۹ کار مهمی که آقایان در اولین قرار عاشقانه حتما باید انجام بدهند

۹ کار مهمی که آقایان در اولین قرار عاشقانه حتما باید انجام بدهند


24 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
9 کار مهمی که آقایان در اولین قرار عاشقانه حتما باید انجام بدهند

در اولین قرار عاشقانه چگونه باشیم؟ در واقع بهتر است بپرسیم آداب اولین قرار ملاقات عاشقانه را بلد هستید و می‌دانید چگونه رفتار کنید؟ این در حالی است که به نظر می‌رسد نخستین قرار ملاقات عاشقانه برای آقایان معمولا چشم‌اندازی ترسناک دارد. از سوی دیگر دوستیابی مدرن نسبت به گذشته بسیار مبتنی بر قانون و اما و اگر است. به هر حال بد نیست در اولین قرار عاشقانه چگونه باشیم و ۹ کاری که آقایان در اولین قرار عاشقانه باید انجام بدهند را در مجله کوروش بخوانید.

تا پنجاه سال پیش تصور می‌شد که کافی است در نخستین قرار عاشقانه مرد صورت‌حساب رستوران را حساب کند یا در طول مسیر رانندگی را بر عهده داشته باشد. اما امروزه به نظر می‌رسد این کارها هم ربطی به جنسیت ندارد و قوانین برای مردها نرمش نشان می‌دهند. اما باز هم این بدان معنا نیست که کار برای آقایان آسان شده است. در ادامه به شما فوت و فن اولین قرار ملاقات عاشقانه را به شما می گوییم.

 

 

۱- با کمال میل و رضایت در سر قرار حاضر شوید

 

با کمال میل و رضایت در سر قرار حاضر شوید

 

شاید در گذشته قلب‌تان شکسته شده باشد یا به خاطر کمرویی نتوانسته‌اید از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کرده باشید. به هر دلیل که در گذشته قرار ملاقات‌ها با شکست مواجه شده باشد، مهم نیست. این یک موقعیت جدید است و بهتر است با اعصابی آرام به ملاقات با فرد جدید بروید و نسبت به این قرار متعهد شوید. طبیعی است که قرار نخست معمولا کمی عصبی و حتی ریسکی باشد اما همه چیززمانی که از تجربه درس گرفته باشید آسان‌تر می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:  ۹ نشانه که می‌گویند در یک رابطه زناشویی شاد و سالم هستید

 

 

۲- با افراد در دنیای واقعی و هم به صورت آنلاین ملاقات کنید

 

با افراد در دنیای واقعی و هم به صورت آنلاین ملاقات کنید

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

اگر از نسل قدیمی‌تر هستید احتمالا بیشتر تمایل به قرار ملاقات حضوری دارید. در این صورت استفاده از برنامه‌های مدرن دوستیابی چندان به مذاق شما خوش نمی‌آید. دلیلش هم احتمالا ناشناخته بودن این برنامه‌ها برای شماست. اما جوان‌ترها برای قرار اول معمولا ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین عمل کنند و از اولین قرار ملاقات حضوری کمی وحشت دارند. با این‌همه به نظر می‌رسد بهترین حالت ترکیبی از این دو روش است. هم از طریق آنلاین طرف مقابل را امتحان کنید و هم او را حضورا ببینید و رو در رو صحبت کنید. از سوی دیگر برنامه های آنلاین می‌توانند برای افرادی که با تعامل‌های اجتماعی چالش دارند و دست و پنجه نرم می‌کنند، به یک دردسر تبدیل شوند. بنابراین سعی کنید خیلی به آنها اعتماد نکنید. باید در زندگی واقعی احساس راحتی کنید. هر چه بیشتر تمرین کنید و روی خودتان تمرکز کنید کارها آسان‌تر می‌شود.

 

 

۳- آرامش داشته باشید و خودتان باشید

 

یک نکته مهم در آداب اولین قرار ملاقات این است که هنگام صحبت با شخص جدید (چه آنلاین و چه حضوری) تصور کنید در حال گفتگو با یک دوست یا عضو خانواده هستید. این نکته مهم فشار را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد آرامش داشته باشید و خودتان باشید.

 

هنگام ملاقات با افراد در زندگی واقعی، برای برقراری تماس چشمی و لبخند تلاش کنید. وقتی صحبت می‌کنند با دقت گوش کنید و با ارائه حکایات مشابه با روایاتی که او تعریف می‌کند درگیر شوید. و البته قانون طلایی را به خاطر بسپارید: اگر طرف مقابل به شما بگوید که علاقه‌ای ندارد دوباره شما را ببیند یا اگر در گفتگوی آنلاین بگوید که دوست ندارد به صحبت کردن ادامه بدهید مودبانه مکالمه را تمام کنید و به ادامه صحبت اصرار نکنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و ازدواج باید بدانید

 

 

۴- بهترین جا برای اولین قرار ملاقات عاشقانه

 

بهترین جا برای اولین قرار ملاقات عاشقانه

 

اولین قرار ملاقات بهتر است در کجا و چه مکانی باشد؟ یا به عبارت بهتر در اولین قرار ملاقات عاشقانه کجا بریم؟ خب شاید به نظر برسد بهترین جا و مکان برای نخستین قرار یک رستوران شیک و یا یک کافی‌شاپ لاکچری باشد اما واقعیت این است که این مکان‌ها برای گذراندن وقت و صحبت کردن چندان هم مناسب نیستند. اگر نخستین قرار ملاقات در یک جای شلوغ و پر سر و صدا باشد ممکن است جا برای نشستن پیدا نکنید یا سر و صدا باعث شود که صدای همدیگر را نشنوید. از طرف دیگر رستوران‌های گران‌قیمت و لاکچری هم ممکن است شما را به خاطر نشستن طولانی مدت معذب کنند و احساس راحتی نداشته باشید. بهترین کار این است که به جای یک مکان چشمگیر و گران‌قیمت بهتر است برای اولین قرار ملاقات جایی را در نظر بگیرید که از قبل آنجا را می‌شناسید و با محیط آن راحت هستید. مثلا کافی‌شاپی که پاتوق شماست یا رستورانی که همیشه برای خوردن غذا به آنجا می‌روید و در آن‌جا راحت هستید. بد نیست به پیک نیک کردن و یا قدم زدن در یک گالری هنری هم فکر کنید. در این صورت اولین قرار ملاقات شما بسیار راحت و دلپذیر سپری خواهد شد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور

 

 

۵- طوری لباس بپوشید که خودتان حس خوبی داشته باشید

 

طوری لباس بپوشید که خودتان حس خوبی داشته باشید

 

در اولین قرار عاشقانه چگونه باشیم و چه لباسی بپوشیم؟ واضح است که در قرار اول برداشت طرف مقابل از شما بسیار اهمیت دارد. در این میان اولین و ساده‌ترین مرحله برای ایجاد یک احساس خوب این است که بهترین ظاهر را برای خودتان پیدا کنید. برای این کار باید وقت بگذارید و ببینید که بهترین وضعیت ظاهری برای شما و این‌که خودتان با چه تیپ و ظاهری احساس راحتی می‌کنید کدام است.

 

حتما دوش بگیرید، کمی وقت روی موهای خود بگذراید و مطمئن شوید که لباس تمیز و ترجیحاً اتو شده پوشیده‌اید. در واقع هیچ قانون خاصی در مورد لباس‌های قرار اول وجود ندارد، به نظر می‌رسد بایدها و نبایدهای نانوشته‌ای هم در این زمینه وجود دارد. برای مثال حتما جوراب بپوشید، با لباس گرمکن سر قرار نروید، پاچه شلوار حتما پایین‌تر از قوزک پا باشد و از شلوارهای با طول تا بالای قوزک پا استفاده نکنید. تی‌شرت گشاد و راحت نپوشید. تیشرت تنگ و چسبان هم جز نبایدهای قرار اول است. اگر قرارتان در فصل تابستان است یک تی‌شرت پنبه‌ای مناسب روزهای گرم بپوشید تا عرق‌تان را جذب کند. موهای پشت گردنتان را مرتب کنید و برای اینکه قدبلندتر به نظر برسید تی‌شرت یقه هفت بپوشید.

