعطیلات پیشینه‌ای دیرینه در سنت و فرهنگ دارند. تعطیلاتی مثل نوروز، کریسمس، روز مادر و روز پدر از این دست تعطیلات هستند. در چنین تعطیلاتی از موسیقی خاص گرفته تا تصاویر خاص و برخی خاطرات نوستالژیک مرور می‌شوند. بر روی این خاطرات مانور بدهید. اگر تبلیغات بصری و یا شنیداری دارید، از صداها و تصاویر مرتبط با این مناسبت‌ها استفاده کنید. یک استراتژی مناسب بازاریابی برای فروش تنظیم کنید و در بخش تبلیغات، فضای بصری شنیداری و حتی موسیقی خاصی را انتخاب کنید. ایده‌ها در این زمینه بسیار زیاد هستند و شما حتی می‌توانید از رنگ برخی از تعطیلات در تبلیغات استفاده کنید.

 

 

اول هدف تعیین کنید و بعد استراتژی بازاریابی

 

قبل از تعیین استراتژی بازاریابی برای تعطیلات، بهتر است هدف از بازاریابی و مارکتینگ در تعطیلات برای فروشگاه خود را مشخص کنید. آیا قصد دارید نام برند شما در ذهن مشتری ثبت شود و یا قصد افزایش فروش دارید. بهتر است پیش از هر چیز این سوال را از خود بپرسید. مرحله اصلی، پاسخ دادن به این سوال است. مرحله بعد استراتژی تدوین استراتژی و حرکت در مسیر استراتژی است.

 

 

تقسیم وظایف کنید

 

یکی از مهم ترین کارها در استراتژی بازاریابی تقسیم وظایف است

 

یکی از مهمترین کارها پس از تدوین استراتژی بازاریابی، تقسیم وظایف است. همه چیز را مشخص کنید. همه افراد را درگیر کنید. اما وظایف آن‌ها را کاملاً مشخص کنید. حتی اگر قرار است یک بشقاب از روی یک میز برداشته شود، باید فردی که آن کار را انجام می‌دهد، مشخص شود. معمولاً در تعطیلات فروشگاه‌های خرده فروشی بسیار شلوغ می‌شوند و افراد وظایف زیادی بر دوششان است. بنابراین ممکن است تصور کنند که یک کار را فرد دیگری در مجموعه می‌تواند انجام دهد. اما اگر وظایف را تقسیم کنید و اولویت بندی‌ها را برای کارکنان مشخص کنید، قطعاً در فروش تعطیلات به مشکل بر نخواهید خورد. سعی کنید بخشی از کارها را به صورت اتوماسیون و نرم افزاری انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود تا زمان زیادی از کارمندان خالی شود و به کارهای دیگر رسیدگی کنند. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و برخی کارهای دیگر را کاملا می‌توان اتوماسیون سازی کرد. بهتر است از تکنیک مدیریت زمان در کارها بهره بگیرید.

حتما بخوانید  10 کاربرد برتر هوش مصنوعی در صنعت خرده فروشی

 

 

حتما بخوانید : ۸ تکنیک ساده و کاربردی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی موفق

 

 

استفاده از تکنیک هیجان در استراتژی بازاریابی

 

استفاده از تکنیک هیجان در استراتژی بازاریابی در تعطیلات

 

تعطیلات برای مصرف‌کنندگان و مشتریان یک زمان بسیار هیجان انگیز است. هیجانی که با خرید همراه است، خرید برای یک عزیز. بنابراین بهترین زمان است تا از استراتژی بازاریابی هیجان برای فروش استفاده کنید. برای تخفیف‌ها در فروش کالاهای خود زمان تعیین کنید. از تایمرهای شمارش معکوس و کدهای تخفیف برای مدت زمان محدود در وب سایت خود و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. ایمیل مارکتینگ در تعطیلات را فراموش نکنید. مشتریان را تشویق به خرید کنید. این که زمانی که تعطیلات تمام می‌شود دیگر خبری از تخفیفات این چنینی نیست. شما می‌توانید از کلمه‌های کلیدی چون «آخرین فرصت» و «فرصت نهایی» استفاده کنید.

 

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای فروش تعطیلات

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای فروش تعطیلات

 

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. یک بخش مهم استراتژی بازاریابی برای بهترین فروش در تعطیلات جستجو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی CEO محور است. و در مرحله بعد تبلیغات با مانور بر روی این کلمات. کلمات کلیدی CEO محور فصل به فصل تغییر می‌کنند. سعی کنید هزینه‌ای را اختصاص به این موضوع دهید. بعد از پیدا کردن کلمات مناسب در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت خود و حتی از طریق ایمیل مارکتینگ از این کلمات استفاده کنید. این کلمات تاثیر زیادی در دیده شدن شما در فضای مجازی دارند.

 

 

مطالب مرتبط : ۱۴ اصل مهم پیش از اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

 

بسته بندی متفاوت برای فروش در تعطیلات

 

بسته بندی متفاوت کالا یک ایده جذاب برای بازاریابی در تعطیلات

 

یک استراتژی بازاریابی مناسب با توجه به بسته بندی محصولات می‌تواند میزان فروش و نرخ تبدیل شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. می‌توانید از رنگ‌های مناسب تعطیلات خاص در بسته بندی کالا برای مشتریان استفاده کنید. این موضوع در ثبت نام برند شما در ذهن مشتری بسیار تاثیرگذار است.

 

 

منبع: elegantthemes

 

کالابرگ الکترونیک