طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو بدون فر

طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو بدون فر


26 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه فوری ساندویچ فرانسوی مونت کریستو بدون فر

۱۷ سپتامبر روز جهانی ساندویچ فرانسوی مونته کریستو یا مونت کریستو است. یکی از مشهورترین ساندویچ‌های فرانسوی لذیذ و خوشمزه و گرم با شهرتی مثل اسنک ساندویچ فرنچ تست اما با انواع ژامبون و پنیر و سایر مخلفاتی مثل مربا که به دلخواه شماست. ساندویچ مونته کریستو یک انتخاب سریع و آسان برای وعده صبحانه، ناهار و شام دانش‌آموزان مدرسه و دانشجویان و البته افراد شاغل است. اگر هم خانه‌دار هستید و هر روز با این سوال روبرو هستید که ناهار چی بپزم و شام چی بپزم بد نیست طرز تهیه ساندویچ سریع و فوری فرانسوی مونته کریستو را بلد باشد. طرز تهیه ساندویچ مونته کریستو یا مونت کریستو را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونته کریستو بدون فر

مواد لازم برای ۲ ساندویچ مونته کریستو

 

ژامبون (هر نوع ژامبونی که می‌پسندید): ۲۰۰ گرم

نان تست سفید: ۸ عدد

پنیر گودا رنده شده: ۲۰۰ گرم

سس مایونز: ۴ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

کره: ۴ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونته کریستو بدون فر

 

مرحله اول

 

برای طرز تهیه هر عدد ساندویچ مونت کریستو ابتدا باید روی یک برش نان تست کمی پنیر گودای رنده شده یا یک ورقه‌ پنیر گودا بریزید. سپس یک ورقه ژامبون روی نان بگذارید. روی ژامبون یک قاشق چایخوری سس مایونز بمالید (یا سس خردل). یک ورقه ژامبون دیگر بگذارید، مقداری پنیر گودا رنده شده روی ژامبون بریزید و ۱ قاشق چایخوری سس مایونز بزنید و یک نان تست روی آن بگذارید.

 

برای لایه دوم دوباره این کار را تکرار کنید؛ یک نان تست، پنیر گودا، یک ورق ژامبون، سس مایونز، یک ورق ژامبون، یک برش نان. ساندویچ دوم را هم به همین ترتیب درست کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله بعد ساندویچ را خوب با دست فشار دهید یا یک وزنه سنگین روی ساندویچ بگذارید تا حسابی پرس شود. به این ترتیب هم سس و پنیر به خورد ساندویچ می‌رود و هم ساندویچ موقع سرخ کردن از هم باز نمی‌شود. آنقدر ساندویچ مونت کریستو باید منسجم و فشرده بشود که محتویات داخل آن به سختی مشخص باشد (البته این واجب نیست، مستحب است اما حرفه‌ای‌تر است).

 

طرز تهیه ساندویچ فرانسوی مونته کریستو بدون فر

 

مرحله سوم

 

حالا در یک کاسه تخم مرغ‌ها را خوب بزنید، شیر را اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پاپریکا هم بریزید. تمام مواد را خوب هم بزنید. در یک ماهیتابه مناسب کره بریزید و صبر کنید تا گرم شود. در این فاصله یک لحظه ساندویچ مونته کریستو را در مایه تخم مرغی بزنید و بیرون بیاورید. سپس ساندویچ را در کره سرخ کنید تا زمانی که حسابی ترد و برشته شود. ساندویچ را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اضافه کردن مقداری گوجه خشک یا سبزیجاتی مثل آووکادو به این ساندویچ اختیاری است.

 

ساندویچ مونت کریستو از خانواده ساندویچ‌های فرنچ تست یا ساندویچ تست فرانسوی با پنیر و به عبارت دیگر برادر بزرگ‌تر آن است. مدل ایتالیایی این ساندویچ پنینی ایتالیایی است. مقاله مشهورترین ساندویچ‌های دنیا و تاریخچه فست فودی به نام ساندویچ را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

 

کالابرگ الکترونیک