چگونه یخچال و فریزر تمیز و مرتبی داشته باشیم؟

چگونه یخچال و فریزر تمیز و مرتبی داشته باشیم؟


16 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه یخچال و فریزر تمیز و مرتبی داشته باشیم؟

می‌دانستید ۱۵نوامبر (۲۵ آبان) روز ملی تمیز کردن یخچال و فریزر است؟ یک روز خاص برای تمیز کردن یخچال و فریزر که معمولا برای اغلب افراد کار سختی است و معمولا تا زمانی که مجبور نشوند مواد کهنه و قدیمی را از یخچال خارج کنند آن را پشت گوش می‌اندازند. اگر وظیفه دلهره‌ آور تمیزکردن یخچال فریزر خانه را بر عهده گرفته‌اید و نمی‌دانید بعد از خارج‌کردن تمام مواد از یخچال باید چکار کنید؛ نا امید نشوید. ما در مجله کوروش به شما می‌گوییم که برای سازماندهی و مرتب‌کردن یخچال فریزر خود باید چکار کنید و چگونه یخچال و فریزر مرتبی داشته باشیم. در ادامه این ترفندها، راهنمای مرتب کردن یخچال و فریزر و طرز تمیزکردن یخچال با جوش‌شیرین و تمیزکردن یخچال با سرکه را نیز آموزش داده‌ایم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

در آشپزخانه‌های حرفه‌ای چه می‌گذرد؟

 

در آشپزخانه‌های حرفه‌ای چه می‌گذرد؟

 

هنگام مرتب ‌کردن و نظم‌دهی به یخچال فریزر ما دوست داریم از ترفند آشپزخانه‌های حرفه‌ای و رستوران‌ها به عنوان مدل یک آشپزخانه و یخچال تمیز و منظم و مرتب استفاده کنیم؛ زیرا آنها یخچال‌های خود را با درنظرگرفتن سلامت مواد غذایی مرتب می‌کنند. روش آنها برای انجام این کار، مرتب‌کردن یخچال فریزر بر اساس دمایی است که غذاها باید پخته شوند.

 

مواد غذایی که برای سلامتی، به پخت‌و‌پز احتیاج ندارند؛ مانند غذاهای آماده یا غذاهای مانده از قبل در قسمت بالایی یخچال قرار می‌گیرند، سپس هر چیز دیگری براساس درجه حرارت مورد نیاز برای پخت به ترتیب پایین‌تر سازمان می‌یابد؛ مثلا غذاهایی که باید بیشتر طبخ شوند، مانند مرغ، در قسمت پایین یخچال قرار می‌گیرند. اگر یخچال را به این ترتیب سازماندهی کنید، هرگونه آلودگی و باکتری به غذاهای شما وارد نمی‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر مرنگ گیلاس به ۲ روش یخچالی و در فر

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ خوراکی که نیاز به یخچال ندارند

 

 

راهنمای مرتب کردن یخچال و فریزر

 

راهنمای مرتب کردن یخچال و فریزر

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بنابراین چگونه یخچال خود را دقیق‌تر سازمان‌دهی و طبقه‌بندی کنیم؟ در ادامه استراتژی استفاده شده از همان اصول، متناسب با تنظیمات و طبقه‌بندی یخچال‌های خانگی را برایتان شرح داده‌ایم:

 

 

۱. قفسه‌های بالایی

 

مواد غذایی مانده، نوشیدنی و غذاهای آماده مانند ماست، پنیر و کالباس.

 

 

۲. قفسه‌های پایین

 

در قفسه‌های پایین، مواد اولیه‌ای را که برای پختن غذاها در نظر می‌گیرید، قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های تمیز کردن ماشین ظرفشویی

 

 

۳. در یخچال

 

در یخچال گرم‌ترین قسمت یخچال است؛ بنابراین باید فقط چاشنی‌ها به آنجا بروند. تخم‌مرغ یا شیر را در در یخچال نگذارید، زیرا آنها باید در قسمت سردتر یخچال قرار گیرند.

 

 

۴. کشوهای یخچال

 

از آنجا که آنها برای نگهداری محصولات در رطوبت خاص طراحی شده‌اند؛ ذخیره میوه‌ها و سبزیجات در آنجا منطقی است. اما آنها معمولا در پایین‌ترین قسمت یخچال قرار دارند و اگر گوشت را در قفسه بالا بگذاریم؛ ممکن است سبزیجات تازه خود را آلوده کنیم. چند راه‌حل برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد:

 

اگر ۲ کشو در یخچال دارید، یکی از آنها را مخصوص سبزیجات و دیگری را مخصوص گوشت خام درست کنید؛ اگر یک کشو بالاتر از دیگری است، از کشوی پایین برای گوشت استفاده کنید. اگر هر ۲ کشو در کنار هم قرار گرفته‌اند، مشکلی نیست. سعی کنید کشوی حاوی مواد گوشتی را همیشه تمیز نگه دارید.

حتما بخوانید  10 نکته چالش لاغری یک ماهه و رژیم لاغری بدون بازگشت

 

اگر نمی‌توانید گوشت را پایین‌تر از سبزیجات بگذارید و چاره‌ دیگری ندارید؛ کشوی گوشت را با پلاستیکی شفاف احاطه کنید تا هر قطره‌ای که از گوشت پایین می‌ریزد، جذب پلاستیک شود و به سبزیجات شما آسیبی نرساند. برخی مواد غذایی نیاز به یخچال ندارند.

 

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه

 

 

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

 

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

تمیزکردن یخچال با جوش‌ شیرین

 

برای تمیزکردن و نظافت داخل یخچال و لکه‌های روی سطح یخچال به خصوص برای لکه‌های زرد، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک‌ چهارم لیوان آب جوش و یک لیوان سرکه سیب مخلوط کنید. سپس با دستمال و این مواد روی لکه‌های سطح بدنه و داخل یخچال و فریزر بکشید تا پاک شوند. سپس دوباره با پارچه‌ای تمیز، یخچال را خشک کنید و بعد مواد را در آن بچینید.

 

تمیزکردن یخچال با جوش‌ شیرین

تمیز کردن یخچال با سرکه

 

می‌توانید ۱ لیوان سرکه سفید را با ۲ لیوان آب گرم مخلوط کنید. سپس ۱۰ قطره عصاره روغن لیمو را به آن اضافه کنید. سپس این محلول را روی لکه‌های داخل یخچال بپاشید و کمی صبر کنید. پس از چند دقیقه، با دستمالی خشک آن را خشک کنید. استفاده از سرکه و لیمو به از بین‌بردن بوهای بد یخچال و ضدعفونی‌کردن آن کمک می‌کند.

 

 

منبع: thekitchn

 

 

کالابرگ الکترونیک