طرز تهیه حلوا سارای ترکیه‌ای (سارای حلواسی) قالبی و خوشمزه

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه‌ای (سارای حلواسی) قالبی و خوشمزه


27 آبان 1399 . زمان مطالعه: 2 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

حلوا سارای حلوای سنتی شهر سارای ترکیه است و یکی از خوشمزه‌ترین حلواهای ترکیه‌ای و به صورت حلوا قالبی است که معمولا آن را با بستنی یا قهوه و چای سرو می‌کنند. طرز تهیه این حلوای سنتی ترکیه که به حلوا سارای ترکیه‌ای در این مشهور است را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه‌ای یا سارای حلواسی

 

طرز تهیه حلوا ترکیه‌ای سارای یا سارای حلواسی

 

حلوا سارای یکی از بهترین حلواهای کشور ترکیه است. یک حلوای ساده بدون زعفران علاوه بر داشتن طعمی عالی، مواد اولیه زیادی هم نمی‌خواهد. پیشنهاد ما به شما این است که آن را امتحان کنید.

طرز تهیه حلوا ترکیه‌ای سارای یا سارای حلواسی

 

مواد لازم

 

آرد: ۲ لیوان

پودر قند: ۲۵۰ گرم

کره: ۲۰۰ گرم

وانیل شکری: ۱ بسته

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

برای درست کردن این حلوای ساده ابتدا آرد را داخل تابه کمی تفت دهید تا بوی بهتری بگیرد. سپس آن را از تابه خارج کرده و الک کنید. سپس پودرقند را هم الک کنید و وانیل را نیز به آرد و پودرقند الک شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس کره را در ظرفی جدا آب کنید و به مواد اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

مواد آماده ‌شده را در قالب‌های کوچک یا ظرف پیرکس بریزید. سپس قالب‌ها را در فریزر بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا حلوا ببندد. به همین راحتی و سادگی، حلوای خوشمزه سارای شما آماده شده است. حلوا سارای را با نوک یک چاقوی تیز به شکل لوزی یا مربع یا هر شکل دیگری که دوست دارید برش بزنید. در صورت تمایل روی آن را با پودر پسته یا پودر گردو تزیین کنید. سارای حلواسی را با بستنی یا چای خوشرنگ و مجلسی و یا قهوه ترک سرو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک