طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی به روش رستورانی + ادویه تاکو

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی به روش رستورانی + ادویه تاکو


9 مهر 1398 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو

۴ اکتبر روز جهانی غذای مکزیکی تاکو است. یک غذای آسان و خوشمزه با تن ماهی یک غذای لذیذ با گوشت چرخ کرده یا سایر طعم‌های مختلف که به خاطر طعم خاص ادویه و البته فست فود سالم بودنش در سرتاسر جهان غذایی محبوب است. تاکو در زبان لاتین به معنای لقمه است. نان اصلی تاکو ترتیلا است اما این اسنک رستورانی خوشمزه را با نان لواش و پیتا هم می‌توانید درست کنید. تاکو یک فینگر فود ساده و کم هزینه و خوشمزه برای مهمانی و تولد و دورهمی هم هست. طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ و گوشت، تاکو بیف و تن ماهی و ترکیب اصلی ادویه تاکو را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ و گوشت و سبزیجات و ترکیب ادویه تاکو

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو

 

ترکیب ادویه اصلی تاکو مکزیکی

برای این‌که یک تاکوی خوشمزه مکزیکی اصل داشته باشید ابتدا باید ترکیب اصلی ادویه تاکو را بلد باشید. ترکیب ادویه تاکو شامل مواد زیر است:

پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق مرباخوری

پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری

پودر آویشن: ۱ قاشق مرباخوری

پودر زیره: ½ قاشق چایخوری

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف ادویه در بسته نگه دارید و به مقدار دلخواه برای درست کردن تاکو از آن استفاده کنید.

 

تاکو گوشت با نان ترتیلا یا نان مدیترانه‌ای برای ۶ نفر

 

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو

 

 

گوشت چرخکرده: ۳۰۰ گرم

پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد متوسط

سیر ساطوری خرد شده: ۲ حبه

فلفل سبز تند: ۳ عدد ریز خرد شده

کاهو خرد شده: ½ یک عدد خرد شده

گوجه فرنگی خرد شده: ۲ عدد ریز خرد شده

پنیر پارمزان رنده شده: ۵ قاشق غذاخوری

ادویه مخصوص تاکو: به مقدار لازم

جعفری ساطوری خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری

پیاز ریز خرد شده: ۱ عدد کوچک برای روی تاکو

زیتون سیاه یا سبز بدون هسته: به مقدار دلخواه

سس سالسا: به مقدار لازم

سس سالسا: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

نان ترتیلا یا نان مدیترانه‌ای: ۱ بسته

 

طرز تهیه

برای درست کردن انواع تاکو می‌توانید هم از نان ترتیلا استفاده کنید و هم از نان پیتا یا مدیترانه‌ای و حتی نان لواش. اگر از نان پیتا یا نان لواش استفاده می‌کنید نان‌ها را چند دقیقه به حالت نان تاکو یعنی کمی خمیده در فر بگذارید تا مقداری خشک شوند، البته این کار سلیقه‌ای است و شما می‌توانید تاکو را با همان نان نرم پیتا یا لواش درست کنید. برای درست کردن مایه تاکو، پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود.

گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سیر را هم اضافه کنید. کمی که تفت خورد نمک و ادویه تاکو را اضافه کنید. ½ استکان آب اضافه کنید تا گوشت خوب پخته شود. در نهایت آبی که اضافه کرده‌اید باید کاملا بخار شود و هیچ آب اضافی در گوشت نباشد.

حالا مایه گوشت را به مقدار دلخواه در نان‌های ترتیلا یا پیتا یا لواشی که برش زده‌اید بریزید و روی آن را با گوجه فرنگی ریز خرد شده، زیتون بدون هسته و برش زده، کاهو، پیاز، جعفری و پنیر پارمزان پر کنید و روی مواد سس سالسا بریزید. اگر برای خوردن غذاهای تند مشکل دارید به جای فلفل تند سبز از فلفل شیرین استفاده کنید که دیگر البته در آن صورت تاکو اصالت مکزیکی خودش را از دست می‌دهد. چون اگر بخواهیم بپرسیم تاکو چیست؟ پاسخ این است که یک غذای خوشمزه تند مکزیکی.

 

تاکو مرغ با نان ترتیلا یا لواش یا نان پیتا برای ۴ نفر

 

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو

 

مواد لازم

سینه مرغ: ۲۰۰ گرم

گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد

فلفل دلمه‌ای سبز: نصف یک عدد

لوبیا سیاه: ۳۰ گرم

ادویه تاکو: به مقدار دلخواه

سیر: ۱ حبه

نمک: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

برای درست کردن تاکو مرغ ابتدا سینه مرغ را به صورت تکه‌های نواری برش بزنید. سیر را رنده کنید و فلفل دلمه‌ای را هم به صورت نواری خرد کنید. در یک ماهیتابه کمی سیر را با کمی روغن تفت دهید و به محض این‌که بوی سیر بلند شد نوارهای فلفل دلمه‌ای و مرغ را به آن اضافه کنید. ادویه تاکو را هم اضافه کنید و همه مواد را خوب تفت دهید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز انجام دهید تا تمام مواد خوب پخته شوند. داخل نان تاکو را با مایه مرغ و فلفل دلمه‌ای، لوبیا سیاه پخته، گوجه گیلاسی درسته یا خرد شده و در صورت دلخواه سس سالسا و جعفری ساطوری خرد شده پر کنید. اگر طعم پنیر پارمزان را دوست دارید مقداری پنیر پارمزان رنده شده هم روی مواد تاکو بریزید.

 

نکته: اگر تاکو بیف دوست دارید به جای گوشت سینه مرغ گوشت گوساله را به صورت نواری برش بزنید و به همین ترتیب درست کنید. اما چون گوشت گوساله سفت‌تر از گوشت مرغ است با یک لیوان آب بعد از تفت دادن آن را بپزید و سپس وقتی آب آن کاملا کشیده شد در نان تاکو بگذارید. به جای گوشت و مرغ از تن ماهی هم می‌توانید استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک