طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات، یک غذای خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات، یک غذای خوشمزه و مجلسی


23 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

رولت بوقلمون یکی از شیک‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها است که به خاطر طعم لذیذ و ظاهر جذابی که دارد، یک گزینه فوق‌العاده برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود. معمولاً برای درست کردن این رولت از قسمت سینه بوقلمون استفاده می‌شود و برای داخل رولت نیز انواع سبزیجات و طعم دهنده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات را از وب‌سایت tasty در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

مواد لازم برای ۸ نفر

 

کره: ۴ قاشق غذاخوری

پیاز زرد خرده شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

هویج: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کرفس: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

برگ آویشن یا پودر آویشن خشک: ۱ قاشق غذاخوری

آب مرغ: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه بوقلمون : ۱/۳ کیلوگرم

سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری

کره آب شده: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

سوسیس: ۴۵۰ گرم

سیر: ۲ حبه

 

طرز تهیه

مرحله اول؛ سبزیجات رولت گوشت بوقلمون را آماده کنید

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس یک ماهیتابه نسبتاً بزرگ را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. ۴ قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید تا کاملاً ذوب شود. پیاز، هویج و کرفس را به صورت نگینی خرد کنید و به کره اضافه کنید. برای ۸ تا ۱۰ دقیقه سبزیجات را تفت دهید تا کمی نرم شوند. سپس سوسیس را به صورت ریز خرد کنید و به سبزیجات اضافه کنید. مواد را خوب تفت دهید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید سوسیس‌ها کاملاً پخته شوند.

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

حالا باید آویشن و سیر رنده را به مواد اضافه کنید. آب مرغ را هم به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس در حالی که مواد هنوز نرم هستند شعله گاز را خاموش کنید و بگذارید تا مواد رولت بوقلمون خوشمزه شما کمی خنک شود.

 

مرحله دوم؛ سینه بوقلمون را آماده کنید

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

در این مرحله از طرز پخت بوقلمون مجلسی در فر باید سینه بوقلمون را طوری روی یک تخته پهن کنید که پوست بوقلمون در قسمت پایین و زیر آن قرار بگیرد. حال یک کیسه پلاستیکی روی سینه بوقلمون قرار دهید و با بیفتک‌کوب شروع به ضربه زدن روی آن کنید. به آرامی روی همه بخش‌های بوقلمون ضربه بزنید تا ضخامت آن کمتر و پهنای آن زیاد شود. بعد از اتمام کار کیسه فریزر را از روی گوشت بوقلمون بردارید و به وسیله برس سطح بوقلمون را به سس خردل آغشته کنید.

 

 

مرحله سوم؛ سینه بوقلمون را رول کنید

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

در این مرحله طرز تهیه رولت بوقلمون مجلسی سبزیجات و موادی را که برای داخل رولت آماده کرده‌اید، بردارید و به مقدار مساوی روی همه بخش‌های سینه بوقلمون پخش کنید. ضخامت مواد داخل رولت باید در همه بخش‌ها حدود ۶ میلی‌متر شود. سعی کنید مواد را به صورت یکنواخت پخش کنید تا همه بخش‌های رولت به یک میزان مزه دار شود. بعد از تمام شدن این کار باید سینه بوقلمون را از یک سمت به آرامی رول کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. در انتها رولت بوقلمون را به وسیله نخ در فواصل ۲ سانتی‌متری محکم ببندید تا حالت خود را حفظ کنید و یک سمت نخ را نیز در طول رولت بکشید تا کاملاً محکم شود.

 

مرحله چهارم؛ رولت بوقلمون را در فر بپزید

 

در این مرحله از طرز پخت رولت سینه بوقلمون باید آن را روی یک طوری سیمی قرار دهید. سپس طوری را روی سینی فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید بگذارید. با یک برس روی بوقلمون را به کره آب شده آغشته کنید و مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید. این کار را برای دور تا دور بوقلمون انجام دهید. حال رولت بوقلمون مجلسی را برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس برای حدود ۱۵ دقیقه نیز روی فر را روشن کنید تا سطح رولت طلایی شود. بعد از این زمان رولت بوقلمون را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند. سپس نخ دور رولت را به آرامی بردارید و یا یک چاقوی تیز آن را برش دهید و سرو کنید.

 

 

نکات و فوت و فن‌های طرز پخت رولت بوقلمون

 

طرز-تهیه-رولت-گوشت-بوقلمون-با-سبزیجات

 

*شما می‌توانید برای مواد میانی این رولت از ترکیب انواع سبزیجاتی مثل ترخون، جعفری، گشنیز و حتی اسفناج و پنیر پیتزا استفاده کنید.

 

*برای حفظ رطوبت این رولت می‌توانید آن را داخل یک ظرف قرار دهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بردارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه دیگر رولت بدون فویل پخته شود.

 

*شما می‌توانید این رولت گوشت را با هر نوع سسی میل کنید، اما بهترین سس برای رولت بوقلمون سس قرمز است.

 

*طعم رولت بوقلمون در کنار پوره سیب زمینی بسیار جذاب و خوشمزه می‌شود و پیشنهاد می‌شود آن را امتحان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک