معرفی بهترین استارتاپ‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف

معرفی بهترین استارتاپ‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف


3 آذر 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

حالا دیگر هر روز بیش از پیش ما به سمت استفاده از فناوری و تکنولوژی پیش می‌رویم و این زمان خوبی برای استارتاپ‌های فناوری‌محور است که بتوانند اثر خود را بیش از پیش در زندگی و کسب و کار ما بر جای بگذارند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، هوش مصنوعی و ربات‌ها بر آینده جهان حاکم خواهند بود و امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بر ایده‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند. وقت آن است که با موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید. در این مقاله از سایت cloud ways در مجله کوروش ما به بررسی برخی از بهترین استارتاپ‌های پولساز و شکوفا شده جهان در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف پرداخته‌ایم.

 

 بهترین و موفق‌ترین استارتاپ‌های خلاقانه جهان در سال ۲۰۲۰

 

اغراق نیست اگر بگوییم صدها استارتاپ جدید هر روز راه‌اندازی می‌شوند. با این وجود سؤال اصلی این است که چگونه می‌توان بهترین استارتاپ‌هایی را که در سال ۲۰۲۰ شکوفا شده‌اند را فیلتر کرده و در نهایت استارتاپ مورد علاقه و مورد نیاز خود را انتخاب کنید و حتی از آن‌ها ایده بگیرید؟ ما لیستی از امیدوارکننده‌ترین و بهترین استارتاپ‌های جهان در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های مختلف را بر اساس داستان موفقیت آنها و بودجه‌شان تهیه کرده‌ایم.

 

 

استارتاپ‌های هوش مصنوعی

 

۱. سروی‌اوتو (SurveyAuto)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

 

صنعت: هوش مصنوعی

بودجه: اعلام نشده

سرمایه‌گذاران: بنیاد بیل و ملیندا گیتس (Bill and Melinda Gates)

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

یکی از بهترین استارتاپ‌های جهان در ۲۰۲۰ استارتاپ «سروی‌اوتو» است. نظرسنجی از افراد با سروی‌اوتو آسان‌تر شده است. این استارتاپ یکی از جدیدترین شرکت‌های نوپا در صنعت هوش مصنوعی است که نتایج دقیق نظرسنجی را از طریق موقعیت جغرافیایی، سوابق تماس، تصاویر و نقشه‌های خیابانی جمع می‌کند. سروی‌اوتو  ایده دکتر «عمر سیف» (Dr. Umer Saif)، یک کارآفرین پاکستانی است. این شرکت تازه تأسیس از ۲ سال گذشته عملیاتی است اما اخیرا بودجه‌ای غیرعلنی از بنیاد بیل و ملیندا گیتس دریافت کرده است.

 

به گفته مدیر عامل، دکتر عمر سیف، این استارتاپ از یک مدل تأمین منابع گسترده استفاده می‌کند و برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه چه کسی داده‌ها را گزارش می‌کند، داده‌ها کجا جمع‌آوری می‌شود و چه زمان و چند بار گزارش می‌شود، به یادگیری ماشین (Machine learning) متکی است. این رویکرد هزینه را کاهش می‌دهد و خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند.

 

 

۲. اسپیس‌میکر (Spacemaker)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: هوش مصنوعی

بودجه: ۲۵ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: اتمیکو (Atomico)

 

«اسپیس‌میکر» یکی دیگر از بزرگ‌ترین استارتاپ‌هاست که هدف آن توسعه زیرساخت‌های پایدار است که می‌تواند ضمن کاهش آلودگی محیط‌زیست، به رشد شرکت‌ها کمک کند. این یکی از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل است.

 

طراحان زیرساخت می‌توانند خدمات اسپیس‌میکر را برای ارائه هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای به‌حداکثر رساندن ارزش ساختار املاک و مستغلات خود دریافت کنند. آنها میلیاردها پیشنهاد سایت را تولید و کاوش می‌کنند، بهترین پیشنهادات را مرتب می‌کنند و به توسعه دهندگان زیرساخت، آماری دقیق درباره هر یک از آنها می‌دهند. اسپیس‌میکر برای دستیابی به طرح‌های سازگار با محیط ‌زیست، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این استارتاپ نیز یکی از بهترین استارتاپ‌های جهان در سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شود.

