طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه + فیلم آموزش تهیه


31 فروردین 1401 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اصلی و مرحله به مرحله خورش داوود پاشا اصل ترکیه با گوشت یا مرغ

خورش داوود پاشا یا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» یکی دیگر از غذاهای اصیل و قدیمی ترکیه‌ای است که ظاهرا نامش را از داوود پاشا، یکی از شاهزاده‌های مشهور عثمانی گرفته است. این خورشت با گوشت چرخ کرده خوشمزه که یک جورهایی شبیه خورش فسنجان خودمان است (البته بسیار ساده‌تر و بدون گردو) در کشورهای سوریه و یونان هم پرطرفدار است. طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه با گوشت چرخ کرده یا مرغ به عنوان یک غذا با رب انار را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه

طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه؛ یک غذای سریع و خوشمزه برای افراد پرمشغله

مواد لازم خورش داوود پاشا

  • گوشت چرخ کرده مخلوط: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط و ۱ عدد بزرگ
  • پودر نعنا خشک: دو قاشق مرباخوری
  • رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آرد معمولی: ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه خورش داود پاشا

 

طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه؛ یک غذای سریع و خوشمزه برای افراد پرمشغله

مرحله اول

ابتدا پیازها را ریز و نگینی خرد کنید. پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. به پیازهای در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. وقتی پیازها طلایی شدند پودر نعنا را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید. سپس رب انار را اضافه کنید، دو لیوان آب بریزید و اجازه دهید این ترکیب جوش بیاید و غلیظ شود.

مرحله دوم

در این فاصله گوشت خورش را آماده کنید. یک عدد پیاز بزرگ را رنده کنید، آب پیاز را بگیرید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و ادویه و ۳ قاشق غذاخوری آرد معمولی هم به آرد اضافه کنید. گوشت را با ادویه و آرد و پیاز خوب ورز دهید و به صورت قلقلی درآورید. به مدت یک ساعت گوشت‌های قلقلی را در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.

مرحله سوم

حالا گوشت‌های قلقلی را در مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید. سپس گوشت‌های قلقلی سرخ شده را به مایه پیاز و رب اناری که درست کرده بودید اضافه کنید و اجازه دهید خورش داوود پاشا روی شعله ملایم گاز خوب جا بیفتد و مزه بگیرد. خورش داوود پاشا یک خورش کم آب و غلیظ است. خورش داوود پاشا را با نان یا برنج میل کنید.

نکته: خورش داوود پاشا را با مرغ هم می‌توانید درست کنید. برای این کار از گوشت چرخ کرده مرغ به جای گوشت چرخ کرده مخلوط استفاده کنید. اگر هم به جای مرغ از گوشت بوقلمون استفاده می‌کنید که چه بهتر. اگر طعم رب انار را دوست ندارید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در این صورت رب را هم با پیاز سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته شود.

 

کالابرگ الکترونیک