 

 

بیشتر بخوانید: اصول لباس پوشیدن مردانه

 

 

بهترین انتخاب برای قرار اول یک پیراهن آستین بلند یا آستین کوتاه است. حتما جوراب بلند پنبه‌ای بپوشید (که بو نگیرد) نه جوراب اسپورت و مچی کوتاه. عطر مناسب فصل استفاده کنید اما در عطر زدن زیاده‌روی نکنید. یک عطر خوشبو با ماندگاری طولانی و پخش بوی عالی بهترین گزینه است. زنجیر و دستبند طلا و نقره چندان مناسب ظاهر یک مرد موقر و خوش‌پوش در قرار نخست نیستند. در نهایت اگر اصرار به استفاده از اکسسوری دارید یک ساعت مچی با بند چرم یا دستبندهای چرمی منقش به یک تکه طلا یا نقره ظریف کفایت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین عطرهای مردانه پر‌فروش تابستانی با ماندگاری عالی برای محل کار و مهمانی

 

 

به غیر از ظاهر شما، ایجاد یک احساس خوب در طرف مقابل در وهله نخست بستگی به آرامش، اعتماد به نفس و رفتار دوستانه شما دارد. البته اعتماد به نفس داشتن آن هم در قرار اول همیشه کار آسانی نیست اما مهم این است که تلاش کنید و برای این کار وقت بگذارید. نداشتن اعتماد به نفس یکی از ۱۰ اشتباه شایع در اولین قرار عاشقانه است

 

 

۶- سوالات زیاد و البته با احتیاط بپرسید

 

نکته مهم در قرار اول این است که سکوت نکنید. به خصوص اگر کمرو هستید و خجالت می‌کشید بهتر است با پرسیدن سوال باب صحبت را باز کنید. البته یادتان باشد لازم نیست سوالات خیلی عمیق و خصوصی بپرسید. روی سوالاتی در مورد کار، سفر و سرگرمی تمرکز کنید و مکالمه را در سطح و البته صمیمی نگه دارد. اگر طرف مقابل دوست داشته باشد در مورد مسائل عمیق‌تر صحبت کند مشکلی نیست اما تجربه نشانه داده بیش از حد به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی کار پسندیده‌ای نیست و فضولی کردن به نظر می‌رسد.

 

بهتر است جواب‌های طرف مقابل را به یاد بسپارید تا در فرصت مناسب از آن‌ها استفاده کنید. به خاطر سپردن جزییات قابل توجه به طرف مقابل نشان می‌دهد که به او علاقه دارید. البته یادتان باشد در مورد خودتان هم صحبت کنید. لازم است که طرف مقابل هم در مورد شما جزییاتی را بداند و به خاطر بسپرد.

حتما بخوانید  چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

 

 

۷- با گوشی موبایل ور نروید

 

در قرار عاشقانه با خانم ها با گوشی موبایل ور نروید

 

این روزها وابسته بودن به تلفن همراه به خصوص در بین نسل جوان امری طبیعی است. در اولین قرار عاشقانه این مهم است که مدام گوشی موبایل دست‌تان نباشد و پیام‌ها و شبکه‌های اجتماعی را چک نکنید. این کار می‌تواند طرف مقابل را عصبی کند و احساس کند که به او کاملا توجه ندارید. البته در سایر موقعیت‌های اجتماعی هم بهتر است زیاد سرتان در گوشی موبایل نباشد. بهتر است گوشی موبایل را روی حالت سکوت بگذارید و روی میز قرار دهید چون حتی اگر گوشی موبایل در حالت سکوت و در دست‌تان باشد باز هم احساس بی‌توجهی را به طرف مقابل می‌دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که می‌گویند شما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید

 

 

۸- سعی کنید خیلی خودتان را قوی و پرصلابت نشان ندهید

 

در اولین قرار عاشقانه سعی کنید خیلی خودتان را قوی و پرصلابت نشان ندهید

 

وقتی صحبت از این است که در اولین قرار عاشقانه به عنوان یک مرد چگونه باشیم منظور این است که تمام جوانب و تعادل را رعایت کنیم. البته کار دشواری است که تعادل کامل را در قرار اول به دست آورید. شما هم می‌خواهید با اعتماد به نفس باشید هم متکبر و خودخواه جلو نکنید. هم خودتان را علاقمند و مهربان و مودب نشان دهید و هم مثل یک مرد سن و سال‌دار با رفتاری پدرگونه به نظر نرسید. در واقع تمام این موارد کنار یکدیگر باید به گونه‌ای قرار بگیرند که تعادلی به هم نخورد.

 

حتی اگر خودتان می‌دانید که قصدتان ازدواج است دلیلی ندارد خیلی جلو بروید یا تصور کنید طرف مقابل هم حتما چنین حس و نظری دارد. حتما بعد از پایان قرار به او بگویید که ساعات خوبی را سپری کردید اما زیاد انتظار نداشته باشید که طرف مقابل هم همین حرف را به شما بزند. اگر قصد دارید دوباره او را ببینید حتما تاریخ قرار بعدی را مشخص کنید اما اگر احساس کردید طرف مقابل مردد است یا پاسخش منفی است خیلی اصرار نکنید.

 

یک نصیحت قدیمی؛ همه احساسات‌تان را در همان قرار اول بروز ندهید، بهتر است کمی خوددار باشید تا بهتر با طرف مقابل آشنا شوید. برای ابراز احساسات هیچ وقت دیر نیست.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ ویژگی رفتاری زنان که برای مردان جذاب است

 

 

۹- از دوستان‌تان کمک بگیرید

 

اولین قرار عاشقانه و نکات لازم برای آقایان

 

یکی از بهترین کارها بعد از اولین قرار عاشقانه صحبت کردن در مورد آن با یک یا دو دوست قابل اعتماد است، چه خوب پیش رفت و چه وقتی که خوب پیش نرود. بودن در یک رابطه طولانی مدت متعهد و شاد بهتر از بودن در رابطه‌های کوتاه و بی‌هدف است پس ارزشش را دارد که از دیگران کمک و مشورت بگیرید.

 

اگر قرار اول خوب پیشرفت می‌توانید در مورد چگونگی ادامه با دوستان خود صحبت کنید و از مشاوره آن‌ها در مورد چگونگی ادامه و پیگیری رابطه کمک بگیرید. و اگر قرار اول خراب شد و خوب پیش نرفت؟ این تضمین را به شما می‌دهد که دوستان‌تان در آینده و تجربه‌های بعدی برای رسیدن به یک رابطه خوشحال و بادوام شما را تشویق کنند.

 

 

چند نکته کلیدی دیگر در اولین قرار ملاقات عاشقانه

 

به چند نکته دیگر در اولین قرار ملاقات عاشقانه در زیر توجه کنید:

 

  • اضطراب را از خود دور کنید و تنها به این فکر کنید که از این ملاقات خاص لذت ببرید.

 

  • از رابطه قبلی حرفی نزنید. شما می‌خواهید طرف مقابلتان را بیشتر بشناسید و این برای هر دوی شما یک شانس برای شروع دوباره است. به یاد آوردن خاطرات گذشته و وارد کردن آن به رابطه جدیدتان اصلاً کار درستی نیست.

 

  • خیال بافی نکنید. تا زمانی که نتوانسته‌اید یک نفر را خوب بشناسید و در موقعیت‌های مختلف واکنش‌ها و رفتارهای او را مشاهده کنید، به نفعتان است که تصمیم جدی در مورد او نگیرید. به آن تصوری که از آن فرد در خودتان ساخته‌اید اکتفا نکنید. این باعث می‌شود انتظارات غیر واقع بینانه در خود شکل بدهید که موجب ناکامی و نا امیدی‌ها در آینده می‌شود.

 

  • سعی کنید اعتماد به ‌نفس داشته باشید و درگیر جزئیات نشوید.

 

  • صبور و خویشتن دار باشید، طرف مقابل را برای گرفتن اطلاعات تحت فشار نگذارید. اجازه دهید با جلو رفتن زمان بیشتر درمورد آن فرد اطلاعات کسب کنید.

 

  • برای شروع یا تمام کردن رابطه دنبال متن عاشقانه نباشید و عجله نکنید.

 

  • بهتر است در قرار اول زمان ملاقات کوتاه باشد.

 

 

منبع: telegraph

 

 

کالابرگ الکترونیک