 

 

استارتاپ‌های تجارت الکترونیک

 

۱. اسنک‌پس (Snackpass)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: تجارت الکترونیک

بودجه: ۲۳.۱ میلیون دلار

سرمایه‌گذار: اندرسون هوراویتز (Andreessen Horowitz)

 

چرا وقتی می‌توانید غذای خود را به ‌راحتی با تلفن خود سفارش دهید؛ به رستوران بروید و در صف منتظر بمانید؟ با این برنامه مجبور نیستید حتی ۱ دقیقه صبر کنید. قبل از «اسنک‌پس»، صاحبان رستوران نگران جمع‌آوری ‌نشدن سفارشات توسط مشتریان بودند. با اسنک‌پس، آنها مجبور نیستند از چیزی بترسند. به محض سفارش مشتری، برنامه به‌طور خودکار از کیف پول مشتری پول کم می‌کند. ساده است، درست است؟ استارتاپ اسنک‌پس اکنون در چندین دانشگاه در سراسر ایالات‌متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط برخی از فناوری‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود.

 

 

 ۲. کازو (Cazoo)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: تجارت الکترونیک

بودجه: ۸۰ میلیون پوند

سرمایه‌گذار: دی‌ام‌جی ونچرز (DMG Ventures)

 

خرید آنلاین اتومبیل به نظر تردیدآمیز است، درست است؟

اما اشتباه می‌کنید! خرید ماشین اکنون به همان راحتی که در خانه شما انجام می‌شود، آسان است.

«کازو» یکی از بهترین استارتاپ‌ها در ۲۰۲۰ در حوزه تجارت الکترونیک است. این استارتاپ موفق، خرید اتومبیل‌های دست‌دوم را ساده کرده است. استارتاپ کازو چک لیستی با ۱۵۰ مورد جامع دارد که هر اتومبیل باید آن موارد را داشته باشد. علاوه بر این، پس از ثبت سفارش، در ۷۲ ساعت آینده ماشین درب منزل تحویل داده می‌شود. اگر به هر دلیلی از ماشین خوشتان نیامده است، همیشه می‌توانید آن را بدون پرداخت هزینه اضافی، پس دهید.

 

 

۳. ایتیگو (Eatigo)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: تجارت الکترونیک

بودجه: ۲۵.۵ میلیون دلار

سرمایه‌گذار: تریپ ادوایزر (Trip Advisor)

 

استارتاپ «ایتیگو» ادعا می‌کند که بهترین بستر رزرو رستوران در آسیاست. این برنامه توسط Trip Advisor پشتیبانی می‌شود و معاملات غذاخوری و رزرو رستوران در تایلند، هند، هنگ‌کنگ، مالزی، فیلیپین و سنگاپور را ارائه می‌دهد. چیزی که ایتیگو را به‌عنوان صنعت بزرگ غذایی تبدیل می‌کند، کیفیت خدماتی است که ارائه می‌دهد. کاربران می توانند در عرض چند دقیقه به جست‌وجوی رستوران‌ها، رزرو آنلاین و لذت‌بردن از خرید با تخفیف ویژه بپردازند.

مکان‌های رستوران، تصاویر، بازبینی‌ها و منوها نیز در پلتفرم موجود است تا کاربران بتوانند در زمان واقعی ببینند و تصمیم بگیرند. ایتیگو در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در بانکوک، تایلند است.

 

 

استارتاپ‌های سرو غذا و نوشیدنی

 

میت‌ابل (Meatable)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: غذا و نوشیدنی

بودجه: ۱.۶ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: گلدن انجل اینوسترز (Golden Angel Investors)

 

یکی دیگر از بهترین استارتاپ‌ها در ۲۰۲۰ «میت‌ابل» است. میت‌ابل یک شرکت تولید گوشت ارگانیک است که گوشت‌های آزمایشگاهی را در بازار تولید و به فروش می‌رساند. بنیان‌گذاران این شرکت بر این عقیده هستند که تولید گوشت فعلی توانایی پاسخگویی به خواسته‌های آینده را ندارد و کشتن حیوانات بسیار «بی رحمانه» است.

 

میت‌ابل یک سلول از بدن حیوانات و سپس کل اندام را در آزمایشگاه‌ها توسعه می‌دهد. در محیط طبیعی، این فرایند ۳ سال طول خواهد کشید، در حالی که این شرکت می‌تواند در طی ۳ هفته همان روند را تکرار کند. میت‌ابل پاسخی برای افزایش فرایند تولید غذاست؛ بدون اینکه طعم و سلامتی گوشت واقعی به خطر بیفتد.

 

 

استارتاپ‌های مراقبت‌های بهداشتی

 

 نوو ایر (NuvoAir)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: مراقبت‌های بهداشتی

بودجه: ۵.۲ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: اینداستروفاندن (Industrifonden)

 

«نوو ایر» پلتفرمی برای ردیابی، بهبود و پیگری سلامت تنفسی است. این شرکت تازه‌وارد دستگاه‌هایی را برای ردیابی و نظارت بر سلامت تنفسی افراد پیر و جوان به شما ارائه می‌دهد. این داده‌ها به‌طور خودکار به برنامه تلفن همراه کاربر منتقل می‌شوند و به پزشک اجازه می‌دهد تصمیمات مربوطه را اتخاذ کرده و بر اساس داده‌های دقیق، خدمات پزشکی را ارائه دهند. این پلتفرم پس از تحقیقات گسترده بیماران و بینش متخصصان برجسته ریه طراحی شده است و هدف آن توانمندسازی بیماران و مراقبان در سراسر جهان است.

 

 

استارتاپ‌های بلاکچین

 

۱. الیگما (Eligma)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: بلاکچین

بودجه: ۱۷.۴ میلیون دلار

سرمایه‌گذار: Bitcoin.com

 

«الیگما» انقلاب جدیدی در بخش بلاکچین و بیت کوین است. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید از ارز رمزنگاری شده‌ای استفاده کنید که ناشی از تقاضای عمومی نیست؟ اینجا همان جایی است که الیگما وارد می‌شود. الیگما در حال تعیین استانداردهای جدیدی برای بیت کوین به‌طور خاص و بلاکچین به‌طور کلی است. هدف این استارتاپ استفاده از فناوری بلاکچین برای ایجاد استانداردهای ارتباطی برای رمزنگاری است. این استارتاپ جزو بهترین استارتاپ‌ها در ۲۰۲۰ در این حوزه است.

 

 

۲. میتیکال گیمز (Mythical Games)

 

معرفی بهترین استارتاپ‌های جدید جهان در سال 2020 در حوزه‌های مختلف

 

صنعت: بلاکچین

بودجه: ۳۵ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: جاولین ونچرز (Javelin Ventures)

 

استودیوی میتیکال گیمز با بازی های مبتنی بر بلاکچین، معیارهای جدیدی را برای صنعت بازی در نظر گرفته است. این شرکت قصد دارد سازندگان بازی‌ها و سازندگان محتوا را به بازی‌های مورد علاقه خود نزدیک کند. این استارتاپ با تیمی از متخصصان قدیمی و بازی و پلتفرم، در حال تولید محصولات کلاس جهانی است.

 

 

استارتاپ‌های حمل‌ونقل و مسافرتی

 

لاگیج‌هرو (LuggageHero)

 

صنعت: مسافرت

بودجه: اعلام نشده

سرمایه‌گذاران:  N / A

 

می‌خواهید در هنگام مسافرت، چمدان‌های خود را در یک سایت امن ذخیره کنید؟ این همان کاری است که «لاگیج‌هرو» آخرین مورد اضافه ‌شده در لیست شرکت‌های نوپا، برای شما انجام می‌دهد. لاگیج‌هرو یک پلتفرم ساده است که به شما امکان می‌دهد با خیال راحت، چمدان خود را به یک مکان امن بسپارید. به‌راحتی می‌توانید در شهر گشت بزنید و از مکان‌های عجیب ‌و غریب و مورد علاقه‌تان دیدن کنید. این امکانات برای مسافرانی که می‌خواهند پیاده به گشت‌وگذار بپردازند، بسیار مناسب است. این استارتاپ نیز یکی از بهترین استارتاپ‌های شکوفا شده در ۲۰۲۰ شناخته شده است.

 

 

کالابرگ الکترونیک