۴ عنصر مهم بازاریابی مهم صنعت خرده‌فروشی که باید به آن‌ها توجه کرد

۴ عنصر مهم بازاریابی مهم صنعت خرده‌فروشی که باید به آن‌ها توجه کرد


1 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
4 عنصر مهم بازاریابی مهم صنعت خرده‌فروشی که باید به آن‌ها توجه کرد

اگر در صنعت خرده‌فروشی مشغول به‌کار هستید یا تصمیم دارید به این حوزه ورود کنید، بهتر است اصول آن را بدانید. مهم نیست کسب‌وکار شما در زمینه مصالح ساختمانی است یا فروش مواد غذایی، باید اصول مهم صنعت خرده‌فروشی را رعایت کنید. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید اصول مهم صنعت خرده‌فروشی کتاب “خرده فروشی” به‌ قلم آنتونی رفاه را بخوانید.

 

 

مشتری مهم‌ترین فرد تجارت در خرده‌فروشی شماست

 

مشتری مهم‌ترین فرد تجارت در خرده‌فروشی شماست

 

اساسی‌ترین رکن در میان اصول مهم صنعت خرده‌فروشی، یک جمله بیش نیست: “مشتری سلطان است!” شما باید به این نکته کلیدی توجه کنید که مشتریان مهم‌ترین دارایی شما برای کسب‌وکارتان هستند. هرآنچه انجام می‌دهید باید بر اساس نیازهای آنان باشد. شناخت و تمرکز بر خواسته‌های مشتریان به شما کمک می‌کند تا در راه سعادت تجارت‌تان موفق باشید. بی‌توجهی به خواست آنها، انتقادناپذیری و هر حرکتی که موجب آزردگی خاطر مشتری شود مساوی با افول کسب‌وکار شماست.

 

 

جزئیات در صنعت خرده‌فروشی بسیار مهم است

 

جزئیات در صنعت خرده‌فروشی بسیار مهم است

 

اگر می‌خواهید شما باید با دقت مشتریان کسب‌وکارتان را رصد و نیازهایشان را درک کنید. بدون توجه به جزئیات شما ویژگی متمایزی نسبت به رقبای خود ندارید. هر خرده‌فروش برای رسیدن موفقیت باید مشتریانی وفادار داشته باشد. از اساسی‌ترین راه‌های وفادارسازی مشتری توجه به اشتباهاتی است که در مجموعه شما رخ می‌دهد. اگر اشتباهات را اصلاح کنید، در راستای رضایت مشتری خود گام برداشته‌اید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شرکت های خرده‌فروشی جهان 

 

 

ترکیب عناصر بازاریابی (۴PS) خرده‌فروشی را درک کنید

 

ترکیب عناصر بازاریابی (4PS) خرده‌فروشی را درک کنید

 

چهار متغیر محصول، قیمت، مکان و تبلیغات را ترکیب عناصر بازاریابی (۴PS) می‌نامند. اگرچه این اصل بسیار قدیمی است اما هنوز معتبر است. از اصول اساسی و مهم در صنعت خرده‌فروشی توجه به همین چهار عنصر است. در ادامه بیشتر به این عناصر می‌پردازیم:

 

 

محصول

 

شما باید کالا یا محصولی در خرده‌فروشی خود عرضه کنید که مشتریان قصد خریدش را دارند. خب این نکته بدیهی‌است اما باید توجه داشته باشید هر محصول سودآوری متفاوتی دارد. شما باید در طیف گسترده‌ای از محصولات مورد نظر مشتریان، به خواسته‌ها و سلیقه‌های آنها توجه کنید.

 

 

قیمت

 

همانطور که پیشتر گفته شد، در طیف گسترده محصولات، باید به شیوه درست برای مشتریان قیمت‌گذاری کنید. شما باید بر مبنای خواست مشتری محصولات متنوعی از قیمت‌های بالا تا پایین عرضه کنید. تنوع محصول و تنوع قیمت احتمال خرید را بالا می‌برد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۴ ترند اصلی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

 

 

مکان

 

در خرده‌فروشی شما باید برای محصولات مکان‌یابی درست و دقیقی وجود داشته باشد. کاتالوگ، وبسایت و… می‌تواند مشتری شما را به مکان دقیق محصول مدنظرش راهنمایی کند. اگر مشتری برای رسیدن به کالا یا خدمتی که شما عرضه‌می‌کنید به مشکل بخورد، این ایراد شماست!

 

 

ترویج تبلیغ (Promotion)

 

هنگامی که محصول در خرده‌فروشی شما وارد شد، باید راه دسترسی مشتری به آن محصول را برایش ترویج (promot) دهید. مشتری اگر از ورود محصول، خدمت یا کالای کسب‌وکار شما بی‌خبر باشد، چگونه می‌تواند از شما خرید کند؟

 

 

یکی از اصول مهم: وقت بیشتری برای مشتری صرف کنید

 

یکی از اصول مهم: وقت بیشتری برای مشتری صرف کنید

 

بخشی از بازاریابی فروش تعامل و ارتباط با مشتری است. هرچه بیشتر با مشتریان خود تعامل کنید، بیشتر آنان را درک خواهید کرد و در رشد تجارت خود با تجربه‌تر می‌شوید. هرچه بیشتر مشتریان خود را رصد کنید، بیشتر به خواسته‌هایی که از خرده‌فروشی شما دارند، پی می‌برید. فراموش نکنید هرچه بیشتر آن‌ها را بشناسید و خدمات بروز و مدرن به‌ آن‌ها عرضه کنید، می‌توانید بهتر فروش کنید. شما با این کار مشتری وفادارسازی در مشتری را ترویج داده و کسب و کارتان سریع‌تر رشد می‌کند. صرف وقت وقت برای مشتری لزوما ارتباط مستقیم نیست. رفتار مشتریان در بازار آنلاین و آفلاین را رصد کنید و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنید.

 

 

اهمیت موقعیت؛ از اصول مهم صنعت خرده‌فروشی

 

اهمیت موقعیت؛ از اصول مهم صنعت خرده‌فروشی

 

از دیرباز موقعیت مکانی در موفقیت صنایع خرده‌فروشی اهمیت داشته است. هنوز هم با گسترش فناوری، نمی‌توان منکر این شد که موفقیت برخی فروشگاه‌ها به موقعیت مکانی آنان بستگی دارد. تصور کنید یک سوپرمارکت بزرگ که پارکینگ مناسبی دارد و مشتریان بدون نگرانی می‌توانند با وسیله شخصی خود به‌آنجا بیایند، از آنجا خرید کنند و با محصولات خریداری شده به منزل خود برگردند. حال تصور کنید اگر این خرده‌فروشی پارکینگ نداشت، آیا بازهم جذاب بود؟

 

ناگفته نماند که امروزه با گسترش فناوری‌های مختلف و تغییر سبک زندگی انسان‌ها، موقعیت مکانی کمتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. دلیل نخست انعطاف‌پذیری مشتریان و دلیل دوم ظهور اینترنت است. سیر تکامل خرید و فروش از شیوه‌های سنتی به مدرن بر کسی پوشیده نیست. تجارت الکترونیک امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. موبایل به‌عنوان ابزاری جالب و کاربردی در دست مشتریان است. شما باید جزئیات، خواسته‌ها و ویژگی‌های مشتری را بشناسید تا در اقیانوس موقعیت‌ها و فرصت‌ها، بهترین بهره را برای کسب‌وکار خود صید کنید.

 

 

منبع: marketingdonut

 

کالابرگ الکترونیک