راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

ممکن است شما میلیون‌ها تومان خرج اتاق نشیمن زیبا و کاملتان کرده باشید. با این حال، از یک چیز مهم غافل شدید؛ تلویزیون شما هنوز روی میز یا قفسه‌ای قرار دارد و اطراف آن را بازی‌های ویدیویی، دی‌وی‌دی‌ها فرا گرفته است. این آشفتگی کل نمای پذیرایی را خراب می‌کند. برای انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب چکار باید کرد؟ با ما همراه باشید در این مقاله مجله کوروش راهنمای خرید میز تلویزیون، انتخاب بهترین رنگ میز تلویزیون، مدل میز تلویزیون چوبی و دیواری و مدل میز تلویزیون ساده و شیک را در مجله کوروش بخوانید.

چرا انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب مهم است؟

 

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

 

 

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق، مصرف‌کنندگان معمولا زیاد به میز تلویزیون فکر نمی‌کنند. کاناپه‌ها، میزهای انتهایی، حتی دیوار آویزها و پنجره‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند؛ در آخر میز تلویزیونی نامتناسب را انتخاب می‌کنند. هرگز نباید اینگونه باشد. میز تلویزیون در هر صورت به‌عنوان نقطه کانونی فضاست؛ بنابراین باید درست به نظر برسد. هنگام تماشای تلویزیون، نمی‌توانید به میز تلویزیون توجه نکنید.

 

اگر سیستم‌های بازی یا فناوری و سرگرمی‌های دیگری دارید، سیم و کنسول به محیط اتاق سرازیر می‌شوند. آشفتگی حاصل از این کار، تمام مراقبت‌های انجام شده برای بقیه دکور را تضعیف می‌کند. در ادامه، ما برای خرید میز تلویزیون مناسب، شما را راهنمایی می‌کنیم. نیازهای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا بفهمید به دنبال چه چیزی هستید.

 

اولین قدم در خرید میز تلویزیون، در تجزیه‌و‌تحلیل نیازهای شما نهفته است. این روند شامل پرسیدن چند سؤال از خودتان است تا بفهمید چه چیزی برای خانه‌تان بهتر جواب می‌دهد. این سؤالات، شامل موارد زیر می‌شود:

 

تلویزیون شما چقدر بزرگ است؟

اتاقی که میز تلویزیون را در آن قرار می‌دهید، چقدر بزرگ است؟

برای چه هدفی از تلویزیون استفاده می‌کنید؟

تخفیف شوینده های افق کوروش

سلیقه شما در طراحی و ویژگی‌های خاص چیست؟

 

۱- اندازه تلویزیون

 

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

 

 

عرض تلویزیون، مانند سایر اشیاء اندازه‌گیری نمی‌شود. بلکه عرض تلویزیون با اندازه‌گیری از یک گوشه به صورت مورب تا گوشه مقابل تعیین می‌شود. یعنی باید قطر مستطیل تلویزیون خود را اندازه بگیرید. اما اندازه میز تلویزیون، همان قد و عرض قاب آن است. شما باید تلویزیون را اندازه‌گیری کنید تا بفهمید برای نگه‌داشتن تلویزیون روی میز آن، به چقدر فضا نیاز دارید.

 

۲- نحوه استفاده از مجموعه تلویزیونی خود را در نظر بگیرید

 

افراد مختلف به دلایل مختلف و  از راه‌های مختلف از تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند. برخی از ما آن را روی کاناپه تماشا می‌کنیم و فیلم‌های قدیمی خودمان را در آن اجرا می‌کنیم؛ در حالی که دیگران باندهای بزرگ تلویزیون را برای تماشای بازی‌های بزرگ به خانه می‌آورند. دیگران به‌ندرت از مجموعه دستگاه تلویزیون خود برای هر چیزی استفاده می‌کنند، در حالی که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی ممکن است هر روز از تمام سیستم خود استفاده کنند. همچنین، درنظرگرفتن دستگاه‌های مرتبطی که از سیم‌کشی استفاده می‌کنند، مانند سیستم‌های بازی ویدیویی یا دستگاه‌های پخش DVD، مهم است. اطمینان حاصل کنید که میز تلویزیون دارای فضای کافی برای و همچنین سوراخ‌های کافی در قسمت پشتی برای سیم‌کشی باشد.

 

۳- اندازه اتاق

 

 

مسلما انتخاب میز تلویزیون و خرید میز تلویزیون مناسب، نیاز به دانشی درمورد اندازه تلویزیون دارد. همچنین باید اندازه اتاق را در نظر بگیرید. بیشتر استندها و میزهای تلویزیون در بیشتر اتاق‌ها جای می‌گیرند، اما ممکن است برای هر نوع مبلمان، عالی به نظر نرسند. بدیهی است که بسیاری از افراد تصور متفاوتی از اینکه چه نوع میزی در اتاق‌های مختلف مناسب است، خواهند داشت. به‌عنوان مثال، بیشتر آنها برای اتاق خواب خود، میز  کوچک‌تری را ترجیح می‌دهند. بعضی از خانواده‌ها تقریبا در هر اتاق تلویزیون می‌خواهند، بنابراین ارزیابی فضا و محیط اطراف برای به دست آوردن اندازه مناسب مهم است.

 

رسیدن به تناسب، سلیقه‌ای است. همان طور که گفته شد، یک میز تلویزیون بزرگ و آراسته ممکن است در یک اتاق بسیار کوچک مضحک به نظر برسد. میز تلویزیون بسیار کوچک در یک اتاق بسیار بزرگ نیز غیرطبیعی به نظر می‌رسد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که میز تلویزیون چقدر فضا اشغال می‌کند. آیا پیکربندی سایر مبلمان در اتاق، فضا را برای جابه‌جایی راحت باقی می‌گذارد؟ هیچ‌کس نمی‌خواهد از مبلمان بالا برود تا بتواند به نقطه خاصی از پذیرایی برسد.

فضای خود را اندازه‌گیری کنید و مطمئن شوید که میز تلویزیونی خریداری کرده‌اید که بتواند تلویزیون شما را کنترل کند اما به‌خوبی در اتاق قرار گیرد.

 

چرا اندازه میز تلویزیون مهم است؟

 

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

 

 

باید جایگاه متناسب با اندازه تلویزیون برای زیبایی و همچنین ایمنی تهیه کنید. صفحه‌های تخت امروزه نسبت به مدل‌های قدیمی جعبه‌ای، سنگین‌تر هستند و نیاز به پشتیبانی بهتر دارند.

برای سایر افراد که می‌خواهند فضای بیشتری برای میز تلویزیون اختصاص دهند ولی نمی‌خواهند میز تلویزیون بر اتاق مسلط شود، می‌توانند از میزهایی استفاده کنند که فقط حدود ۴۰ اینچ از کف زمین بلند می‌شوند و به‌طور کلی عرض آنها ۲برابر طولشان است.

با این حال، بعضی از خانواده‌ها به‌ندرت از تلویزیون استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند که تلویزیون فضای زیادی را اشغال نکند. برای این خانه‌ها، یک پایه کوچک در گوشه‌، به بهترین شکل ممکن کار می‌کند.

در ادامه، برای خرید میز تلویزیون مناسب، راهنمایی بر اساس اندازه قطر تلویزیون ارائه داده‌ایم:

 

  • زیر ۳۲ اینچ قطر تلویزیون:  ۲۸ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۳۲ تا ۳۹ اینچ قطر تلویزیون: ۳۰ تا ۴۵ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۵۰ تا ۵۴ اینچ قطر تلویزیون: ۴۶ تا ۴۹ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۵۵ تا ۵۹ اینچ قطر تلویزیون: ۵۰ تا ۵۳ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۶۰ تا ۶۴ اینچ قطر تلویزیون: ۵۴ تا ۵۷ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۶۵ تا ۶۹ اینچ قطر تلویزیون:  ۵۸ تا ۶۲ اینچ عرض میز تلویزیون
  • ۷۰ اینچ یا بیشتر: بالای ۶۳ اینچ عرض میز تلویزیون

 

تطبیق میز تلویزیون با دکوراسیون؛ چه رنگ و مدلی بهتر است؟

 

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ تمام نکاتی که درباره طرح و رنگ میز باید بدانید

 

 

اتاقی با سبک خاص، نیاز به میز تلویزیونی با ظاهری خاص دارد. بدیهی است که میزی با طراحی زیبا و کلاسیک در یک فضای مدرن و مینیمالیستی مناسب نیست. خرید میز تلویزیون چوبی متشکل از چوب سخت با دوام و قهوه‌ای رنگ باید تقریبا هر طراحی اتاق سنتی و کلاسیک را تکمیل کند. ظاهر کلاسیک و سنتی در میز تلویزیون معمولا با چوب گیلاس، بلوط، ماهاگونی یا افراست. میزهای تلویزیون براق از چوب تیره، فلز یا ترکیبی از هر دو، اتاقی با سبک مدرن را ایجاد می‌کنند. اکثر میزهای تلویزیون دارای سایه‌ای از قهوه ای، خاکستری یا سیاه هستند. این گزینه‌ها مطمئن‌ترین انتخاب رنگ‌ها هستند؛ زیرا تقریبا با هر طرح اتاق مطابقت دارند.

 

همچنین می‌توانید در خرید میز تلویزیون، مدل میز تلویزیون را در اولویت قرار دهید. به‌عنوان مثال، شما ممکن است میزی با درها یا قفسه‌های شیشه ای زیبا را دوست داشته باشید، اما این سبک ممکن است برای خانه‌ای که کودکان پر جنب‌وجوش دارد، مناسب نباشد. میز تلویزیون مقاوم و با چوب سخت احتمالا در محیطی که کودکان می‌توانند بدوند و بازی کنند، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

 

در نظر بگیرید که میز تلویزیون در محیط چگونه به نظر می‌رسد، چگونه با سبک زندگی شما متناسب است و چه چیزی با بودجه شما مطابقت دارد. همچنین در نظر بگیرید که چه ویژگی‌هایی به بهترین نحو، نیازهای شما را برآورده می‌کند.

 

میز تلویزیون‌های مختلف دارای ویژگی‌های متنوعی هستند. ویژگی‌های بیشتر می‌تواند به معنای قیمت بالاتر باشد، بنابراین درمورد ویژگی های مورد نظر یا نیاز خود، با دقت فکر کنید. رایج‌ترین ویژگی‌ها شامل قفسه، درهای شیشه‌ای و دراورها هستند. در بسیاری از موارد، می‌توانید فاصله کشوها را طوری تنظیم کنید که هر آنچه را برای ذخیره‌سازی نیاز دارید، در خود جای دهد.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک