طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن


13 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

انواع بسیار زیادی از انواع دلمه خوشمزه وجود دارند یکی از انواع دلمه لذیذ دلمه پیاز شکم پر است. طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر یا همان دلمه پیاز سفید را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

طرز تهیه دلمه پیاز یا پیاز شکم پر

 

طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

مواد لازم

 

پیاز متوسط: ۴ عدد

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

لپه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

برنج: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی (بهتر است برنج نیم‌دانه باشد)

سبزی دلمه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سماق: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

 

طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

مرحله اول

 

در مرحله اول طرز تهیه دلمه پیاز یا دلمه پیاز سفید مانند همه دستورهای تهیه دلمه، باید برنج و لپه را نیم‌پز کنید تا نفخ نداشته باشد و بپزد. البته این مواد را باید در قابلمه‌های جدا نیم‌پز کنید. قبل از نیم‌پز کردن این مواد، باید هر کدام در ظرفی جدا، یک شب خیس بخورند.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله طرز تهیه دلمه پیاز باید مواد داخل دلمه را درست کنید. ابتدا ۱ پیاز را رنده کرده و در روغن تفت بدهید. سپس کمی نمک، فلفل و زردچوبه را برای طعم‌دار کردن پیازها، در تابه بریزید. بعد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید. پس از کمی تفت دادن گوشت، رب را اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

پس از اینکه گوشت چرخ کرده کمی پخت، برنج و لپه نیم‌پز را در تابه بریزید. همچنین در این مرحله، نمک و سبزی دلمه را نیز به تابه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا خوب به خورد هم بروند. پس از پخته شدن مواد، مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

 

در این فاصله که مواد داخل دلمه کمی خنک می‌شوند، ۳ عدد پیاز متوسط را داخل قابلمه با مقداری آب قرار دهید. در این قابلمه می‌توانید کمی نمک بریزید تا پیازها نرم‌تر شوند. قابلمه را روی حرارت گذاشته و صبر کنید تا بجوشد. پس از پخته شدن کامل پیاز، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله پنجم

 

در مرحله پنجم طرز تهیه دلمه پیاز، باید داخل پیاز را خالی کنید. برای این منظور پیاز را از قسمت ته آن فشار دهید تا داخل آن، به شکل لایه لایه بیرون بیاید. داخل پیاز را با مواد دلمه پر کنید. ۲ قاشق سماق را با آب جوش ترکیب کرده و آن را از صافی رد کنید تا صاف شود. آب صاف شده را روی دلمه‌های آماده شده بریزید. برای طعم بهتر، کمی کره را همراه با ۱ قاشق غذاخوری رب، در تابه تفت دهید. این مواد را نیز روی دلمه‌ها بریزید.

 

مرحله ششم

 

در مرحله آخر، دلمه‌ها را کف قابلمه‌ای گود بچینید. ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید دلمه‌ها بپزند. نوش جان!

 

نکات تکمیلی و فوت فن‌ها در طرز تهیه دلمه پیاز

 

طرز تهیه دلمه پیاز شکم پر و فوت و فن های آن

 

*ابتدا باید حواستان باشد که پیازها را خیلی آب ‌پز نکنید تا له نشوند. اگر پیاز خیلی له شود، نمی‌توانید داخل آن را به ‌راحتی خالی کنید.

*اگر سبزی دلمه ندارید می‌توانید به همان اندازه، از ریحان تازه خرد شده استفاده کنید.

*اگر از ترکیب برنج و لپه در دلمه پیاز خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید این ۲ ماده را حذف کرده و به همان میزان از بلغور استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک