طرز تهیه حلوای انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر سریع و آسان

طرز تهیه حلوای انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر سریع و آسان


14 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه حلوای انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر سریع و آسان

حلوای انار یک دسر آسان و سریع برای دورهمی‌هاست. در فصل پاییز و با قرار گرفتن انار در دسترس همه، می‌توان حلوای انار درست کرد و حسابی لذت برد. حلوای انار، یک دسر پرطرفدار برای شب یلدا هم حساب می‌شود. طرز تهیه حلوا انار بسیار ساده است و نیازی به استفاده از فر هم نیست. در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه حلوای انار را به عنوان یک دسر ساده و کم هزینه و سریع و آسان شب یلدا برای شما آماده کرده‌ایم.

طرز تهیه حلوای انار

 

طرز تهیه حلوا انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر پاییزی آسان

 

مواد لازم

 

آرد: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

انار: ۲ عدد (۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب انار)

گلاب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

روغن یا کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: به میزان دلخواه

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه حلوا انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر پاییزی آسان

 

مرحله اول

 

برای طرز تهیه حلوا مجلسی انار قبل از هر چیز انارها را دانه کنید و آب آنها را بگیرید. استفاده از آب انار هم انتخاب خوبی است. آرد را دو بار از الک ریز عبور دهید و در یک ماهیتابه عمیق یا قابلمه بریزید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و حرارت را زیاد نکنید. آرد را تفت دهید و حرارت را کم کنید. آرد را تا حدی تفت دهید که طعم خامی آن گرفته شود. اگر بخواهید می‌توانید تا طلایی شدن رنگ تفت دهید. میزان تفت دادن آرد به ذائقه شما بستگی دارد. فقط مراقب باشید نسوزد.

 

مرحله دوم

 

روغن مایع یا کره‌ای را که با روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب شده است، به آرد اضافه کنید. مخلوط را به هم بزنید تا یکدست شود. شکر، گلاب، آب انار، وانیل و پودر هل را در این مرحله اضافه کنید.

مواد را روی حرارت به خوبی به هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و کم‌کم خود را بگیرند. مواد را تا جایی تفت دهید که به غلظت حلوا برسند و از دیواره‌ها هم جدا شوند. حدود ۲۰ دقیقه برای این کار لازم است.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه حلوا انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر پاییزی آسان

 

بعد از آماده شدن حلوای انار، آن را در ظرف مناسب سرو کنید. می‌توانید انار را به شکل گهواره‌ای تزیین کنید یا اینکه از قالب‌های ساده استفاده کنید.

اگر می‌خواهید حلوا مجلسی انار داشته باشد، روی آن را با پودر نارگیل یا خلال بادام و پسته تزیین کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه حلوای انار

 

طرز تهیه حلوا انار خوشمزه و مجلسی، یک دسر پاییزی آسان

 

*در تمام مدت پخت حلوا، حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. به هیچ وجه شعله را زیاد نکنید چون احتمال سوختن حلوا بسیار زیاد است.

 

*می‌توانید بعد از اینکه حلوا پخت و قبل از اینکه آن را در ظرف مناسب سرو کنید، حلوا را در همان ظرف روی بخار آب قرار دهید و در آن را ببندید. این کار باعث شفافیت بیشتر حلوای انار می‌شود.

 

*برای خوشرنگ یا به عبارتی پررنگ‌تر شدن حلوا انار می‌توانید از رنگ‌های خوراکی قرمز رنگ استفاده کنید. یا اینکه از پودر میوه‌های قرمز مثل لبو استفاده کنید.

 

*میزان شکری که در طرز تهیه حلوا مجلسی انار استفاده می‌کنید به میزان شیرینی یا ترشی انارتان بستگی دارد. سعی کنید از همان ابتدا انارهای شیرین را برای تهیه حلوا انتخاب کنید.

 

* انار به عنوان یک میوه پاییزی بسیار مقوی و مفیدخواص بسیار زیادی دارد که در درمان بیمار‌ی‌هایی که با ضعف سیستم ایمنی بدن در ارتباطند، مثل سرماخوردگی و کرونا بسیار موثر می‌کند. همچنین خواص انار در سیستم خونرسانی بدن غیر قابل انکار است.

 

کالابرگ الکترونیک