۲ طرز تهیه ساندویچ پنیر گریل با گوجه خشک و پیتزا با پستو

۲ طرز تهیه ساندویچ پنیر گریل با گوجه خشک و پیتزا با پستو


10 شهریور 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 2 فست فود سالم؛ ساندویچ پنیر گریل با گوجه خشک و پیتزا با پستو

ماه مهر در راه است و مهارت در تهیه غذاهای آسان یا فست فود و البته مقوی برای دانش‌آموزان و دانشجویان امری ضروری به نظر می‌رسد. اگر فرزند محصل دارید، یا خودتان دانشجو هستید و باید در خوابگاه آشپزی کنید یا حتی کارمند هستید و فرصت زیادی برای آشپزی ندارید، دانستن طرز تهیه این غذاها کمک زیادی به شما می‌کند. ۲ طرز تهیه آسان و سریع ساندویچ و پیتزا که از جمله بهترین فست فودهای سالم و مقوی محسوی می‌شوند از بخش آشپزی سایت  greatist را در مجله کوروش بخوانید.

 

ساندویچ پنیر گریل با گوجه خشک و آووکادو؛ فست فود سالم و مقوی

 

ساندویچ پنیر گریل با گوجه خشک و آووکادو؛ یک فست فود لذیذ

 

بچه‌ها معمولا دست رد به سینه فست فود نمی‌زنند پس بهتر است غذاهای فست فود را با سالم‌ترین و مقوی‌ترین خوراکی‌ها درست کنید. ساندویچ پنیر گریل با گوجه‌فرنگی خشک و آووکادو با نان کامل و سبوس‌دار یا همان ساندویج نان و پنیر با ساندویچ‌ساز یکی از بهترین فست فودهای سالم و مقوی است که نسبت با سایر فست فودها فیبر بیشتر، قدرت سیر‌کنندگی بالاتر و ارزش غذایی کامل‌تری دارد. این در حالی است که آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان و چربی‌های خوب و مفید برای بدن است. گوجه‌فرنگی تازه یا خشک هم که منبع سرشار لیکوپن است و روغن زیتون فرابکر سلامت قلب شما را تضمین می‌کند و به این ترتیب یک فست فود سالم و مقوی خواهید داشت.

 

مواد لازم برای یک ساندویچ فست فود سالم و مقوی

 

روغ زیتون فرابکر: ۱ قاشق غذاخوری

نان تست سبوس‌دار: ۲ برش

پنیر چدار: ۲ برش نازک

آووکادو: نصف یک عدد، اسلایس شده

گوجه‌فرنگی خشک شده: ۶ برش

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه ساندویچ

 

برای تهیه این ساندویچ فست فود سالم و مقوی و خوشمزه، یک ماهیتابه تفلون را روی شعله ملایم گاز بگذارید و با برس ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در کف ماهیتابه بمالید. یک برش نان تست را در ماهیتابه بگذارید و دو طرف آن را کمی روی شعله ملایم تفت دهید. روی یک برش نان تست، یک برش پنیر چدار، چند برش آووکادو و گوجه‌خشک بگذارید و برش دیگر نان تست را روی آن‌ها بگذارید. با برس باقی‌مانده روغن زیتون را روی این برش نان بمالید و حدود ۲ دقیقه دیگر صبر کنید تا با شعله ملایم هم نان تست‌ها طلایی شوند و هم پنیر چدار آب شود. برای سرخ شده برش رویی نان تست با احتیاط ساندویچ را در ماهیتابه زیر و رو کنید. بعد از آب شدن پنیر و طلایی شدن نان، ساندویچ شما حاضر است. این ساندویچ لذیذ، آسان و مقوی یک وعده غذایی مفید برای شام یا در صورت تمایل می‌تواند یک میان‌وعده مقوی برای افراد پرمشغله و دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.

 

نکته: اگر بیکن گوساله یا ژامبون بوقلمون دارید انتخاب‌های خوبی برای اضافه کردن به این ساندویچ فست فود هستند.

 

پیتزا با سس پستو و پنیر؛ یک فست فود سالم و مقوی

 

طرز تهیه پیتزا با سس پستو و پنیر؛ یک فست فود سالم

 

برای تهیه این پیتزای خوشمزه که یکی دیگر از بهترین فست فودهای سالم و مقوی است سعی کنید از نان پیتزا سبوس‌دار استفاده کنید. اصلا خودتان می‌توانید نان پیتزا را با آرد سبوس‌دار درست کنید. به جای سس «مارینارا» که سس سنتی همراه پیتزا و سایر غذاهای فست فود در اکثر کشورهای دنیاست بهتر است از سس «پستو» استفاده کنید که سرشار از چربی‌های سالم برای سلامت قلب مثل روغن زیتون، گردو و گاهی میوه درخت کاج است.

 

مواد لازم برای یک عدد پیتزا

 

نان پیتزا: ۱ عدد

گوجه خشک: به مقدار دلخواه

برگ ریحان: ۲ فنجان

گردو یا بادام زمینی: ¼ فنجان

پنیر پارمزان رنده شده: ¼ فنجان

روغن زیتون فرابکر: ۳ قاشق غذاخوری

آب: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: یک بوته ریز خرد شده

فلفل سیاه تازه و خرد شده: ½ قاشق چایخوری

پنیر ریکوتا ریز خرد شده: ¼ فنجان

پنیر موزارلا کم‌چرب رنده شده: ¼ فنجان

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه بهترین فست فودهای سالم و مقوی برای بچه ها و دانش آموزان

 

برای تهیه این فست فود سالم و مقوی و البته بسیار لذیذ، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید. سینی فر یا یک قالب پیتزا را کمی با روغن زیتون چرب کنید و نان را داخل ان بگذارید.

حالا سس پستو را درست کنید. برای تهیه سس پستو ابتدا گردو یا بادام زمینی را آسیاب کنید. سایر مواد را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. در مرحله بعد کم‌کم روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید. حالا نمک و فلفل سس را اندازه کنید و مواد را حسابی با هم ترکیب کنید.

¼ سس پستو را روی نان پیتزا بمالید. پنیر ریکوتا را روی سس پستو بریزید (احتمالا این مقدار پنیر تمام قسمت‌های نان پیتزا را نمی‌پوشاند، پس پنیر را تا حد امکان در قسمت میانی نان پیتزا بریزید. حالا نوبت گوجه خشک و پنیر موزارلا رنده شده است. گوجه‌های خشک شده و پنیرهای رنده شده موزارلا را روی پنیر ریکوتا بپاشید. ظرف پیتزا را داخل فر بگذارید. ۲۰ دقیقه زمان برای پختن این پیتزا کافی است. وقتی که پنیر روی پیتزا طلایی شد و چند حباب روی آن تشکیل شده، پیتزا را از فر بیرون بیاورید و کمی که سرد شده میل کنید.

 

نکات مهم برای تهیه فست فودهای سالم و مقوی

 

نکات مهم برای تهیه فست فودهای سالم و مقوی مثل پیتزا پستو

 

*اگر می‌خواهید پیتزا تک نفره درست کنید، نان پیتا بهترین انتخاب برای نان پیتزا است.

*می‌توانید چند عدد قارچ را خیلی نازک برش بزنید، کمی با کره و فلفل سیاه تفت دهید و به مواد این پیتزا اضافه کنید.

*اگر چند برش زیتون سیاه به این پیتزا اضافه کنید یک پیتزا مدیترانه‌ای تمام و عیار خواهید داشت.

*از انواع مختلف پنیر از کاتیج گرفته تا پارمزان، چدار و فتا برای درست کردن پیتزا با سس پستو می‌توانید استفاده کنید.

*اگر گوجه‌فرنگی خشک شده ندارید از برش‌های باریک گوجه‌فرنگی یا از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

 

این مطالب هم حتما برایتان جالب است:

طرز تهیه آسان موساکا یونانی با گوشت و بادمجان

۲ طرز تهیه خوشمزه بورک گوشت و بورک اسفناج با پنیر

خوشمزه‌ترین طرز تهیه پیش غذای بابا غنوج یا بابا قانوش

 

کالابرگ الکترونیک