راهنمای خرید بهترین دستگاه نسپرسو و اسپرسوساز خانگی

راهنمای خرید بهترین دستگاه نسپرسو و اسپرسوساز خانگی


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید بهترین دستگاه نسپرسو و اسپرسوساز خانگی

دستگاه اسپرسوساز خانگی یکی از وسایل ضروری آشپزخانه برای کسانی است که عادت به مصرف روزانه قهوه دارند اما بهترین دستگاه اسپرسو خانگی چه دستگاهی است؟ یک دستگاه قهوه ساز اسپرسو یا اسپرسوساز خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله از مجله کوروش به معرفی فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید انواع مختلف دستگاه اسپرسوساز و نسپرسوساز خانگی می‌پردازیم. در سرویس سبک زندگی با ما همراه شوید.

 

از آنجایی که انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز خانگی موجود موجود است، باید با پاسخ دادن به چند سوال گزینه‌های خود را برای خرید، محدود کنید. اولین و مهمترین سوال این است که چقدر برای شما آسان بودن استفاده از دستگاه اسپرسوساز مهم است. اگر تمایل دارید که صفر تا صد در پروسه تهیه قهوه درگیر باشید، بهتر است تا یک دستگاه اسپرسوساز دستی انتخاب کنید. اما اگر فرایندی کاملاً خودکار می‌خواهید دستگاه اسپرس ساز خودکار را در لیست خرید خود قرار دهید. یک دستگاه اسپرسو ساز که تنها با یک با لمس یک دکمه به شما بهترین اسپرسو را تحویل دهد.

 

 

دستگاه اسپرسوساز دستی

 

اگر می خواهید از مرحله آسیاب شدن دانه قهوه تا زمانی‌ که قهوه به صورت یک فنجان اسپرسو در دستان شما است، همه کار را خودتان انجام دهید، بهتر است دستگاه اسپرسوساز دستی را انتخاب کنید.

 

دستگاه اسپرسوساز دستی

 

شما می‌توانید به سراغ بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز دستی و اهرمی بروید. با جابه‌جایی حرفه‌ای اهرم، یک شات اسپرسو سفارشی دارید. این دستگاه‌ها طول عمر فوق‌العاده‌ای دارند. اما تسلط بر آن‌ها کمی دشوار است. دستگاه‌های اسپرسوساز دستی خانگی، معمولاً جز بهترین دستگاه‌ها و مورد علاقه باریستاهای حرفه‌ای هستند؛ کسانی که به اندازه کافی با اسپرسوساز خودکار و اتوماتیک کار کرده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه کاپوچینو خانگی حرفه‌ای با دستگاه و بدون دستگاه

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک خانگی

 

اگر می خواهید کمی از نیروی برق هم کمک گرفته و بهترین قهوه را برای خود آماده کنید، می‌توانید گزینه دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک را هم در نظر بگیرید. دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک خانگی دارای پمپ برقی است. بنابراین استفاده از آن آسان‌تر از دستگاه‌های دستی است. اما در عین حال شما می‌توانید کنترل بخشی از فرآیند تهیه قهوه را نیز در دست بگیرید.

 

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک خانگی

 

اگر چه استفاده از دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک بسیار آسان‌تر از دستی است، اما این دستگاه برای تحویل دادن بهترین قهوه به شما نیازمند یک لِم خاص است. بنابراین شما باید بتوانید با مهارت زیاد جریان آب و میزان فشار آن کنترل کنید. اگر این کار برای شما دشوار است پس دستگاه ساده‌تری را انتخاب کنید. بهترین پیشنهاد ما انتخاب یک دستگاه اسپرسو کاملا اتوماتیک است.

 

 

اسپرسوساز کاملاً اتوماتیک، بهترین پیشنهاد برای تازه‌کارها

 

شما می‌توانید با اسپرسوساز کاملا اتوماتیک بهترین اسپرسو را آماده کنید. بدون کوچکترین درگیری و یا حتی دغدغه برای یادگیری فرآیند قهوه. اسپرسوساز کاملا اتوماتیک بسیار ساده است. تنها نکته منفی دستگاه اسپرسوساز یا نسپرسوساز کاملاً اتوماتیک این است که ممکن است کنترل فرایند آماده کردن قهوه اسپرسو یا نسپرسو را از دست بدهید.

 

اسپرسوساز کاملاً اتوماتیک، بهترین پیشنهاد برای تازه‌کارها

 

دخالت در فرایند آماده شدن قهوه برای دوستداران قهوه یکی از بهترین و هیجان انگیزترین بخش های ماجراست. این دسته افراد معتقدند که از آنجا که فشار و جریان آب بسیار مهم است، کنترل نداشتن بر فرایند تهیه اسپرسو کمی ریسک محسوب می‌شود. اما اگر تازه‌کار هستید، این دستگاه بهترین پیشنهاد برای شما است.

 

 

بیشتر بخوانید:  خواص و فواید قهوه 

 

 

اسپرسوساز فوق اتوماتیک خانگی

 

دستگاه اسپرسوساز و نسپرسو فوق اتوماتیک، همه کار را برای شما ساده می‌کند. تنها با لمس یک دکمه می‌توانید بهترین اسپرسو و یا نسپرسو را تحویل بگیرید. چرا که همه چیز در اختیار دستگاه است. این دستگاه برای آماده کردن قهوه به دفعات زیاد بسیار کارآمد است. دستگاه قهوه خوبی به شما تحویل می‌دهد. این نوع دستگاه ویژگی‌هایی چون تنظیمات سریع، تنظیمات برنامه‌ریزی شده و حرکت دم‌کن دارد.

 

 

گرمکن‌های فنجانی، بهترین ابزار جانبی دستگاه اسپرسوساز

 

تا زمانی که تازه یاد بگیرید که چگونه اسپرسو درست کنید، ممکن است درست کردن قهوه کمی طول بکشد. بنابراین ممکن است به یک فنجان گرم کن احتیاج داشته باشید تا نوشیدنی شما گرم بماند. اگر گرم ماندن نوشیدنی شما برایتان مهم است، بهترین گزینه استفاده از اسپرسوساز های دارای گرمکن است.

 

 

فیلترهای تمیزکننده آب در دستگاه اسپرسوساز

 

اگر از آب لوله کشی برای درست کردن اسپرسو خود استفاده می‌کنید، بهتر است دستگاه اسپرسوساز با فیلتر آب را تهیه کنید. چرا که آب لوله‌کشی طعم خاصی دارد که ممکن است بهترین اسپرسو را به شما ندهد.

 

 

اسپرسوساز خانگی با ظرف شیر

 

بهترین گزینه برای کسانی که اسپرسو خود را با شیر گرم مصرف می‌کنند، خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی با ظرف همراه شیر است.

 

اسپرسوساز خانگی با ظرف شیر

 

بنابراین اگر شیر گرم برای شما مهم است توصیه می‌شود در خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی به این نکته توجه کنید. ظرف شیر دستگاه اسپرسوساز با تنها با لمس یک کلید باعث ایجاد تبخیر شیر و ترکیب آن با قهوه می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ خاصیت درمانی عجیب قهوه سبز

 

 

وسایل اضافی همراه دستگاه اسپرسوساز خانگی

 

اگر دستگاه اسپرسوساز به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی آشپزخانه شما محسوب می‌شود هنگام خرید به لوازم جانبی دستگاه آن توجه کنید. فنجان‌های دستگاه یکی از مهمترین لوازم جانبی اسپرسو ساز خانگی است. سعی کنید دستگاهی تهیه کنید که فنجان‌های بزرگی داشته باشد. مهم نیست که می‌خواهید یک لیوان اسپرسو بخورید و یا کمی بیشتر. معمولاً بهترین انتخاب در دستگاه اسپرسو ساز خرید دستگاهی مجهز به گرم کننده است. اگر دستگاه اسپرسوساز شما با فنجان گرم کن عرضه نمی‌شود، بهتر است روی دستگاه دیگری هزینه کنید.

 

وسایل اضافی همراه دستگاه اسپرسوساز خانگی

 

پاک کردن اسپرسوساز خانگی و رسوب زدایی آن کمی دشوار است. بهتر است زمان خریداری به محلول‌های رسوب‌زدایی و پاکسازی که همراه دستگاه به شما داده می‌شود توجه کنید. توجه به وسایل جانبی دستگاه اسپرسوساز خانگی بسیار مهم است. چون شما از این دستگاه برای مدت زمان طولانی استفاده خواهید کرد. اما یکی دیگر از بهترین کارهایی که هنگام خرید انواع دستگاه اسپرسوساز باید انجام دهید، دقت در انتخاب برند دستگاه است.

 

 

منبع: bestbuy

 

کالابرگ الکترونیک