راهنمای انتخاب مدل پالتو زنانه شیک بر اساس فرم بدن و اندام و قد

راهنمای انتخاب مدل پالتو زنانه شیک بر اساس فرم بدن و اندام و قد


9 آبان 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای انتخاب پالتو زنانه شیک
فهرست محتوا پنهان

کت ،پالتو و کاپشن از جمله مهم‌ترین عناصر یک استایل زمستانی شیک و البته گرم محسوب می‌شوند. در حقیقت انتخاب درست کت، پالتو و کاپشن براساس استایل شما تا حدود زیادی تیپ شما را دگرگون و شیک می‌کند و البته نقایص اندام شما را هم می‌پوشاند. راهنمای انتخاب کت و پالتو شیک زنانه براساس استایل و اندام و قد برای خانم‌ها را از سرویس سبک زندگی و در مجله کوروش بخوانید.

 

 

کدام کت‌ و پالتوها برای کمد لباس شما ضروری هستند؟

 

کدام کت‌ و پالتوها برای کمد لباس شما ضروری هستند؟

 

کت‌ و پالتوهایی که باید در کمد لباس زمستانی شما وجود داشته باشند عبارتند از:

 

*در کمد لباس زمستانی هر خانم باید یک کت معمولی برای پوشش روزانه وجود داشته باشد. انتخاب اندازه ایده‌آل یک کت معمولی و روزانه به استایل شما بستگی دارد. اندازه ایده‌آل کت و پالتو براساس استایل و اندام متفاوت است اما بهترین و استانداردترین اندازه تا روی زانو است. بسته به نوع پوشش شما این اندازه می‌تواند کمی کوتاه‌تر یا کمی بلندتر باشد.

*یک کت خیلی شیک که برای مهمانی‌های عصر و شب مناسب باشد.

*یک کت کژوال یا نه چندان رسمی برای تعطیلات آخر هفته که می‌تواند از یک کت روزانه کوتاه‌تر باشد.

*یک کت یا یک مدل پالتو زنانه شیک، گرم و کوتاه.

*یک بارانی یا به اصطلاح کت ترنچ.

 

پالتو و کت مناسب برای خانم ها

 

موارد ۱، ۲ و ۳ می‌تواند هر سه یک کت باشند و ۳ و ۴ هم با توجه به بودجه شما می‌تواند یک کت یا بارانی ترنج باشد. از سوی دیگر برای انتخاب مدل پالتو زنانه شیک، این مورد را در نظر داشته باشید که بارانی یا ترنچ کت‌ها یک آیتم شیک و مدرن و بدون زمان است و هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

اما اگر اهل مد هستید و دوست دارید همیشه شیک و متفاوت باشید موارد ۱ و ۲ یعنی کت و پالتو روزانه و یک کت و پالتو شیک برای مهمانی را حتما در کمد لباس خود داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: چند پیشنهاد مدل لباس زمستانی زنانه و مردانه برای زمستان

 

 

سوالات مهم موقع خرید کت و پالتو زنانه

 

سوالات مهم موقع خرید کت و پالتو زنانه

 

زمانی که قصد دارید کاپشن، کت و پالتو زنانه بخرید باید سوالات زیر را در ذهن داشته باشید:

 

 

۱- می‌خواهم یک مدل کلاسیک بخرم یا یک مدل ترند و مد روز؟

 

پاسخ این سوال به مقدار بودجه شما بستگی دارد. اگر بودجه‌تان محدود است بهتر است یک مدل کلاسیک و همیشه مد روز مثل یک کت ترنچ یا بارانی بخرید.

حتما بخوانید  16 تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

 

 

۲- از جنس این پالتو یا کت خوشم می‌آید؟

 

اگر جنسی که انتخاب می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشد طبیعتا چند سال می‌توانید از یک کت و پالتو زنانه استفاده کنید چون بعید است خیلی زود از سر و شکل بیفتد. ممکن است هنگام خرید فقط به پارچه‌ای که مد روز است توجه داشته باشید و به کیفیت پارچه زیاد توجه نکنید.

 

در این صورت به احتمال زیاد برای سال بعد هم مجبورید هزینه کنید. در هنگام خرید کت و پالتو زنانه به این نکته ظریف توجه کنید که کیفیت آستر، یراق‌آلات فلزی و دکمه‌ها و کیفیت رنگ پارچه هم در دوام و زیبایی ظاهری آن تاثیر زیادی دارد پس به کیفیت آن‌ها دقت کنید.

 

 

۳- کارکرد کت و پالتو زنانه برای شما چیست؟ بیشتر ساعات روز می‌نشینید یا عادت دارید پیاده روی کنید و یا این‌که چند ساعت در روز مجبورید برای رسیدن به مقصد رانندگی کنید؟

 

شما باید در کت یا پالتویی که می‌خرید احساس راحتی کنید. اگر هم سر کار زیاد می‌نشینید هم پیاده‌روی می‌کنید و هم مجبورید رانندگی کنید باید حتما یک کت راحت را انتخاب کنید.

 

 

۴- میزان ضخامت کت و پالتو زنانه چقدر باید باشد؟ آیا زیاد بیرون می‌روید یا معمولا در ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی هستید که وسایل گرم کننده دارند؟

 

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد در هنگام خرید کت و پالتو به ضخامت آن توجه کنید.

 

 

۵- زیر کت و پالتو زنانه چه می‌‌پوشید؟ اهل پوشیدن دامن زیر کت و پالتو هستید یا ژاکت و بلوز و پلیور با شلوار را ترجیح می‌دهید؟

 

در مجموع به نظر می‌رسد یک کت و پالتو زنانه که حداقل تا روی زانو بیاید انتخاب مناسب‌تری است چون در این صورت هم می‌توانید آن را با یک دامن بلند ست کنید و هم با شلوار و بوت‌های بلند یا یک جفت نیم‌بوت.

 

 

۶- رنگ و طرح کت و پالتو مهم است؟

 

با توجه به جایی که می‌خواهید از کت و پالتو استفاده کنید رنگ و طرح آن هم اهمیت پیدا می‌کند. اما در مجموع توصیه ما به شما این است که حداقل یک کت و پالتو مشکی یا رنگ خنثی (مثلا کرم یا طوسی) در کمد لباس خود داشته باشید. از سوی دیگر چه روزهای سرد و عموما ابری زمستان نیاز ما به رنگ‌ها را بیشتر می‌کنند به همین دلیل داشتن یک کت و پالتوی شاد و رنگی هم برای مکان‌های کمتر رسمی و اداری ایده بدی نیست.

 

 

کدام مدل پالتو زنانه شیک برای استایل و اندام شما مناسب است؟

 

 

اگر معمولا جین و کتانی می‌پوشید چه پالتویی شیک است؟

 

اگر معمولا جین و کتانی می‌پوشید چه پالتویی شیک است؟

 

اگر معمولا تیپ اسپرت دارید و جین و کتانی می‌پوشید بهتر است یک پالتو زنانه راسته انتخاب کنید. طول پالتو بستگی به قد شما دارد. اگر قد خیلی بلندی دارید بهتر است پالتویی که انتخاب می‌کنید تا روی زانو باشد ،اگر هم قدتان کوتاه است پالتو کمی پایین‌تر از حد زانو قد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

 

 

اگر معمولا کفش پاشنه بلند و شلوار پارچه‌ای می‌پوشید چه پالتویی شیک است؟

 

اگر معمولا کفش پاشنه بلند و شلوار پارچه‌ای می‌پوشید چه پالتویی شیک است؟

 

در این صورت برای انتخاب کت و پالتو شیک زنانه مدل‌هایی تنگ‌تر و کمر باریک را انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل و ترندهای شال و روسری سال ۲۰۲۱/۱۴۰۰

 

 

اگر فرم بدن‌تان ساعت شنی است چه پالتویی شیک است؟

 

برای فرم بدن ساعت شنی کت و پالتوهایی که دکمه یک طرف دارند بهترین انتخاب هستند. قد این پالتوها بهتر است تا روی زانو باشد.

 

 

اگر فرم بدن‌تان مستطیل است چه پالتویی شیک است؟

 

اگر فرم بدن‌تان مستطیل است چه پالتویی شیک است؟

 

در این صورت برای انتخاب پالتو شیک زنانه شما باید به دنبال این باشید که کمرتان باریک‌تر نشان داده شود پس برای انتخاب کت و پالتو زنانه از پالتوهای کمر دارد که بالاتنه کمی تنگ‌تر و دامن گشادتر دارند استفاده کنید.

حتما بخوانید  دلیل انتخاب رنگ سال 2019 پنتون | رنگ مرجانی برای این‌که به شادی نیاز داریم

 

پالتوهای مدل یقه یک طرفه هم برای شما انتخاب ایده‌آلی است. پالتوهای مدل لاله‌ای و نیز پالتوهای یقه باز هم برای شما مناسب هستند. به این نکته ظریف توجه کنید که پالتوی شما حتما کمربند داشته باشد تا کمر را باریک‌تر نشان دهید. قد پالتو تا روی زانو یا بلندتر ایده‌آل است.

 

 

اگر فرم بدن‌تان مثلث است چه پالتویی شیک است؟

 

اگر فرم بدن‌تان مثلث است چه پالتویی شیک است؟

 

زمانی که فرم بدن شما مثلثی است باید پایین تنه را محو کنید و بالاتنه را برجسته‌تر نشان دهید. در این صورت بهتر است از مدل‌هایی که یقه در زیر سینه چین می‌خورد و دامن پالتو بلندتر است استفاده کنید. مدل‌های یقه بزرگ و حجیم هم برای شما مناسب هستند.

 

بهتر است آستین پالتویی که انتخاب می‌کنید پف و حجیم باشد. پالتوهایی که دو طرف دکمه می‌خورند هم انتخاب مناسبی هستند. قد پالتو هم برای شما تا روی زانو کافی است. به هیچ وجه از پالتوهایی که دامن گشاد و پف دارند استفاده نکنید. کمربندهای حجیم و پهن و جیب‌های بزرگ روی دامن پالتو هم اندام شما را نامتناسب نشان می‌دهند.

 

 

اگر فرم بدن‌تان دایره است چه پالتویی شیک است؟

 

اگر فرم بدن‌تان دایره است چه پالتویی شیک است؟

 

شما باید به دنبال پالتو یا کتی باشید که اندام شما را در مجموع کشیده‌تر و بلندتر نشان دهد. در این صورت به هیچ‌وجه دنبال کت و پالتوهای تنگ و چسبیده نباشید. یک کت یا پالتو که از شانه به پایین کمی گشادتر شود، مدل‌های پیله‌ای یا خمره‌ای و پالتوهایی که بالاتنه تنگ و پایین تنه گشاد دارند برای شما مناسب هستند.

 

یقه هفت یا یقه ایستاده و یقه‌های بزرگ اندام شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد. بهتر است از پالتوهای تک رنگ استفاده کنید. پالتو با مدل یقه یک طرفه البته با یقه نه چندان حجیم هم برای شما مناسب است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ روش آسان و مطمئن برای شستن کاپشن و کت و پالتو چرم

 

 

اگر فرم بدن شما گلابی است چه پالتویی شیک است؟

 

اگر فرم بدن شما مدل گلابی است در این صورت باید هدف شما ظریف‌تر نشان دادن پایین تنه باشد. پس برای انتخاب پالتو از راهنمای فرم بدن مثلثی استفاده کنید.

 

 

اگر چاق یا لاغر هستید چه پالتویی شیک است؟

 

اگر اندام شما کمی چاق و فربه است یک مدل پالتو زنانه شیک برای شما مدل‌های پفی و حجیم مثل کاپشن‌ها و پالتوهای بارانی پف‌دار نیست. بهترین انتخاب برای شما پارچه‌های ساده و کمتر پف و حجیم است. از پارچه چهارخانه استفاده نکنید و پالتوهای چند تکه و چند رنگ را هم فراموش کنید. طبیعتا تمام این موارد برای افرادی که لاغر هستند برعکس عمل می‌کند.

 

 

بهترین سایز کت و پالتوی زنانه برای شما کدام است؟

 

بهترین سایز کت و پالتوی زنانه برای شما کدام است؟

 

زمانی که یک مدل پالتو زنانه شیک یا کاپشن گران‌قیمت خریداری می‌کنید با این ایده که چند سال می‌خواهید از آن استفاده کنید برای خرید آن پول پرداخت می‌کنید. به همین دلیل بهتر است کت یا پالتویی را انتخاب کنید که از هر نظر سایز و اندازه اندام شما باشد.

 

*شانه کت یا پالتو باید دقیقا اندازه باشد. نشانه اندازه بودن شانه‌ها این است که سرشانه صاف و مستقیم روی شانه شما قرار بگیرد.

*یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدل پالتو زنانه شیک این است زیر بغل پالتو نباید برای شما خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد.

*در یک مدل پالتو زنانه شیک با آستین بلند، آستین باید کاملا مچ دست را بپوشاند.

*هنگام پرو دکمه‌های کت یا پالتو را کامل ببندید و مطمئن شوید که دکمه‌ها کشیده نمی‌شوند. در یک مدل پالتو زنانه شیک دکمه‌ها به راحتی بسته می‌شوند و روی شکم کشیده نمی‌شوند.

*حرکت کردن، نشستن، چرخیدن و راه رفتن در یک مدل پالتو زنانه شیک یا کت خوش فرم باید برای شما راحت باشد و شما را دچار زحمت نکند. وزن پالتو نباید برای شما زیاد باشد چون خیلی زود شما را خسته خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ مد پرطرفدار و شیک برای استایل بهار و تابستان

 

کالابرگ الکترونیک