طرز تهیه رانی پرتقال خانگی به روش کارخانه‌ای

طرز تهیه رانی پرتقال خانگی به روش کارخانه‌ای


24 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه رانی پرتقال خانگی به روش کارخانه‌ای

رانی پرتقال خانگی یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و پرخاصیت است که می‌توان از آن به عنوان میان‌وعده هم  استفاده کرد و طرز تهیه نسبتا ساده‌ای دارد. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه رانی پرتقال خانگی را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه رانی پرتقال خانگی

 

طرز تهیه نوشیدنی رانی پرتقال خانگی

 

مواد لازم تهیه رانی پرتقال

 

آب پرتقال: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر: به میزان لازم
پرتقال: ۲ عدد

 

مراحل تهیه رانی پرتقال

 

طرز تهیه نوشیدنی رانی پرتقال خانگی به روش کارخانه‌ای

 

مرحله اول

 

طرز تهیه رانی پرتقال خانگی چندان دشوار نیست. در مرحله اول لازم است تا یک لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب را در داخل قابلمه بریزید. در این مرحله تعیین میزان شکر مورد نیاز رانی پرتقال بستگی بسیار زیادی به سلیقه شما دارد.

عده‌ای آب پرتقال شیرین دوست دارند و برخی آب پرتقال ترش. البته تعیین میزان شکر رانی پرتقال به ترشی و شیرینی پرتقال‌های شما هم بستگی دارد. بعد از این که تعیین کردید چه میزان شکر برای شما لازم است، شکر را در داخل قابلمه‌ آب بریزید. قابلمه را زیر شعله قرار دهید و شکر را در در داخل آب هم بزنید. این کار را تا زمانی که دانه‌های شکر کاملا در آب حل شوند، تکرار کنید.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله دود لیوان آب پرتقال را که قبلاً کنار گذاشته‌اید، به مخلوط آب و شکر خود اضافه کنید. به مدت ۴ تا ۵ دقیقه اجازه دهید تا محلول شما روی گاز بجوشد. در این مرحله لازم است تا پایان این ۴ تا ۵ دقیقه بالا سر قابلمه باشید تا محلول شما سر نرود.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه نوشیدنی رانی پرتقال خانگی

 

پرتقال‌هایی را که برای تهیه رانی پرتغال از قبل کنار گذاشته‌اید، پوست بکنید. گل‌های پرتقال را جدا کنید. پس از اینکه مخلوط آب پرتقال چهار تا پنج دقیقه روی گاز جوشید، گل‌های پرتقال را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید دو تا سه دقیقه همراه با آب پرتقال تهیه شده در داخل قابلمه جوشیده شوند.

عده‌ای ترجیح می‌دهند در این مرحله از طرز تهیه رانی، پوست پرتقال را کنده و پوست دوم سفید رنگ روی آن باقی بماند. برای اینکه از پوست دوم سفید رنگ پرتقال هم در طرز تهیه رانی  پرتقال استفاده کنیم، می‌توانیم در این مرحله پرتقال‌ها را به صورت پوست کنده داخل مخلوط کن بریزیم.

با این کار با این کار، رانی پرتقال ما کمی تغییر رنگ داده و شیری رنگ می‌شود.

 

مرحله آخر

 

رانی پرتقال شما در این مرحله تقریبا آماده شده است. تنها لازم است کمی زمان به آن بدهید تا خنک شود. در این مرحله از طرز تهیه رانی پرتقال عده‌ای ترجیح می‌دهند تا گل‌های پرتقال‌ها کمی ریز تر باشند. شما می‌توانید بعد از خنک شدن مخلوط رانی پرتقال، آن را در مخلوط کن بریزید. میزان خرد شدگی گل‌های پرتقال به ذائقه خود شما بستگی دارد.

رانی پرتقال شما آماده سرو است توصیه می‌شود برای تهیه رانی پرتقال میزان مصرفی مورد نیاز خود و خانواده‌تان را لحاظ کنید چراکه شما در مدت زمان نگهداری این آب میوه خوشمزه کمی محدودیت دارید. شما تنها می‌توانید سه تا چهار روز، رانی پرتقال را در داخل یخچال نگهداری کنید. در صورت ماندن بیش از حد آبمیوه خانگی در یخچال، تمامی خواص آن از بین خواهد رفت.

خواص رانی پرتقال به عنوان یک میان وعده

 

طرز تهیه نوشیدنی رانی پرتقال خانگی

 

*این که از آب پرتقال به عنوان یک میان وعده یاد می‌شود، چندان غیرقابل پذیرش نیست. چرا که این نوشیدنی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌ است.
میزان بالای ویتامین‌های B و C در پرتغال آن را به یکی از پرمصرف‌ترین مرکبات تبدیل کرده است. پرتقال دارای آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم بسیار زیادی است.  این مواد در حفظ ایمنی بدن در مقابل بسیاری از بیماری‌ها نقش بسزایی دارند. بنابراین توصیه می‌شود که هفته‌ای ۳ تا ۴ بار مصرف پرتقال و یا رانی پرتقال را در برنامه میان‌وعده غذایی خود قرار دهید. کسانی که به دلیل مشکلات معده نمی‌توانند میوه خام مصرف کنند، رانی پرتقال بهترین پیشنهاد برایشان است.

 

*از آنجایی که طرز تهیه رانی پرتقال خانگی چندان دشوار نیست، توصیه می شود این نوشیدنی خوشمزه را حتما در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید. پرتقال دارای خواصی چون قابلیت تصفیه‌کنندگی خون، مبارزه با سرطان  و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا  است.
میزان بالای ویتامین C موجود در پرتقال، باعث شده تا پزشکان این ماده غذایی را برای کسانی که دچار بیماری‌هایی چون خود ایمنی هستند، بسیار توصیه کنند.

*مصرف نوشیدنی‌هایی چون رانی پرتقال و یا لیمو شیرین در هفته یک تا سه بار برای کسانی که دچار بیماری‌های  اسکوربیت و راشیتیسم هستند، بسیار توصیه می شود. بسیاری از پزشکان تاکید روی استفاده از رانی پرتقال به جای آب پرتقال معمولی و تهیه آن به صورت خانگی دارند. این موضوع به خاطر اهمیت دارویی گل‌های پرتقال است.

*گل‌های پرتقال داخل رانی پرتقال خواص ضد اسپاسم بسیار زیادی دارند. همچنین باعث کاهش ورم معده می‌شوند. گل‌های پرتقال دارای مقدار زیادی فیبر نیز هستند. بنابراین از آنجا که طرز تهیه این نوشیدنی چندان دشوار نیست، توصیه می شود رانی پرتقال خانگی را در میان‌وعده های غذایی خود در هفته بگنجانید.

 

*با این حال توصیه می‌شود کسانی که دچار مشکلات معده شدید هستند مثل زخم معده به هیچ وجه از این نوشیدنی استفاده نکنند
جالب اینجاست که علاوه بر گل‌های پرتقال، پوست آن هم بسیار کاربردی و مفید است. پوست پرتقال برای رفع سوء هاضمه بسیار مفید است.

آن را می‌توانید به صورت مجزا در آب جوشانده و میل نمایید. مصرف پوست پرتقال به درمان یبوست هم بسیار کمک می‌کند.

 

 

کالابرگ الکترونیک