۲ طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر و تابه + آموزش تصویری پیچیدن

۲ طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر و تابه + آموزش تصویری پیچیدن


4 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر جادویی

اشترودل در واقع ابتدا قرار بود یک نوع شیرینی باشد. اما بعدها اتریشی‌ها به عنوان کاشفان اشترودل به این نتیجه رسیدند که خمیر شیرینی اشترودل، جان می‌دهد برای انواع لقمه گوشتی و اسنک و فینگرفود. طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ به علاوه طرز تهیه خمیر اشترودل را که همان خمیر جادویی است، در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۳ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
خمیر مایه نصف قاشق غذاخوری
شیر یا آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ قاشق غذاخوری (سرخالی)
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
روغن مایع ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ (برای رومال) ۱ عدد برای رومال

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی خمیر: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه خمیر برای اشترودل

مراحل طرز تهیه خمیر برای اشترودل

مرحله اول: خمیر مایه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خمیر برای اشترودل، شیر را کمی گرم کنید تا دمای آن ولرم شود. سپس خمیرمایه را در آن بریزید و هم بزنید. روی ظرف شیر و خمیرمایه را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا روی شیر، کف تشکیل شود.

در صورت تمایل شیر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مایه خمیر را آماده کنید

آرد را ۲ تا ۳ بار الک کنید تا سبک شده و ناخالصی‌های آن گرفته شود. آرد را کنار بگذارید. به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از آرد الک شده را به مخلوط خمیر مایه و شیر اضافه و با هم مخلوط کنید. سپس در یک ظرف، روغن، شکر، نمک و یک عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. مخلوط خمیر مایه و آرد را به ظرف مایه تخم مرغ اضافه کنید.

برای خرید شکر، روغن مایع، تخم مرغ و آرد می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر را استراحت دهید

در این مرحله، آرد الک شده را در چند نوبت به خمیر مایه و مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هر بار خمیر را ورز دهید. خمیر را چند بار به سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج شوند. وقتی خمیر آماده شد، دیواره و کف یک کاسه را چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. روی ظرف خمیر را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در دمای آشپزخانه بگذارید تا خمیر کاملا پف کند و آماده شود. در این فاصله، مواد اشترودل را آماده کنید.

اشترودل مرغ و قارچ را با خمیر جادویی هم می‌توانید درست کنید. برای آموزش طرز تهیه خمیر جادویی که یک خمیر عالی و واقعا جادویی برای انواع پیتزا، پیراشکی، اسنک و اشترودل است روی مقاله طرز تهیه خمیر جادویی به همراه نکات کامل آن کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۵ روش طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان و بزرگسالان + خواص آن

مواد لازم تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده  (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
فیله یا سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۱ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
جعفری ساطوری خرد شده ۱ مشت
زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن، فلفل قرمز و نمک به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان پخت اشترودل مرغ و قارچ: ۳۰ دقیقه

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم اشترودل مرغ و قارچ: ۲۳۳ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر

برای درست کردن اشترودل مرغ و قارچ ساده چه برای ۸ نفر و چه چهار نفر یا تعداد نفرات کمتر و بیشتر ابتدا باید خمیر اشترودل را آماده کنید. سپس مواد داخل اشترودل را تفت دهید و با هم ترکیب کنید و داخل خمیر بگذارید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ تفت دادن مرغ و پیاز در ماهیتابه

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود. برای درست کردن اشترودل مرغ و قارچ (اگر قارچ دوست ندارید، قارچ را هم می‌توانید حذف کنید) ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید.

وقتی پیازها سبک شدند سینه مرغ را که به اندازه حبه قند و مکعبی خرد کرده‌اید اضافه کنید و تفت دهید. رنگ مرغ که عوض شد ادویه‌جات شامل زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و آویشن را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود. سپس درب ماهیتابه را بگذارید تا مرغ با آب خودش بپزد و نرم شود.

برای خرید گوشت مرغ، پیاز داغ آماده منجمد، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پودر آویشن و نمک می‌توانید از فروشگا‌ه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن سایر مواد اشترودل به مرغ و پیاز

در این مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه وقتی تکه‌های مرغ نرم شدند قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد شده را هم اضافه کنید و تفت دهید. صبر کنید تا آب قارچ خوب گرفته شود. اضافه کردن رب گوجه فرنگی در این مرحله اختیاری است. می‌توانید اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود یا اصلا رب را حذف کنید. در نهایت جعفری ساطوری خرد شده را هم به سایر مواد اضافه کنید ولی زیاد تفت ندهید.  طرز تهیه رب گوجه خانگی را بلد هستید؟

در صورت تمایل قارچ و رب گوجه فرنگی را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر یا ماهیتابه

مرحله سوم؛ قرار دادن مواد اشترودل مرغ و قارچ داخل خمیر

در سومین مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ باید مواد اشترودل را داخل خمیر بریزید. برای این کار خمیر اشترودل را که آماده کرده‌اید به اندازه دلخواه چانه بگیرید. خمیر را با وردنه به شکل مستطیل در بیاورید و مایه اشترودل مرغ و قارچ را همراه با پنیر پیتزا در وسط خمیر بریزید و دو طرف خمیر را مثل عکس برش بزنید و طرف برش خورده خمیر را به صورت ضربدری روی مواد می‌گذاریم تا کاملا خمیر روی مواد را بپوشاند، (دقیقا مثل عکس). طرز تهیه پنیر پیتزا را بلد هستید؟

برای خرید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر موزارلا به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید اقدام کنید.

حتما بخوانید  18 ماده غذایی برای هضم سریع غذا و درمان یبوست

اشترودل مرغ با خمیر جادوی

مرحله چهارم؛ قرار دادن اشترودل مرغ و قارچ در فر

در آخرین مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ باید زرده تخم مرغ را در یک کاسه خوب هم بزنید. سپس با برس کمی زرده تخم مرغ روی خمیر اشترودل‌ بمالید. اگر دوست دارید کمی هم کنجد روی اشترودل بپاشید. کف سینی فر را چرب کنید و اشترودل‌ها را در سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. ۵ دقیقه هم سینی را در طبقه اول بگذارید و گریل فر را روشن کنید تا روی اشترودل‌ها طلایی شود.

در صورت تمایل تخم مرغ و کنجد را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه اشترودل مرغ و قارچ در تابه

اشترودل مرغ و قارچ را می‌توانید در ماهیتابه رژیمی یا معمولی هم به همین ترتیب درست کنید. برای این کار ابتدا باید کف ماهیتابه را چرب کنید. سپس اشترودل را داخل آن قرار دهید. یک شعله پخش‌کن روی گاز قرار دهید و شعله را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. اجازه دهید اشترودل شما برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی گاز بپزد و طلایی شود. بعد از این که زیر اشترودل طلایی شد، آن را برگردانید و ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر اشترودل هم طلایی شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان شیرینی کروسان

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

نکات و فوت و فن های طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

  • اگر توستر یا فر برقی دارید دمای آن برای اشترودل مرغ و قارچ یا هر اشترودل دیگری باید ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
  • در طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ یا گوشت و قارچ می‌توانید از سوسیس خانگی و کالباس خانگی هم استفاده کنید. همچنین برای تهیه سوسیس و کالباس می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • در طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ می‌توانید از سیب زمینی نگینی سرخ شده نیز در ترکیبات داخل اشترودل استفاده کنید.
  • بعد اینکه اشترودل‌ها را از فر خارج کردید، اگر احساس کردید کمی خشک هستند، بلافاصله آن‌ها را داخل دستمال بپیچید تا نرم شوند.
  • حتما مواد میانی اشترودل باید خنک باشد، سپس روی خمیر بگذارید.
  • اگر می‌خواهید اشترودل شما رژیمی‌ باشد، پنیر پیتزا را از دستور حذف کنید.
  • طرز تهیه اشترودل مرغ با خمیر نانوایی نیز مشابه روش بالا است، با این تفاوت که برای تهیه آن به جای خمیر جادویی یا خمیر ساده از خمیر نان استفاده می‌شود. البته بافت خمیر جادویی نرم‌تر است.

سوالات متداول

برای خوشرنگ شدن نان اشترودل از چه روشی استفاده می‌شود؟

برای خوشرنگ شدن نان اشترودل از چه روشی استفاده می‌شود؟

برای این که نان اشترودل بعد از پخت خوشرنگ شود، می‌توانید زرده تخم مرغ را جدا کنید و با کمی زعفران ترکیب کنید و خوب هم بزنید و قبل از قرار دادن اشترودل در فر، آن را با برس روی خمیر بمالید.

طرز تهیه اشترودل مرغ بدون فر چگونه است؟

در طرز تهیه اشترودل در ماهیتابه و بدون فر ابتدا باید کف ماهیتابه را چرب کنید. سپس اشترودل را داخل آن قرار دهید. سپس یک شعله پخش‌کن روی گاز قرار دهید و آن را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. اجازه دهید اشترودل شما برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز بپزد و طلایی شود. بعد از این که یک طرف اشترودل طلایی شد، آن را برگردانید و ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر اشترودل هم طلایی شود.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه اشترودل در توستر چگونه است؟

در صورتی که برای تهیه اشترودل از توستر استفاده می‌کنید، باید دمای آن را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اشترودل را برای حدود ۲۰ دقیقه در آن بپزید.

 

کالابرگ الکترونیک