بهترین رژیم غذایی برای اساس گروه خونی افراد و تاثیر آن بر لاغری و سلامت

بهترین رژیم غذایی برای اساس گروه خونی افراد و تاثیر آن بر لاغری و سلامت


26 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رژیم غذایی گروه خونی

آیا تا به حال در مورد رژیم غذایی بر اساس گروه خونی چیزی شنیده‌اید؟ بسیاری از مطالعات در علم پزشکی و طب سنتی ادعا می‌کنند که تنظیم رژیم غذایی ما بر اساس نوع گروه خونی که داریم، موجب می‌شود تا بدنی سالم‌تر داشته باشیم. زمانی که غذاها و خوراکی‌های متناسب با گروه خونی خود را میل می‌کنید، هضم و جذب غذا برای بدن راحت‌تر است و احتمال بروز چاقی و اضافه وزن نیز در شما کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا بدنی سالم‌تر داشته باشید. ادعای زیادی در مورد صحت رژیم غذایی بر اساس گروه خونی افراد وجود دارد اما آیا پیروی از این رژیم غذایی واقعاً موجب بهبود وضعیت سلامت افراد می‌شود؟ در این مقاله می‌توانید بهترین رژیم غذایی بر اساس گروه خونی افراد را و مؤثر بودن این رژیم را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

خواص رژیم غذایی مناسب

 

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی و اصول تغذیه ای مناسب، ضروری است. رژیم غذایی سالم حاوی تمام آنچه بدن شما نیاز دارد از شما در برابر بسیاری از بیماری های مزمن غیر مسری مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان محافظت می کند. خوردن انواع غذاهای مفید و مصرف کمتر نمک، قند و چربی های اشباع و روغن هایی که به صورت صنعتی تولید شده اند، برای رژیم غذایی سالم ضروری است. میزان تأثیر رژیم غذایی بر سلامتی انسان در راستای انجام فعالیت های بدنی تغییر خواهد کرد. اگر به داشتن بدن سالم و آرامش بیشتر فکر می کنید، یک رژیم متعادل، حاوی تمام مواد مغذی را دریافت کنید.

 

 

چه غذاهایی برای شما مناسب‌تر است؟

 

چه غذاهایی برای شما مناسب‌تر است؟

 

بیشتر بخوانید: ۵۰ روش سریع و آسان و بهترین رژیم غذایی کاهش وزن برای افراد پرمشغله

 

افرادی که به رژیم غذایی بر اساس گروه خونی معتقد هستند، ادعا می‌کنند که هضم برخی از غذاها برای یک گروه خونی بسیار راحت و برای گروه خونی‌های دیگر سخت و مشکل‌ساز است. اگر با رژیم غذایی بر اساس گروه خونی خود آشنا شوید، احساس بهتری را تجربه خواهید کرد و به مرور مشاهده می‌کنید که بدنتان سرحال‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید  طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت به 2 روش دمی و آبکش

 

 

رژیم غذایی گروه خونی O

 

پیروی از یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین که شامل گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی و انواع سبزیجات است برای این گروه خونی بسیار مناسب است. خوردن غلات، لوبیا، لبنیات برای افراد با گروه خونی O بسیار مفید است. افرادی که گروه خونی O دارند، گوارش حساسی دارند و ترشح اسید معده در آن‌ها زیاد است. این گروه خونی معمولاً به وفور دچار مشکلات شکمی می‌شوند و استفاده از مکمل‌های مناسب می‌تواند به برطرف شدن آن کمک کند. افرادی که گروه خونی O دارند بهتر است با انجام ورزش‌هایی مثل یوگا و تای چی به بهبود وضعیت سلامت خود کمک کنند.

 

 

رژیم غذایی گروه خونی A

 

رژیم غذایی گروه خونی A

 

افرادی که گروه خونی A دارند، بهتر است از یک رژیم غذایی بدون گوشت با مصرف انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل پیروی کنند. سیستم ایمنی این افراد کمی حساس است و از همین رو باید ویتامین‌های زیادی مصرف کنند. افراد با گروه خونی A مستعد چاقی و دیابت هستند و باید مراقب سلامتی خود باشند. استفاده از تمرینات هوازی مثل دویدن و دوچرخه سواری تا یک ساعت در روز برای سلامت افراد با این گروه خوبی پیشنهاد می‌شود.

 

 

رژیم غذایی گروه خونی B

 

رژیم غذایی گروه خونی B

 

بیشتر بخوانید: ۵ نمونه غذاهای رژیمی و سبک و خوشمزه برای سحر و افطار ماه رمضان

 

افراد با گروه خونی B بهتر است از خوردن گندم، عدس، گوجه فرنگی، بادام زمینی و کنجد خودداری کنند. خوردن مرغ نیز ممکن است برای این افراد مشکلاتی ایجاد کنید. این افراد بهتر است از سبزیجات سبز رنگ، تخم مرغ، گوشت و لبنیات کم چرب بیشتر استفاده کنند. سطح هورمون کورتیزول در افراد با گروه خونی B معمولاً از حد طبیعی بیشتر است و این موضوع می‌تواند موجب بروز بیماری‌های خود ایمنی، چاقی، دیابت و بیماری‌های التهابی در آن‌ها شود.

 

 

رژیم غذایی گروه خونی AB

 

افرادی که در دسته گروه خونی AB جای دارند، اسید معده کمی دارند و از همین رو نباید کافئین، گوشت‌های دودی، انواع سوسیس و کالباس و غذاهای فرآوری شده را مصرف کنند. استفاده از غذاهای دریایی، لبنیات و سبزیجات سبز رنگ به سلامت این افراد کمک زیادی می‌کند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه انار پلو مجلسی با مرغ و گوشت تکه ای و قلقلی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

آیا پیروی از رژیم غذایی بر اساس گروه خونی واقعاً مؤثر است؟

 

آیا پیروی از رژیم غذایی بر اساس گروه خونی واقعاً مؤثر است؟

 

محققان زیادی در مورد تأثیر رژیم لاغری و رژیم غذایی بر اساس گروه خونی مطالعه کرده‌اند و هنوز این موضوع به طور کامل به اثبات نرسیده است. عده زیادی بر این باور هستند که خوردن غذاهای خاصی در برخی گروه‌های خونی موجب بهبود سلامت افراد می‌شود و برخی دیگر این موضوع را تکذیب می‌کنند. به هر حال در نظر گرفتن نوع محل زندگی، ژنتیک و عوامل دیگر نیز می‌تواند بر نوع تغذیه مناسب هر فرد تاثیر بگذارد.

 

مطالعه‌ای که روی تعدادی از افراد با گروه خونی A انجام شد، نشان دادن استفاده از خوراکی‌های مجاز برای این گروه خونی می‌تواند موجب بهبود وضعیت سلامت عمومی این افراد شود. از طرف دیگر زمانی که افراد غذاهای مفید برای گروه خونی خود را مصرف می‌کنند، کمتر با مشکلاتی نظیر چاقی و اضافه وزن روبرو خواهند شد. هر چند بسیاری از محققان در مطالعات خود به نتیجه مشابهی دست پیدا نکرده‌اند و این رژیم را بی‌تأثیر می‌دانند. اما به هر حال مطالعات زیادی نیز این امر را تأیید می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای دوران قاعدگی | چه بخوریم و چه نخوریم

 

ورزش کردن و استفاده از غذاهای کم چرب و کم نمک و محدود کردن مصرف شیرینی در کنار هر نوع رژیمی برای سلامت همه افراد ضروری است. توجه داشته باشید که افراد با بیماری‌های خاص باید با توجه به شرایط ویژه خودشان غذا بخورند و در نظر گرفتن رژیم غذایی مناسب زیر نظر پزشک متخصص برای آن‌ها اهمیت زیادی در وضعیت سلامتی‌شان دارد. برای اینکه بدنی سالم داشته باشید بهتر است از یک رژیم غذایی ارگانیک با میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک فراوان استفاده کنید. مصرف خوراکی‌های فرآوری شده را کاهش دهید و سعی کنید سبک زندگی سالمی را برای خود انتخاب کنید.

 

 

منبع: webmd/hindustantimes 

کالابرگ الکترونیک