چگونه در ۵۰ سالگی پوست زیبا و جوان داشته باشیم؟

چگونه در ۵۰ سالگی پوست زیبا و جوان داشته باشیم؟


8 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
50-سالگی-پوست-زیبایی

۵۰ سالگی و داشتن یک پوست که زیبایی و شادابی قبل را داشته باشد شاید سخت، اما غیرممکن نیست. اگر سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید، می‌توانید با راهکارهایی که در ادامه می‌خوانید پوست زیبایی در ۵۰ سالگی داشته باشید. سلامت و شادابی پوست برای همه انسان ها امری ضروری و مهم است. اگر می‌خواهید در سنین بالا پوستی زیبا داشته باشید باید از همین حالا برای سلامتی خود برنامه ریزی کنید. در این مقاله از مجله کوروش به موارد مهمی اشاره می‌کنیم که برای پوست افراد بالای ۵۰ سال مهم است.

 

 

۵۰ سالگی و حمله یائسگی به زیبایی پوست

 

50-سالگی-پوست-زیبایی

 

برخی بر این باورند که روند پیری از ۵۰ سالگی آغاز می‌شود. در این سن زنان با مسئله یائسگی روبرو می‌شوند که بر پوست آنها و افتادگی پوست نیز اثر می‌گذارد. یائسگی علائم پیری و افتادگی را در پوست زنان تقویت می‌کند. تغییر سطح استروژن در بدن زنان ممکن است باعث خشکی پوست شود. از بین رفتن کلاژن در این برهه زمانی از عمر زنان می‌تواند منجر به افتادگی پوست شود. افتادگی پوست در یائسگی در طول فک و اطراف چشم از دیگر پیامدهای از بین رفتن کلاژن است. به این موارد مسئله سن را بیافزایید که در طی عمر زن ۵۰ ساله بیش از دیگران در معرض خورشید قرار گرفته است. طبیعتا نور خورشید بافت پوست را تغییر داده و لکه‌هایی در سطح آن ایجاد می‌کند.

 

50-سالگی-پوست-زیبایی

 

در حالی که ممکن است در ۵۰ سالگی برای داشتن زیبایی پوست از مرطوب کننده استفاده کنید، از درمان های موضعی (مانند رتینوئیدها یا ویتامین C) هم بهره بگیرید. علاوه بر این‌ها برای داشتن لطافت و صافی پوست و رفع خشکی آن، ممکن است بخواهید از دارماولینگ -که به آن میکرونیدلینگ نیز گفته می شود- استفاده کنید.

 

 

میکرونیدلینگ چیست؟

 

50-سالگی-پوست-زیبایی

 

میکرونیدلینگ (microneedling) شیوه‌ای درمانی برای از بین بردن جای جراحت های پوستی است که به کمک این فرآیند می‌توانید پوستی زیبا داشته باشید. برای انجام فرآیند میکرونیدلینگ از دستگاهی با سوزن های کوچک استفاده می‌شود. این دستگاه در اثر تماس با پوست صورت و وارد کردن مقدار مشخصی فشار، سوراخ های کوچکی بر پوست صورت برجای می‌گذارد. این سوراخ‌ها بر سطح پوست، برای ورود مواد مخصوص و سرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

روش‌های میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست در ۵۰ سالگی

 

میکرونیدلینگ به دو صورت دستی و دستگاهی انجام می‌شود. در روش دستی میکرونیدلینگ دستگاهی به نام درمارولر که یک سر غلتکی با چند سوزن دارد روی پوست این فرآیند را انجام می‌دهد. در روش میکرونیدلینگ با دستگاه، منافذ پوستی با فاصله مشخص به کمک یک وسیله ایجاد می‌شوند. نتیجه کار با روش دستگاه بهتر و کارآمدتر است.

نفوذ عمیق‌تر سوزن به پوست برای انجام فرآیند میکرونیدلینگ، منجر به خونریزی می‌شود. اما نگران نباشید! این کار می‌تواند بهبود بیشتری برای زیبایی پوست شما به دنبال داشته باشد. فراموش نکنید در مقایسه دو روش خانگی و دستگاهی، درمان‌های تهاجمی‌تر که با نفوذ بیشتر سوزن در پوست همراه می‌شوند، باید در مطب و توسط متخصص انجام شود.

 

50-سالگی-پوست-زیبایی

 

میکرونیدلینگ ممکن است مانند یک اسباب بازی شکنجه‌گر قرون وسطایی به نظر برسد! همچنین ممکن است این ابزار کمی ناراحت کننده باشد به‌ دلیل دردی که شما متحمل خواهید شد. اما باید بدانید این روش کلیدی و مفیدی برای تقویت کلاژن پوست شما در خانه است. اگرچه این کار باعث سوراخ شدن پوست می‌شود. اگر میکرونیدلینگ به درستی انجام شود، آسیب کمی به پوست وارد می‌شود. یعنی این فرآیند به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین، بهبود زخم‌های پوستی و کاهش چین و چروک‌های ظریف شود. همه این‌ها منجر به جوان سازی و زیبایی پوست شما خواهد شد.

 

 

فواید لیزر فراکسل برای داشتن زیبایی پوست در ۵۰ سالگی

 

50-سالگی-پوست-زیبایی

 

فراسکل نیز برای داشتن پوست زیبایی در ۵۰ سالگی بسیار به شما کمک می‌کند. درمان با لیزر برای از بین بردن آکنه و لکه‌های پوستی استفاده می‌شود.  درمانی عالی برای کمک به کاهش خطوط ریز و چین و چروک و تجدید سطح پوست برای درخشش جوان و شاداب است.

ترمیم پوست با لیزر فراکسل در واقع بهره گیری از فناوری شکست لیزر است که مورد تایید سازمان غذا و دارو ( FDA) قرار گرفته است. برای آن که در ۵۰ سالگی پوست زیبایی داشته باشید می‌توانید به این راهکار توجه کنید. این روش چین و چروک را کاهش داده و جای زخم و جراحی‌های پوستی را از بین می‌برد.

لیزر فراسکل برای بازسازی پوست می‌تواند ۵ تا ۵۰ درصد از سطح پوست را هدف قرار دهد.  ۵۰ الی ۹۵ درصد باقی مانده به ترمیم نواحی درمان شده کمک خواهند کرد. گفتنی است درمان با این لیزر دقیق و بی خطر است. پس می‌توان برای داشتن پوست زیبایی در ۵۰ سالگی از آن برای درمان نواحی حساسی مانند سینه، دست، گردن بهره گرفت.

 

 

کاربردهای لیزر فراکسل

 

  • جای زخم جراحی و…
  • برطرف کردن جای آکنه
  • تغییر رنگ پوست، خطوط دور چشم
  • چین و چروک های ایجاد شده روی پوست
  • منافذ باز و بزرگ شده در سطح پوست پوست
  • تغییرات پوستی که پس از چاقی و لاغری ایجاد شده است.
  • لکه های ایجاد شده روی پوست به دلایل مختلف( افزایش سن و یا آفتاب سوختگی و…)

 

کالابرگ الکترونیک