موفق ترین برندهای خرده فروشی در بازاریابی اومنی چنل در دوران پاندمی کرونا

موفق ترین برندهای خرده فروشی در بازاریابی اومنی چنل در دوران پاندمی کرونا


9 تیر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

برندهای خرده فروشی در دوران پاندمی کرونا تجربه‌های موفقی در بازاریابی از طریق اومنی چنل به ثبت رساندند. مشتریان مقاوم به خرید از بازار آفلاین، به ناچار از خرید آفلاین به سمت خرید آنلاین روی آوردند. بر اساس آمار ۷۲ درصد از دارندگان تلفن هوشمند حتی زمانی که از فروشگاه آفلاین خرید می‌کنند، برای جستجوی اطلاعات محصول و موارد مورد پسند، حتی در داخل فروشگاه هم اطلاعات ذخیره شده در تلفن هوشمند خود را مرور می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که مشتریان در بحران کرونا پتانسیل ویژه‌ای برای خرید از بازار آنلاین نشان داده‌اند. بنابراین استفاده از بهترین استراتژی بازاریابی و اجرای درست بازاریابی اومنی چنل، برگ برنده بزرگی برای فروشگاه‌های خرده فروشی است. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی می‌اندازیم به برندهای خرده فروشی که بهترین استفاده از استراتژی بازاریابی اومنی چنل را در دوران پاندمی کرونا داشته‌اند.

 

 

همکاری تارگت(Target) با پینترست(Pinterest) در پاندمی کرونا

 

اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

 

«تارگت» به عنوان یک برند خرده فروشی در دوران پاندمی کرونا موفق شده است تا بهترین استفاده از استراتژی بازاریابی اومنی چنل را داشته باشد. تارگت در این دوران توانست همکاری مشترکی را با «پینترست» رقم بزند و «پینترستز لنز» را به اپلیکیشن خود اضافه کند. افراد با استفاده از پینترستز لنز و با کمک تلفن هوشمند خود تصویر چیزی را که برای خرید می‌پسندیدند، منتشر کرده و پینترست تصویر محصولات مشابه را در فروشگاه تارگت در اختیار آن‌ها قرار می‌داد‌. این همکاری یک برد بزرگ برای تارگت بود. چراکه تارگت توانست علاوه بر پوشش‌دهی همه کانال‌های تبلیغاتی خود چه در فضای انلاین و چه در فضای آفلاین، یک کانال اضافه به پلتفرم آنلاین خود بیفزاید.

 

کانالی که از قدرت زیادی برخوردار بود. چرا که شمار زیادی از مردم از پلتفرم پینترستز استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از پینترستز لنز محصولات مشابه با آنچه در نظر دارید را، ببینید و در صورت علاقه‌مندی، خریداری کنید. تارگت با استفاده از این استراتژی ده درصد فروش خود را افزایش داد. این استراتژی درست در بهترین زمان به کار گرفته شد‌. چرا که در دوران پاندمی کرونا مردم بیشتری به سمت خرید آنلاین و استفاده از تلفن هوشمند برای جستجو روی آورده‌اند.

 

 

اگر می خواهید درباره مفهوم اومنی چنل و اینکه اومنی چنل چیست بدانید رو مقاله کلیک کنید.

 

 

صفورا(Sephora) یک نمونه موفق در بازاریابی اومنی چنل در پاندمی کرونا

 

اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

 

صفورا از جمله برندهای زیبایی و آرایشی است که در لیست موفق ترین تجربه‌های بازاریابی اومنی چنل در پاندمی کرونا در صنعت خرده فروشی قرار گرفته است. صفورا همان اندازه که تجربه موفقی از فروشگاه آفلاین خود بر جای گذاشته، توانسته است با کمک استراتژی همه جانبه اومنی چنل و با استفاده از زیرساخت‌های قوی، تجربه خوبی را در ذهن مشتری برجای بگذارد. صفورا یکی از نکات مهم تحویل رایگان کالا به مقصد را مد قرار داد.

 

همچنین در اپلیکیشن خود محصولی تحت عنوان Beauty Bag یا همان کیف زیبایی را طراحی کرد. مشتریان محصولاتی را که مورد علاقه آن‌هاست در لیست بیوتی بک قرار می‌دهند. در بیوتی بک هر فرد می‌تواند فیلم آموزشی محصل خود را به صورت رایگان مشاهده کند. مشتریان علاوه بر آموزش آنلاین و رایگان، با ارایه محصولات تازه، لیست مورد علاقه خود را به روز می‌کنند.

 

اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

 

آن‌ها در جریان که چه محصولاتی مشابه آنچه می پسندند، به بازار عرضه شده قرار می‌گیرند. صفورا با استفاده از این تجربه موفق در بازاریابی اومنی چنل خود را به یک برند موفق در بخش زیبایی در صنعت خرده فروشی تبدیل کرده است. بر اساس آمار، سفارشات صفورا از طریق تلفن هوشمند، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

 

ولیو سیتی فرنیچر (Value City Furniture) اومنی چنل را را به خانه آورد

 

اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

 

یکی از تجربیات موفق در بازاریابی اومنی در دوره پاندمی کرونا، برند مبلمان «ولیو سیتی فرنیچر» است. خرید مبلمان به صورت آنلاین تا حدودی زیادی ریسک دارد. بنابراین بحران کرونا می‌توانست، تجربه شکستی سنگین برای این بیزینس باشد. با این حال این برند مبلمان بسیار هوشمندانه عمل کرد. آن‌ها در بخشی از بازاریابی اومنی چنل خود، یک پلتفرم تحت عنوان «ایزی پس» (Easy Pass) ارائه دادند.

 

اومنی-چنل-پاندمی-کرونا

 

مشتریان در این پلتفرم می‌توانند لیست خرید آنلاین تهیه کنند. سپس نزدیک‌ترین موقعیت فروشگاه آفلاین به خریدار نمایش داده می‌شود. خریدار می‌تواند با رزرو وقت به نزدیک‌ترین فروشگاه آفلاین سر بزند. کارمندان فروش لیست مورد علاقه مشتری را در اختیار دارند. بنابراین مشتری می‌تواند در دنیای واقعی، مبلمان مورد پسند خود را تست کند. این شرکت خرده فروشی مبلمان، به راحتی توانسته است تاکنون ۵۵ درصد از فروش خود را از این طریق افزایش دهد.

 

کالابرگ الکترونیک