۳ مدل طرز تهیه دسر پلمبیر به روش‌های مختلف شیک و ساده

۳ مدل طرز تهیه دسر پلمبیر به روش‌های مختلف شیک و ساده


15 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پلمبیر (به فرانسوی plombières و به انگلیسی plombir) یک دسر فرانسوی خوشمزه و خنک است که پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه آن را به عنوان یک دسر تابستانی شیک یاد بگیرید. دسر پلمبیر ترکیبی از میوه‌های تازه فصل تابستان به همراه ژله و بستنی است. معمولاً در طرز تهیه دسر پلمبیر از میوه‌هایی مثل آناناس، توت‌فرنگی و موز استفاده می‌کنند. دسر پلمبیر حتی به‌صورت زعفرانی هم سرو می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش شما را با طرز تهیه انواع مختلف دسر پلمبیر آشنا می‌کنیم.

 

طرز تهیه پلمبیر آناناس

 

طرز تهیه پلمبیر آناناس

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر پلمبیر آناناس: ۸ تا ۱۰ ساعت

 

مواد لازم دسر پلمبیر آناناس

 

  • پودر ژلاتین: ۲ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۵ قاشق غذاخوری
  • وانیل یا زعفران: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • بستنی وانیلی: ۴ قاشق غذاخوری
  • آب کمپوت آناناس: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • کمپوت خردشده آناناس: ۴۰۰ گرم

 

مراحل تهیه دسر پلمبیر آناناس مجلسی

 

مراحل تهیه دسر پلمبیر آناناس مجلسی

 

برای طرز تهیه دسر پلمبیر آناناس خانگی با ژلاتین، مایه دسر را آماده کنید و در قالب یا لیوان بریزید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. می‌توانید طرز تهیه دسر پلمبیر مجلسی را در ادامه بخوانید.

 

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

 

در مرحله اول طرز تهیه دسر پلمبیر لازم است تا آب آناناس را با پودر ژلاتین مخلوط کنیم. برای این کار به حرارت غیرمستقیم (روش بن ماری) نیاز است. بنابراین پس از ترکیب پودر ژلاتین با آب آناناس آن را روی بخار آب یا حرارت غیرمستقیم قرار دهید. پودر ژلاتین را در آب آناناس، آنقدر هم بزنید تا کاملا حل شود. حالا این مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود. برای خرید پودر ژلاتین می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله دوم: سفیده‌های تخم مرغ را بزنید

 

در این مرحله، زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را داخل یک ظرف بریزید. سپس آن‌ها را کاملا هم بزنید. به گونه‌ای که سفیده‌های تخم مرغ کاملا سفت شود. برای اینکه مطمئن شوید سفیده‌ها کاملاً سفت شده‌اند، می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. اگر ظرف سفیده هم زده شده را برعکس کنید، سفیده نباید از ظرف بریزد.

حتما بخوانید  لیست 12 مورد از عجیب ترین و جالب ترین نذری‌ های خاص و لاکچری

 

مرحله سوم: شکر و پودر وانیل را اضافه کنید

 

در این مرحله، زرده‌ها را که از سفیده جدا کرده‌اید، با شکر و پودر وانیل ترکیب کنید. مخلوط زرده و شکر را هم بزنید. این هم زدن باید تا جایی تکرار شود که مخلوط شما کرم رنگ شود. در این مرحله حجم مخلوط شما تقریباً دو برابر حالت اولیه آن خواهد شد. تخم مرغ، شکر و وانیل را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

مرحله چهارم: خامه را بزنید

 

در این مرحله خامه را در یک ظرف جداگانه بریزید. خامه را بسیار سریع هم بزنید. همچنین در ادامه طرز تهیه دسر پلمبیر، بستنی وانیلی را در دمای معمولی اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود. در صورت تمایل خامه و انواع بستنی را به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله چهارم: شیر را حرارت دهید

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه دسر پلمبیر فرانسوی، شیر را داغ کرده و با سرعت بالا با همزن برقی به زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم. اضافه کردن شیر داغ باعث می‌شود تا زرده‌های تخم مرغ کمی پخته شوند. در این میان باید مراقب باشیم که این کار را پیوسته انجام دهیم تا زرده‌ها به صورت تکه تکه نشود. برای خرید انواع شیر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله پنجم: زرده‌ها و ژلاتین را اضافه کنید

 

حالا نوبت اضافه کردن خامه است. باید خامه زده‌شده و بستنی که در هوای اتاق نرم شده است را به تکه‌های آناناس خرد شده و سپس این مخلوط را به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید. پس از آن زرده‌ها که به همراه شیر به مخلوطی شیری رنگ تبدیل شده‌اند را هم به ظرف اضافه می‌کنیم. در ادامه، به سراغ محلول ژلاتین می‌رویم. محلول ژلاتین را در آخرین مرحله به این مواد اضافه می‌کنیم.

