طرز تهیه جوجه کباب حلزونی به ۳ روش تابه‌ای و روی زغال یا در فر

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی به ۳ روش تابه‌ای و روی زغال یا در فر


29 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جوجه کباب حلزونی به ۳ روش تابه‌ای، روی زغال یا در فر

جوجه کباب و کباب از غذاهای محبوب با مرغ و برنج سفره‌های ایرانیان از قدیم تاکنون بوده است. شما می‌توانید انواع کباب‌ها و جوجه کباب‌ها را با برنج زعفرانی، آلبالو پلو، هویج پلو و انواع پلوهای دیگر سرو کنید. ما طرز تهیه جوجه کباب حلزونی بدون استفاده از فر و در تابه و همچنین طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در فر و همچنین روی زغال را در سرویس آشپزی مجله کوروش به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

 

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی

 

مواد لازم

 

فیله مرغ: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

آب‌لیمو تازه: ۲ قاشق غذاخوری

روغن: ۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کرده:‌ ۳ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

سیخ چوبی: چند عدد

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی بدون استفاده از فر و در فر

مرحله اول؛ خواباندن جوجه در مواد

 

برای درست کردن جوجه کباب حلزونی ابتدا فیله مرغ را به شکل نواری ببرید. قطر نوارها باید حدود ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد. پیاز را نیز بشویید و به شکل خلالی کنید. سیر را نیز له کنید. سیر و پیاز را در کاسه‌ای بریزید و آن را با زعفران دم کرده،نمک، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط و طعم‌دار کنید. تمام این مواد طعم‌دار شده را روی فیله‌های مرغ بریزید. تمام قسمت فیله باید با این مواد طعم‌دار شده باشد. فیله‌ها را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۵ مدل خوراک با گوشت چرخ کرده ساده و مجلسی + فیلم

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

 

 

مرحله دوم؛ رول کردن جوجه‌ها

 

پس از گذشت ۵ ساعت که مواد به خورد فیله‌ها رفت، فیله‌ها را از یخچال در بیاورید و به آنها آبلیمو تازه بزنید. هر نوار فیله را رول کنید و از آن سیخ چوبی را رد کنید. در هر سیخ چوبی می‌توانید ۳ تا ۴ فیله رول ‌شده را قرار دهید.

 

 

مرحله سوم؛ چیدن سیخ ها در تابه

 

در تابه‌ای بزرگ، مقدار کمی روغن بریزید و سیخ‌های چوبی را داخل آن قرار دهید. حرارت زیر تابه را متوسط نگه دارید و اجازه دهید مرغ‌ها بپزد. هر چند وقت یکبار به تابه سر بزنید و سیخ‌ها را با احتیاط بچرخانید. پس از طلایی شدن جوجه‌ها، آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن آن کشیده شود. نوش جان!

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و نکات طلایی جوجه کباب زعفرانی

 

 

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در فر یا با ذغال

 

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی در فر یا با ذغال

 

مزه دار کردن جوجه و گذاشتن در فر

 

برای تهیه جوجه کباب حلزونی در فر، همان مراحل بالا را عینا تکرار کنید. رولت‌های مرغ را به روغن آغشته کنید و کف سینی فر بچینید. درجه حرارت فر را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا جوجه‌ها مغز پخت شوند. البته یادتان باشد که هنگام برش زدن فیله‌ها، ضخامت متوسطی را در نظر بگیرید تا رولت فیله‌ها نسوزند یا خام نمانند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سینه مرغ سوخاری پنیری

 

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم دار و سوخاری خوشمزه

 

مزه دار کردن جوجه و قرار دادن بر روی ذغال

 

برای تهیه جوجه کباب حلزونی، همچنین می‌توانید از منقل و ذغال استفاده کنید و در فضای آزاد یا در مسافرت نیز این غذای خوشمزه و پرطرفدار را بپزید. فقط یادتان باشد که از سیخ‌ها فلزی برای تهیه جوجه کباب حلزونی روی منقل استفاده کنید تا سیخ‌های چوبی نسوزند و کباب طعم بدی نگیرد.

 

 

نکات مهم برای تهیه جوجه کباب حلزونی

 

درست است که تهیه جوجه کباب از تهیه کباب و به سیخ زدن کباب بسیار ساده‌تر است؛‌ اما بازهم نکات خاصی را باید رعایت کنید تا غذای خوش‌طعمی داشته باشید.

 

* نباید پیازها را له یا رنده کنید. این کار باعث می‌شود پیاز به فیله بچسد و بسوزد. وقتی فیله‌ها را به سیخ می‌کشید، در واقع پیاز از فیله قابل جدا کردن است و تنها باید به از بین‌بردن بوی بد مرغ کمک کند.

 

*حتما باید تکه‌های جوجه را در مواد جوجه کباب را حداقل ۵ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود؛ در غیر این صورت غذای شما بوی بد مرغ می‌گیرد و اصلا طعم خوبی نمی‌گیرد.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد جوجه

 

 

* بهتر است آبلیموی تازه را تنها نیم ساعت قبل از قرار دادن جوجه‌ها در تابه به آنها اضافه کنید. این کار به طعم‌دار شدن بهتر فیله‌ها بسیار کمک می‌کند.

 

*برای اینکه مرغ را بهتربرش بزنید، می توانید مرغ را در فریزر به مدت ۳ ساعت قرار دهید تا حالت نیمه یخ زدگی پیدا کند و برش آن راحت تر شود.

 

کالابرگ الکترونیک