۱۲ ماسک خانگی درمان قطعی لکه‌های قهوه‌ای پوست صورت و گردن

۱۲ ماسک خانگی درمان قطعی لکه‌های قهوه‌ای پوست صورت و گردن


31 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ماسک خانگی

علت بروز لکه‌های قهوه‌ای روی پوست صورت مختلف است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بارداری، بالا رفته سن، جای جوش‌های قدیمی، طی کردن دوره درمانی و مصرف داروهای خاص و … از جمله عوامل لکه‌های قهوه‌ای روی پوست صورت هستند. در حقیقت این لکه‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که که پوست شما ملاتونین را بیش از حد لازم تولید می‌کند و در نتیجه لکه‌های قهوه‌ای روی پوست تشکیل می‌شوند. علاوه بر درمان‌های پزشکی با داروها و لوسیون‌های شیمیایی، ۱۲ ماسک خانگی برای برای رفع و درمان قطعی لکه‌های قهوه‌ای پوست صورت و گردن با طب سنتی را، در سرویس سلامت  مجله کوروش بخوانید.

 

۱- ماسک خانگی آلوئه‌ورا

 

ماسک خنگی آلوئه‌ورا برای از بین بردن لک گردن و صورت

 

پوست آلوئه‌ورا را جدا کنید و ژل شفاف داخل آن را بردارید. این ژل را به آرامی روی پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. ۲ بار در صبح و شب این کار را تکرار کنید. بعد از ۳۰ دقیقه صورت و گردن را با آب ولرم بشورید و سرم یا مرطوب کننده مخصوص پوست‌تان را استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ورا و ماسک آلوئه‌وار برای پوست و درمان لک و لاغری

 

 

۲- ماسک خانگی سرکه سیب و آب

 

ماسک سرکه سیب و آب برای از بین بردن لک گردن و صورت

 

مقدار مساوی سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید. این محلول را به صورت مستقیم روی لکه‌های قهوه‌ای پوست پاکیزه بزنید و خوب روی آن‌ها بمالید. به جای آب می‌توانید چند قطره لیموترش به سرکه سیب اضافه کنید.

یک ترکیب دیگر ۳ قاشق آب پرتقال تازه و ½ قاشق غذاخوری سرکه سیب است. بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشورید و  مرطوب کننده و سرم مخصوص پوست‌تان را استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فواید، عوارض و خواص بی‌نظیر سرکه سیب برای بدن

 

 

۳- ماسک باترمیلک

 

ماسک باترمیلک برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

یک روش درمان لک صورت با باترمیلک است. باترمیلک را روی لکه‌های قهوه‌ای پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بشورید. بعد از این مدت صورت را با آب ولرم بشورید و از همان کرم مرطوب کننده یا سرم مخصوص پوست‌تان استفاده کنید. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه و جوش دارید کمی آب لیموترش به باترمیلک اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کیک ردولوت (کیک مخمل قرمز) در فر و قابلمه

 

 

۴- ماسک مشهور و سنتی روغن کرچک

 

درمان لک صورت با روغن کرچک یک روش قدیمی و موثر است. چند قطره روغن کرچک را صبح و شب روی لکه‌های قهوه‌ای پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ روغن گیاهی برای درمان طبیعی و رفع سیاهی دور چشم و روش استفاده آنها

 

 

۵- ترکیب عجیب ترب کوهی و سرکه سیب

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

ماسک ترب کوهی و سرکه سیب از بین برنده لک صورت و گردن

 

ترب کوهی را رنده کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشورید و از مرطوب کننده و سرم مخصوص پوست‌تان استفاده کنید. این ماسک ضد لک را هفته‌ای ۳ بار تکرار کنید.

اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید مقداری ترب کوهی رنده شده را با ½ پیمانه سرکه سیب ترکیب کنید و در یک شیشه مربا در بسته نگهداری کنید. این ماسک را ۲ هفته در بسته نگهدارید و هر روز یک بار آن را خوب تکان دهید. بعد از ۲ هفته به مدت یک ماه هر روز روی لکه‌های قهوه‌ای صورت و گردن بمالید. این ترکیب را حتما در یخچال نگهداری کنید.

 

 

۶-ماسک آب اکسیژنه و شیر

 

در یک لیوان شیشه‌ای ۱ قاشق چایخوری آب اکسیژنه را با ۱ قاشق چایخوری شیر ترکیب کنید. با یک پد دایره‌ای شکل این ترکیب را روی لکه‌های قهوه‌ای پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت و گردن را با آب ولرم بشورید و همان پروسه کرم مرطوب کننده و سرم را انجام دهید.

 

 

۷- ماسک لوبیا گاربانزو یا همان نخود گرد

 

ماسک لوبیا گاربانزو یا همان نخود گرد برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

یک پیمانه نخود گرد خیس خورده یا کنسرو نخود و پوره شده با چرخ گوشت یا غذاساز را با ۱/۳ پیمانه آب مخلوط کنید. این خمیر را روی لکه‌های قهوه‌ای پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید. ماسک نخود یک ماسک خانگی عالی برای جوانسازی پوست صورت در خانه هم هست. بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشورید، پروسه کرم مرطوب کننده یا سرم پوست را تکرار کنید و هر روز تا رفع لکه‌ها این کار را تکرار کنید.

 

 

۸-انواع لیمو

 

ماسک لیمو برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

یک برش لیموترش را صبح و عصر به مدت ۱ دقیقه روی لکه‌های قهوه‌ای پوست بمالید.

حتما بخوانید  ۲۲ طرز تهیه انواع ترشی ساده و مخلوط خانگی و مجلسی با طعم لذیذ

اگر پوست حساسی دارید یک قاشق غذاخوری آب لیموترش را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و با پد روی پوست پاکیزه صورت بمالید. سپس با آب ولرم بشورید. بعد از دو ماه به صورت واضح و مشخص پوست صورت شفاف و روشن و لکه‌های قهوه‌ای کمرنگ می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: معجزه ماسک لیموترش برای داشتن پوست درخشان

 

 

۹- ماسک پاپابا

 

ماسک پاپابا برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

یک میوه پاپایا سبز انتخاب کنید، آن را برش بزنید و پوست بگیرید و دانه‌هایش را جدا کنید. با غذاساز پاپایا را پوره کنید تا به صورت خمیر درآید. پوره پاپایا را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید. این کار را یک بار صبح و یک بار شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. سپس با آب ولرم بشورید و پروسه کرم و سرم را انجام دهید.

 

 

۱۰- ماسک جعفری و ماست و جوش شیرین

 

ماسک جعفری و ماست و جوش شیرین برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

۱ پیمانه جعفری ساطوری خرد شده، ½ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۱ قاشق غذاخوری ماست را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید و سپس با آب ولرم بشورید. ماسک را هفته‌ای ۲ بار تکرار کنید.

 

 

۱۱- چوب صندل و آب پرتقال

 

یک قاشق غذاخوری چوب صندل پودر شده را با ۱ قاشق چایخوری پوست پرتقال ریز رنده شده و آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید. مقدار آب پرتقال باید به حدی باشد که یک ترکیب خمیر به دست بیاورید. این ماسک را روی پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید. سپس با آب ولرم بشورید و پروسه کرم مرطوب کننده و سرم را انجام دهید. ماسک چوب صندل و آب پرتقال را ۱ تا دو بار در هفته انجام دهید.

 

 

۱۲- ماسک زردچوبه و آب برنج

 

ماسک زردچوبه و آب برنج برای از بین بردن لک صورت و گردن

 

در طب سنتی، ماسک زردچوبه جز بهترین ماسک خانگی برای تقویت پوست صورت و بدن و رفع و درمان قطعی لکه‌های قهوه‌ای پوست صورت و گردن است. برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را با ۲ قاشق غذاخوری آرد و ۲ قاشق غذاخوری آب برنج مخلوط کنید. ماسک را به صورت دورانی با نوک انگشت روی پوست پاکیزه صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

 

 

منبع: Pure Fiji 

 

کالابرگ الکترونیک