 

مرحله ششم: دسر پلمبیر را در فریزر بگذارید

 

در مرحله آخر از تهیه دسر فرانسوی پلمبیر، کافیست تا مواد دسر را در قالبی که دوست داریم بریزیم. قالب باید حداقل ۱۰ ساعت در فریزر بماند. پس از این ۱۰ ساعت دسر شما کاملا بسته شده و آماده سرو است. برای تزیین آن می‌توانید از تکه‌های کمپوت آناناس استفاده کنید. انواع کنسرو میوه از جمله کمپوت آناناس را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

طرز تهیه دسر پلمبیر توت فرنگی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه دسر پلمبیر توت فرنگی

 

برای تهیه دسر پلمبیر توت‌ فرنگی، تمامی مراحل همانند مراحل تهیه دسر پلمبیر آناناس است. تنها تفاوت در طرز تهیه دسر پلمبیر توت‌ فرنگی، استفاده آب بجای آب آناناس و استفاده از تکه‌های میوه توت‌ فرنگی، به جای تکه‌های آناناس است. برای تزیین دسر پلمبیر توت‌ فرنگی، شما می‌توانید به جای میوه توت‌ فرنگی از مربای توت فرنگی استفاده کنید.

حتما بخوانید  ادویه مخصوص آبگوشت چیست | طرز تهیه و ترکیبات ادویه آبگوشت

در صورت تمایل انواع میوه‌ تازه و انواع مربا را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

طرز تهیه دسر پلمبیر زعفرانی

 

طرز تهیه دسر پلمبیر زعفرانی

 

برای تهیه دسر پلمبیر زعفرانی، تمامی مراحل همانند طرز تهیه دسر پلمبیر آناناس است. با این تفاوت که شما می‌توانید از بستنی سنتی زعفرانی به جای بستنی وانیلی استفاده کنید. همچنین در مراحلی که تکه‌های آناناس را اضافه کردید، شما می‌توانید به مخلوط خود کمی زعفران معادل نصف قاشق غذاخوری اضافه کنید. برای تزیین دسر پلمبیر فرانسوی زعفرانی، معمولاً از گردو و خلال استفاده می‌شود.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

در صورت تمایل زعفران و انواع مغز آجیل را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تیرامیسو به روش ایتالیایی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه دسر پلمبیر

 

*شما می‌توانید دسر پلمبیر را با میوه‌های مختلف تهیه کنید. این دسر بیشتر برای فصل تابستان توصیه می‌شود. چرا که علاوه بر داشتن میوه، یک دسر خنک و حاوی ژلاتین است که بسیار برای بدن مفید است.

*ژلاتین حاوی میزان بسیار زیادی کلسیم است و در کنار آن میوه‌های مختلف تابستانی خواص منحصر‌به‌فردی دارند. اگر چربی خون، یا فشار‌خون بالایی دارید، پیشنهاد ما این است که خامه را از لیست مواد لازم خود حذف کنید. همچنین میزان استفاده از شکر موجود در طرز تهیه دسر پلمبیر فرانسوی، به ذائقه خود شما بستگی دارد.

*دسر پلمبیر با انبه هم بسیار خوشمزه می‌شود. پلمبیر فرانسوی را حتی با گردو، هم تهیه می‌کنند.

*برای طرز تهیه دسر پلمبیر با موز، از موز به‌جای آناناس استفاده کنید.

*روش‌های تهیه دسر پلمبیر فرانسوی با میوه‌های متنوع تابستانی تقریباً یکی است. شما می‌توانید به جای آناناس یا توت فرنگی، دسر پلمبیر فرانسوی آلبالویی و یا پلمبیر انبه درست کنید.

*برای طرز تهیه دسر پلمبیر بدون ژلاتین، ژلاتین را حذف کنید. ژلاتین تنها رنگ شفاف و بافت ژلاتینی به دسر می‌دهد و جزو مواد ضروری دسر نیست.

 

سوالات متداول

 

برای طرز تهیه دسر پلمبیر شکلاتی چه کنیم؟

 

مواد دسر پلمبیر و روش تهیه آنها مشابه است و بسته به موادی که در آن به کار می‌رود، نام آنها تغییر می‌کند. مثلا برای طرز تهیه دسر پلمبیر شکلاتی، کافی است به‌اندازه ۲ قاشق غذاخوری به مایه دسر پودر کاکائو اضافه کنید. به‌دلخواه می‌توانید روی دسر را هم سس شکلات یا شکلات چیپسی بریزید. یا برای طرز تهیه دسر نسکافه، مقداری نسکافه به مواد بیفزایید.

 

طرز تهیه دسر پلمبیر لیوانی چطور است؟

 

برای تهیه دسر پلمبیر لیوانی، به جای استفاده از قالب، در لیوان دسر را بریزید تا خودش را بگیرید و بعد آن را سرو کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک