طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر در کمتر از ۲۰ دقیقه

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر در کمتر از ۲۰ دقیقه


15 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر در کمتر از 20 دقیقه

بیسکویت های بای یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین انواع بیسکویت است که بافت ترد و زبری دارد. خیلی از افراد عاشق طعم این بیسکویت‌های دو رنگ هستند و درست کردن این شیرینی خوشمزه در خانه می‌تواند خبر خوبی برای آن‌ها باشد. طرز تهیه شیرینی یا بیسکویت های بای دو رنگ شکلاتی و خرمایی بسیار مرسوم و محبوب است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی شکلاتی بدون فر را با طعمی بهتر از بیسکویت‌های بازاری در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه بیسکویت های بای شکلاتی دو رنگ خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای ۲۵ عدد بیسکویت

 

آرد: ۲۱۰ گرم

شکر دانه ریز: ۱۰۰ گرم

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

کره یا روغن جامد: ۱۵۰ گرم

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: ۱/۴ قاشق چایخوری

تخم مرغ هم دما با محیط: ۱ عدد

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

چیپس شکلات: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ شکلاتی خانگی باید بدانید که برای این شیرینی بهتر است از پودر شکر یا شکر دانه ریز استفاده شود. اگر شکر شما دانه درشت است می‌توانید آن را آسیاب کنید و یا با همزن بیشتر هم بزنید تا شکر به خوبی آب شود. در مرحله اول باید کره و پودر شکر را با همزن برقی بزنید. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید و سپس تخم مرغ و عصاره وانیل را به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را ترکیب کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر

 

در دومین مرحله از طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ شکلاتی خانگی باید آرد و نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. در این مرحله ۱ قاشق از آرد را کنار بگذارید تا بعداً از آن استفاده کنید. آرد را کم کم به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را با کمک یک قاشق خوب هم بزنید تا خمیر نرمی ایجاد شود. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از قیمت‌ها پودر کاکائو اضافه کنید و کمی ورز دهید تا کاکائو با خمیر ترکیب شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

در این مرحله باید گلوله‌های کوچکی در حد یک ششم اندازه کل بیسکویت‌ها بردارید و داخل آن چند چیپس شکلات قرار دهید و آن را به صورت اشکی حالت دهید. شما برای درست کردن هر بیسکویت های بای به ۳ عدد اشک سفید و ۳ عدد خمیر اشکی شکل کاکائو نیاز دارید. بعد از درست کردن ۶ تکه آن‌ها را یکی در میان کنار هم بچینید و خوب به هم فشار دهید تا به هم بچسبند و شکافی بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

مرحله چهارم طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر

 

همه بیسکویت‌ها را به همین شکل درست کنید و داخل یک ظرف قرار دهید. حال برای درست کردن این بیسکویت‌های خانگی خوشمزه باید یک ماهیتابه نچسب بردارید. داخل ماهیتابه کاغذ روغنی قرار دهید و ۵ دقیقه آن را با شعله ملایم روی گاز بگذارید تا گرم شود. بعد از اینکه ماهیتابه گرم شد، خمیرهای دو رنگ بیسکویت را با کمی فاصله داخل ماهیتابه بچینید. حال یک دم کنی روی درب ماهیتابه قرار دهید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید بیسکویت‌ها با شعله کم در حدود ۲۰ دقیقه پخته شوند. هر زمان که احساس کردید زیر بیسکویت‌ها در حال طلایی شدن هستند، می‌توانید شعله را خاموش کنید و بیسکویت‌ها را بردارید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی

 

طرز تهیه بیسکویت های بای دو رنگ خانگی بدون فر

 

*بهتر است روی گاز از شعله پخش کن استفاده کنید تا شیرینی های بای خانگی به آرامی پخته شوند.

 

*خمیر بیسکویت های بای نیاز به ورز دادن ندارد. ورز دادن زیاد خمیر موجب روغن انداختن آن و ترک خوردن بیسکویت‌ها بعد از پخت می‌شود.

 

*برای درست کردن این بیسکویت‌های خانگی در فر می‌توانید آن‌ها را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید.

 

*می‌توانید از این خمیر برای درست کردن انواع بیسکویت با هر شکلی که دوست دارید، استفاده کنید.

 

*طرز تهیه های بای خرمایی هم مرسوم است. در این صورت به جای شکلات چیپسی از خرما گرم مخلوط شده با عسل برای فیلینگ یا مواد میانی شیرینی های بای خانگی استفاده کنید.

کالابرگ الکترونیک