۸ ایده بهترین رنگ کوسن برای انواع رنگ و مدل مبلمان

۸ ایده بهترین رنگ کوسن برای انواع رنگ و مدل مبلمان


16 تیر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین رنگ کوسن برای انواع مبلمان؛ چطور رنگ و طرح را هماهنگ کنیم؟

ست کردن رنگ کوسن با رنگ مبل و کاناپه یکی از جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین کارهاست. این‌که چه طرح و رنگ کوسنی به مبلمان شما می‌خورد بیش از همه به سلیقه شما و سایر اعضای خانواده و نیز علاقه و ارتباط برقرار کردن درست و اصولی با رنگ‌ها برمی‌گردد. با این‌همه برای هماهنگی بیشتر و زیباتر شدن فضا و دکوراسیون خانه، هماهنگی میان رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد. بهتر است برای انتخاب رنگ کوسن علاوه بر رنگ و طرح پارچه مبلی از «چرخه رنگ‌ها» هم کمک بگیرید. روش های انتخاب بهترین رنگ کوسن برای ست کردن با انواع مبلمان و کاناپه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- بهترین رنگ کوسن مبلمان قرمز

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان قرمز

 

بهترین رنگ کوسن برای رنگ مبل قرمز راحتی و کاناپه قرمز در واقع بستگی به طیف رنگ قرمزی دارد که برای مبلمان انتخاب کرده‌اید. برای رنگ «قرمز تیره» بهتر است از کوسن «آبی تیره» یا همان «آبی کاربنی»، «سفید» و «خاکستری» استفاده کنید. در مجموع رنگ «قرمز» برای مبلمان همیشه در بورس است و البته با تمام تم‌های دکوراسیون خوب هماهنگ می‌شود.

 

 

۲- بهترین رنگ کوسن برای رنگ مبل بژ و کرم

 

بهترین رنگ کوسن برای رنگ مبل بژ و کرم

 

اگر رنگ «بژ» را برای مبلمان و کاناپه انتخاب کرده‌اید بهتر است حتما به رنگ‌هایی که برای سایر اجزای دکوراسیون توجه کنید و با توجه به آن‌ها رنگ کوسن را انتخاب کنید. اگر ترکیبی از رنگ‌ها را دارید بهتر است برای کوسن‌ها از رنگ‌های لایت و خنثی استفاده کنید. در این صورت کوسن «مشکی» اصلا انتخاب خوبی نیست مگر این‌که مبلمان بژ را در فضایی چیده باشید که تک رنگ است و رنگ و وارنگ نیست. اگر هم فضای دکوراسیون و سایر رنگ‌های آن ملایم و خنثی است بهترین رنگ کوسن برای رنگ مبل بژ و کرم کوسن‌های رنگی و به خصوص طیف‌های مختلف «آبی» انتخاب‌های درستی هستند.

 

 

حتما بخوانید  ارازن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی زمستانی

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ مبلمان برای دکوراسیون خانه

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- بهترین رنگ کوسن مبلمان سبز

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان سبز

 

مبلمان «سبز» نه تنها فضای دکوراسیون شما را تازه و شاداب نگه می‌دارد، بلکه دست شما را برای انتخاب کوسن‌های طرح‌دار و گلدار هم باز می‌گذارد. در حقیقت بهترین طرح و رنگ برای کوسن‌های یک دست مبلمان سبز رنگ بهتر است از کوسن‌های طرح‌دار استفاده کنید و البته سعی کنید در آن‌ها گل‌های صورتی هم گنجانده شده باشد. به این ترتیب فضا را تازه‌تر و شادتر می‌کنید. کوسن‌های «آبی» و «زرد» هم انتخاب‌های مناسبی برای مبلمان سبز شما هستند.

 

 

۴- بهترین رنگ کوسن مبلمان آبی

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان آبی

 

مبلمان و کاناپه‌های «آبی» یک فضای آرام و کمی هم سرد را به فضای دکوراسیون شما می‌بخشند. زمانی که می‌خواهید بهترین رنگ کوسن را برای مبلمان آبی منزل‌تان انتخاب کنید به دنبال رنگ‌هایی باشید که در چرخه رنگ‌ها بعد از رنگ آبی باشند. اگر به چرخه رنگ‌ها نگاهی بیندازید بهترین رنگ کوسن مبلمان آبی کمرنگ، «آبی کاربنی» و «سبز» است. اگر هم مبلمان‌تان آبی کاربنی است به دنبال «آبی آسمانی» و «بنفش» برای رنگ کوسن‌ها باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مبل راحتی

 

 

۵- بهترین رنگ کوسن مبلمان مشکی

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان مشکی

 

مبلمان و کاناپه «مشکی» معمولا با تمام رنگ‌ها ست و هماهنگ می‌شود. اما برخی رنگ‌ها هستند که نباید با رنگ مشکی مبلمان یک جا بنشینند. برای مثال رنگ «قهوه‌ای» اصلا برای ست شدن با رنگ مشکی مبلمان شما مناسب نیست. در عوض یک جفت کوسن «آبی» بهترین انتخاب برای مبلمان مشکی است به خصوص اگر یک دست کاناپه راحتی چرمی دارید. اگر جنس مبلمان چرمی نیست هر رنگی که دوست دارید البته به جز قهوه‌ای، روی مبل بچینید.

 

 

۶- بهترین رنگ کوسن مبلمان خاکستری

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان خاکستری

 

رنگ خاکستری مبلمان هم از آن دست رنگ‌هایی است که به خاطر لایت و خنثی بودنش با اغلب رنگ‌ها ست می‌شود. با این‌همه بهترین رنگ کوسن مبلمان خاکستری طیف‌های مختلف رنگ صورتی، آبی و زرد هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: چطور رنگ در و دیوار و وسایل را با رنگ و تناژ وسایل چوبی خانه هماهنگ کنیم؟

 

 

۷- بهترین رنگ کوسن مبلمان چرم قهوه‌ای

 

هترین رنگ کوسن مبلمان چرم قهوه‌ای

 

وقتی می‌خواهید برای مبلمان «قهوه‌ای چرمی» کوسن انتخاب کنید بهتر است سراغ رنگ‌های «طلایی» بروید. «سبز کله اردکی»، انواع طیف رنگ «آبی»، «قرمز تیره» و طیف‌های مختلف «طلایی» به خوبی با رنگ قهوه‌ای مبلمان‌ چرم ست می‌شوند. بسته به طرح مبلمان چرم قهوه‌ای انواع مختلف «صورتی» و رنگ‌های خنثی هم انتخاب‌های خوبی هستند. در این‌جا هم به شدت از انتخاب رنگ «مشکی» برای کوسن پرهیز کنید.

حتما بخوانید  ۵ ایده شاد و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

 

 

۸- بهترین رنگ کوسن مبلمان سفید

 

بهترین رنگ کوسن مبلمان سفید

 

«سفید» و «مشکی» تنها رنگ‌هایی هستند که با تمام طرح‌ها و رنگ‌ها به سادگی هماهنگ می‌شوند. برای انتخاب رنگ کوسن مبلمان سفید از تمام رنگ‌ها استفاده کنید و از هیچ رنگی برای شاداب کردن فضا دریغ نکنید.

 

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین ترندهای مبل راحتی برای اتاق نشیمن در سال ۲۰۲۱

 

 

الگوها و طرح‌های مبلمان و کوسن

 

الگوها و طرح‌های مبلمان و کوسن

 

فراموش نکنید که الگوها و طرح‌های مبلمان و کوسن برای ایجاد یک فضای دلنشین در دکوراسیون منزل شما اهمیت زیادی دارند. وقتی که مبلمان منزل را انتخاب کردید، با انتخاب صحیح رنگ و طرح کوسن می‌توانید به این مسئله عمق ببخشید. به رنگ‌های سرد و خنثی مبلمان را با کوسن‌های رنگی و شاد طراوت ببخشید اما سعی کنید خیلی فضا را با کوسن‌های زیادی شلوغ و طرح‌دار پر نکنید تا چشم را اذیت نکند.

 

بافت‌های مختلف را با هم هماهنگ کنید. مثلا یک دست مبلمان یا کاناپه چرم با خز مصنوعی و کوسن‌های مخمل و ابریشمی ظاهری لوکس پیدا می‌کند. این در حالی است که کوسن‌های بافتنی و راه راه در این استایل فضا را خسته کننده می‌کنند.

 

می‌توانید طرح و جنس کوسن‌ها را با تغییر فصل عوض کنید. به این ترتیب بدون این‌که مبلمان را تغییر دهید روح تازه‌ای به فضای منزل می‌بخشید. مثلا از کوسن‌های پشمی و خز و بافتنی برای فصل زمستان استفاده کنید.

 

 

چطور کوسن‌ها را روی مبل بچینیم؟

 

چطور کوسن‌ها را روی مبلمان بچینیم؟

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هنگام چیدمان کوسن روی مبل باید از یک الگوی متقارن پیروی کنند. در صورتی که واقعا نیازی به این کار نیست. شما می‌توانید در این زمینه خلاقیت زیادی به خرج دهید. ترکیب انواع مختلف طرح‌های دوخت کوسن از مربعی گرفته تا مستطیل و دایره در رنگ‌ها و الگوهای مختلف پارچه فضای دکوراسیون شما را بسیار شاد و دلپذیر می‌کند و سبک خاص شما را خلق می‌کند.

 

 

منبع: Disign+Deliver

کالابرگ الکترونیک