طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر موزی و کاکائویی بدون فر

طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر موزی و کاکائویی بدون فر


5 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر خانگی موزی و کاکائویی بدون فر

بیسکویت ویفر یکی از خوشمزه‌ترین نوستالژی‌های دوران کودکی بچه‌های دهه ۵۰ و ۶۰ ایران است. ویفر موزی یا وانیلی، پرتقالی، توت فرنگی، کاکائویی و شکلاتی و … همیشه پای ثابت کیف مدرسه بچه‌ها بود و طعم لذیذ و تردش همیشه زیر دندان است. اما می‌دانستید شما می‌توانید بیسکویت ویفر موزی یا کاکائویی با رویه ساده یا شکلاتی را به عنوان یک دسر یخچالی و بدون نیاز به فر در خانه درست کنید؟ طرز تهیه بسیار ساده یک شیرینی خانگی بدون فر یعنی بیسکویت ویفر خانگی یخچالی موزی، کاکائویی، پرتقالی، توت فرنگی و … را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه بیسکویت ویفر خانگی کاکائویی، موزی، توت فرنگی و پرتقالی

طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر خانگی موزی و کاکائویی بدون فر

مواد لازم

 

شیر خشک قنادی (از مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید): ۳۰۰ گرم

کره نرم شده در دمای اتاق: ۴۰۰ گرم

شیر: ۱۰ قاشق غذاخوری

شکر: ۱۲۰ گرم

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

ورق ویفر بزرگ: ۴ عدد (از مغازه فروش لوازم قنادی تهیه کنید)

پسته، بادام یا فندق ریز خرد شده: به مقدار دلخواه (اختیاری)

شکلات تخته‌ای: ۲ عدد (اختیاری)

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه آسان بیسکویت ویفر خانگی موزی و کاکائویی بدون فر

 

مرحله اول

 

برای درست کردن این شیرینی خانگی یخچالی ابتدا شیر را در یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. شیر و شکر را روی شعله متوسط گاز گرم کنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. وقتی شکر حل شد ترکیب را از روی گاز بردارید تا سرد شود.

 

مرحله دوم

 

کره را با سرعت بالای همزن یا غذاساز بزنید تا حسابی همزده و یکدست شود و سپس ترکیب شیر و شکر سرد شده را به آن اضافه کنید. این کار را کم کم انجام دهید و همزمان با میکسر ترکیب را هم بزنید. سرعت میکسر یا همزن را کم کنید و پودر شیر خشک را هم کم کم اضافه کنید. وقتی مایه یکدستی درست شد آن را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و دوباره با قسمت ساده مایه ویفر ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل مقداری مغزیجات مثل پسته، فندق یا بادام خرد شده هم به این مایه ویفر اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

در یک سینی مستطیل شد یک ورق ویفر بگذارید و مایه ویفر را روی آن بریزید و با لیسک صاف و یکدست کنید. سپس ورقه دیگر ویفر را روی آن بگذارید و خوب با دست فشار دهید. یک ورقه دیگر ویفر را روی آن قرار دهید، باقی مانده مایه ویفر را بریزید و صاف کنید و ورقه چهارم ویفر را روی آن بگذاید و دوباره با دست خوب فشار دهید. مراقب باشید که ویفر خرد نشود.

 

به جای پودر کاکائو می‌توانید به این مقدار مواد مایه ویفر ۲ الی سه قطره اسانس موز، پرتقال یا توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید و ویفر را با آن درست کنید. در صورت تمایل و اگر دوست دارید ویفر شکلاتی در طعم‌های مختلف داشته باشید بعد از درست کردن هر نوع ویفر با هر طعمی، شکلات تخته‌ای با روش بنماری آب کنید و روی ویفرها بریزید.

 

مرحله چهارم

 

ویفرها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال بگذارید و سپس با یک چاقوی تیز به شکل مستطیل یا مربع برش بزنید. این شیرینی خانگی بدون فر را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه شیرینی میکادو که خواهر بزرگ‌تر ویفر است را هم بخوانید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک